Muusikoiden.net
04.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Elonkorjuu
1 2
KTR
02.03.2004 22:27:31 (muokattu 02.03.2004 22:43:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainasin kirjastosta Elonkorjuun "Harvest Time"-levyn. Pirun loistavaa vanhaa suomiprogea. En kauheasti edes ollut bändistä aikaisemmin kuullut, ihmettelen miksi. Tämä on nimittäin varmasti yksi parhaista kuulemistani suomalaisista progelevyistä. Vähän vaikutteita Henkalta ja Creamilta kuultavissa ja sitten jotain lieviä jazzrock-vaikutteita. Mukavan kitarapainotteistakin minun korvaani, eikä kuitenkaan mitään munatonta tilulilua (ei mitenkään pahalla Toloselle, pidän kyllä hänenkin musiikistaan).

EDIT: Ajankohtaisessa kakkosessa taisi just vähän aikaa sitte olla tosta jotain, meni multa tosin ohi...
Karlsson
03.03.2004 08:16:12

Olikohan se viime viikolla kun Hesarissa oli keräily levyistä juttua ja tuo orginaali Elonkorjuun levy olisiellä kalleimpien joukossa. Myyntimenestystä ei levyllä aikoinaan ollut ja sen vuoksi myös painos jäi pieneksi.

Itse en ole kuullut (tai ainakaan muista kuulleeni) tuota bändiä ollenkaan, mutta maine on tosiaan kova.

Roll your own.
2541
03.03.2004 12:04:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran olen tuon kuunnellut läpi ja ei se oikein, vähän jo aikansa elänyttä kamaa. Eli alkuperäisen vinyylin hinta ja musan laatu eivät ole ihan balanssissa!:) Mutta näinhän se usein menee noitten harvinaisuuksien kohdalla.
Levy saattais olla parempi, jos jätkät olisivat saaneet tehdä sen oman päänsä mukaan. Nyt joutuivat lyhentelemään biisejä levy-yhtiön ja tuottajan painostuksesta.

Una
03.03.2004 14:49:52

Mä omaan tuon Elonkorjuun levyn, poltettuna tosin. Ihan uusi tuttavuus mullekin oli kun levyn käsiini sain, mutta varsin hyvää tavaraa. Kannattaa tutustua tarkemmin. Ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoista löytyy kyllä, jos ei levyliikkeistä, ja kuvittelisin että myös muistakin isoista kaupungeista.

fabula
05.03.2004 15:29:11

Muisteloita 10 vuoden takaa.
Faijani omisti Harvest moonin alkuperäispainoksena mutta sen verran ikävästi kävi,että joku levyn arvon tunteva "ystäväni" pölli sen järjestämistäni bileistä,faijani levyhyllystä. Kuinka ollakkaan, pari viikkoa myöhemmin yksi kopio pienestä painoksesta myytiin sievoisella summalla erääseen Helsinkiläiseen divariin. Minua vitutti...

fabula
05.03.2004 15:30:25

Harvest Timen tietenkin.

Nuuskamuikkunen
05.03.2004 17:18:10

Otan osaa menetykseenne.

Loistolevy se on. Bändistähän oli joku dokkari ylellä vähän aikaa sitten. Olikohan jopa niin, että levy on laitettu purkkiin yhdessä päivässä. Nehän vissiin lähtee taas keikkailemaan jonkun suomalaisen bändin mukana.

Kahvi on hyvää.
korhos-mara
06.03.2004 13:07:34

Minullakin on Harvest Time. Jotain vallan mainioita biisejä siinä on ja levynäkään ei huono ole. Suomalaisen progen saralla on kyllä yllättävän paljon mielenkiintoisuutta. Sain pari Kalevalan levyä joku aika sitten, pitäisi niitä vielä kuunnella tarkemmin, vähän vasta olen niihin tutustunut. Taidanpa panna People No Namesin soimaan, jee!

"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
cms
15.02.2005 15:12:29

Minullakin on Harvest Time. Jotain vallan mainioita biisejä siinä on ja levynäkään ei huono ole. Suomalaisen progen saralla on kyllä yllättävän paljon mielenkiintoisuutta. Sain pari Kalevalan levyä joku aika sitten, pitäisi niitä vielä kuunnella tarkemmin, vähän vasta olen niihin tutustunut. Taidanpa panna People No Namesin soimaan, jee!

Ovatten tehneet uuden levyn, kuulin, näin ja jep.
tsekatkaa interhelekutista, varmaan nimi.com tai jotain...

Aerodactev
15.02.2005 15:19:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt tiiä. Eihän Harvest time mikään huono levy ole, mutta vähän hiomaton ehkä, rämpytystä. Tai sitten minä oon vaan kiintynyt semmosiin tarkempiin ja monimuotoisempiin sovituksiin.

Long = progressive = good
Milkop
15.02.2005 20:23:13 (muokattu 15.02.2005 20:23:55)

Mikäs levy on se missä se ukkeli lentää matolla? Isällä on se alkuperäisenä vinyylinä. Ja Kalevalan People No Namekin löytyy isona lättynä.

"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell
baron
15.02.2005 23:38:43

Onhan tuo Elonkorjuu esiintynyt Pori Jazzissakin.

Children of Baron: Magic in Keyboards. Olet kirjoittanut keskusteluun 10000 kirjoitusta!
tillotson
16.02.2005 14:57:08

Harvest time meitsinkin levyhyllystä löytyy.

Ei kiitos
Jaska
17.02.2005 15:16:27

Onhan se vanha hyvää. Se Scumbag:kin taitaa meilla olla mutta en oo kuunnellu.
Tosiaan Harvest Time toimii, Ikekin soittamassa urkuja ja huilua.

Näin "Elonkorjuun" keikan joskus pari vuotta sitten. Elonkorjuu se ei nyt ihan kyllä ollut, paikalla kun oli Jusu, Pessi ja Pakeri. Taisivat yhden tai kaks piisiä Harvest Timeltä soittaa, muut oli sitten jotain vanhoja blues kappaleita ja Jusun soolotuotantoa.

joelr
18.02.2005 15:54:08

Olin näkevinäni viikko tai pari sitten erään n. 100m päässä olevan ravintolan keikkalistassa Elonkorjuun. Muistaakseni esiintyi joskus maalis- tai huhtikuussa. Mietin, että onkohan kyseessä juuri sama kuuluisa progeyhtye. Pitäisi ehkä käydä tsekkaamassa..

The Nakkisormi
01.03.2005 19:53:46

Heh, Pakeri (rumpali) on mun uskonnonopettaja...

Jaska
15.03.2005 21:56:29

Heh, Pakeri (rumpali) on mun uskonnonopettaja...

varmasti mielenkiintosia tunteja

pitk
05.03.2013 23:16:58

Pannaas nostaen, juuri kolahti postilaatikkoon Elonkorjuun 4 CD:n loota "Seasons".

Ei edes hinnalla pilattu: http://www.levykauppax.fi/artist/elonkorjuu/seasons/#4cd

Eka levy soimassa ja asiallista wanhan liiton kamaa. Lootassa myös tuoreempaa ja live matskua.

Pitk.

Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Karwin
14.04.2015 13:11:49 (muokattu 14.04.2015 13:50:49)

fabula: Muisteloita 10 vuoden takaa.
Faijani omisti Harvest moonin alkuperäispainoksena mutta sen verran ikävästi kävi,että joku levyn arvon tunteva "ystäväni" pölli sen järjestämistäni bileistä,faijani levyhyllystä. Kuinka ollakkaan, pari viikkoa myöhemmin yksi kopio pienestä painoksesta myytiin sievoisella summalla erääseen Helsinkiläiseen divariin. Minua vitutti...

Kerran 1980-luvulla oli "Harvest time" tarjolla turkulaisessa divarissa sadalla markalla. Soundin pikkuilmoissa oli juuri joku tarjoutunut ostamaan 150:lla, mutta en ryhtynyt kauppamieheksi. Toissaviikolla loksahti suu auki kun Hämeenlinnan levymessuilla näin kaksi vinyyliä myynnissä: hintahaitari 1 500 - 1 850 ekua.

baron: Onhan tuo Elonkorjuu esiintynyt Pori Jazzissakin.

Esiintyi taas viime vuonna. Jatsikadulla selasin esiintyjälistaa, ja Elonkorjuu oli ainoa minua kiinnostanut nimi. Ilmaiskeikka oli päättynyt kymmenen minuuttia aiemmin. Hö.

Elämä on nakki.
S.W.
14.04.2015 16:27:33

Ehdin nähdä Elonkorjuun viime kesänä Porissa. Yleisön joukossa oli niitäkin, jotka odottivat Elonkerjuuta.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti