Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Crazy Thing Nr 1:n piano-osuus?
1
ajs
02.11.2003 18:57:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö kukaan, onko Tasavallan Presidentti -yhtyeen samannimisellä levyllä olevan Crazy Thing Nr 1 -kappaleen piano-osuus (lopun bluesasteikkokikkailua lukuunottamatta) yhtyeen omaa tuotantoa vai joltakin aikaisemmalta säveltäjältä "lainattu"? Levyssä kappaleen tekijäksi on mainittu vain Måns "Mosse" Groundstroem, mutta sehän ei vielä todista mitään, varsinkaan kun piano-osuus kuulostaa aivan jonkin barokkisäveltäjän, lähinnä Bachin tuotannolta.
 
Olen käyttänyt hakua, ei löytynyt, joten arvostaisin vastauksianne.
 
Sääliä saa ilmaiseksi, kateus pitää ansaita.
ajs
07.11.2003 15:07:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unohtakaa koko juttu. Ihmiset tällä palstalla ovat ilmeisesti kiinnostuneempia tappelemaan siitä, mikä on "progea" ja mikä ei (koko kysymys on mielestäni ristiriitainen, koska yksi ko. tyylisuunnan alullepanevista voimista oli kai juuri halu tehdä musiikkia, jota ei voitaisi kahlita kategorisoimalla - teko, joka tehokkaimmin tappaa musiikin monimuotoisuuden). Samoille ihmisille lienee myös selvää, että Dream Theater on huono yhtye, koska kaikki sen jäsenet ovat parempia muusikoita kuin he itse.
 
Sääliä saa ilmaiseksi, kateus pitää ansaita.
Jucciz
07.11.2003 18:14:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samoille ihmisille lienee myös selvää, että Dream Theater on huono yhtye, koska kaikki sen jäsenet ovat parempia muusikoita kuin he itse.
 
Oikeasti.. minä en tunne yhtään ihmistä, joka ei pitäisi soittajasta / artistista, jota oikeasti pitää itseään parempana. Paremmuus vain sattuu olemaan taiteissa ongelmallinen käsite. Se, että Petrucci tiluttaa minua nopeammin ja se, että hänellä on kalliimmat kitarakamat kuin minulla, ei vielä merkitse minulle paremmuutta. Muusikon kykyjä voidaan mitata monenlaisilla asteikoilla, mutta lopullinen paremmuus jää aina subjektiiviseksi kokemukseksi ja kokonaisuus ratkaisee. On pakko todeta, että suurimman osan ajasta kuuntelen mieluummin jopa itseäni kuin Petruccia, joten katson olevani parempi muusikko kuin Petrucci, vaikka varmasti häviän hänelle ainakin nopeudessa ja vuosituloissa. Monissa yksittäisissä asioissa jään siis Petruccin varjoon, mutta kokonaisuutena olen omien ihanteideni mittapuussa paljon häntä parempi soittaja. Kummallista. Maailma ei ole oikeudenmukainen, minä saan nimittäin elää melkeinpä pelkällä opintotuella. :)
 
Kiitokset John Petruccille esimerkkihenkilönä toimimisesta. Sinunlaisia on monia muitakin.
 
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Jormaz
17.08.2017 10:20:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokohan tässä yli 5000 päivän aikana joku olisi keksinyt vastauksen?
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Regalis Apertura
17.08.2017 18:18:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko johtua siitäkin ettei täällä hirveän montaa Tasavallan Pressan fania paikalla;)...
 
tipi2112
17.08.2017 21:03:13 (muokattu 17.08.2017 21:09:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sehän on Bachia :-)
 
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tasav … lan_Presidentti_(vuoden_1969_albumi)
 
Crazy Thing N:o 1 sisältää pätkän J. S. Bachin Inventiosta 13."
 
I might Ride along the border With my tweezers gleamin' In the moon-lighty night
Jormaz
19.08.2017 10:10:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tipi2112: Sehän on Bachia :-)
 
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tasav … lan_Presidentti_(vuoden_1969_albumi)
 
Crazy Thing N:o 1 sisältää pätkän J. S. Bachin Inventiosta 13."

 
No niin, kiitos saatiinpa selvyys lopulta. Kovasti se Bachilta kuulostikin.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
tipi2112
20.08.2017 01:26:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olispa vielä tuo ajs kuulolla kun häntä niin harmitti tuo n.15 v sitten
 
I might Ride along the border With my tweezers gleamin' In the moon-lighty night
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «