Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pain of Salvation
1 2 3 4 5 6 79 10 11 12 13
Kiksaus
11.07.2007 13:45:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se jo ilmoitettu jo jonkin aikaa sitte. Rumpali haluaa elää tyypillistä "Svenssonliv" (suom. "Virtanen-elämä").
 
Joo, ihme homma. En kyl tajuu miks. Mä voisin soitella siinä bändissä vaikka ilmaseks ;-> Harmi sillä hyvin se on vetänyt ja onhan se ollu siinä alusta saakka.
 
MacGyver
13.07.2007 14:01:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gildenlöwin sanoitukset ovat mielestäni parasta mitä bändistä löytyy, sillä ne iskevät juuri samoihin asiohin mitä minä pidän tärkeänä.
 
Mielestäni Gildenlöw'n sanoitukset ovat suorastaan myötähäpeää herättävän paatoksellista uhoamista ja tekopyhistelyä, ja kenties suurin syy sille, miksi en voi kovin pitkään kuunnella Pain of Salvationia. Ehkä jotkut arvostavat tällaista "henkilökohtaisuutta" mutta voi yyh sitä juuston määrää...
 
Qui nescit tacere, nescit et loqui
gorgonoidi
13.07.2007 14:10:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni Gildenlöw'n sanoitukset ovat suorastaan myötähäpeää herättävän paatoksellista uhoamista ja tekopyhistelyä, ja kenties suurin syy sille, miksi en voi kovin pitkään kuunnella Pain of Salvationia. Ehkä jotkut arvostavat tällaista "henkilökohtaisuutta" mutta voi yyh sitä juuston määrää...
 
Aikalailla sama täällä. Joku tässä bändissä ei vain ole koskaan iskenyt tarpeeksi (kovasti olen yrittänyt ja jopa niinkin että maku on mennyt).
 
Van Hannes
13.07.2007 14:30:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole koskaan ollut tapana jostain syystä kuunnella sanoja ja sitä että yritetäänkö niillä kertoa musiikissa jotain. Yleensä itse musiikki puhuu puolestaan.
 
"There Can Be Only One Hannes"
ManuMäkinen
13.07.2007 15:51:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minullakin bändin uskottavuus kärsi hieman lukiessani remedy lanen sanoja... Kaikki winni the pooh-, ja tolkien vertyaukset ym. kuulostivat "pikkasen" oudolta ja netissä vielä näitä sanoituksia kehuttiin :)
 
MaD PiAnIsT
13.07.2007 17:15:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole koskaan ollut tapana jostain syystä kuunnella sanoja ja sitä että yritetäänkö niillä kertoa musiikissa jotain. Yleensä itse musiikki puhuu puolestaan.
 
Aivan samaa mieltä. En edes kiinnittänyt Porcupine Treen uutukaisen sanoituksiin, vaikka niitä monet haukkuivat. Kuuntelin lähinnä musiikkia enkä sitä mistä Wilson laulaa, eli MTV:stä ;D
 
Ainakin ne sanat mitkä PoS:ilta on jäänyt mieleen ovat helkkarin hyvin sanotettuja. Siksipä en pureudu sen tarkemmin lyriikkoihin, vaan nautin musiikista itsessään. Laulakoot vaikka muumeista, kuhan soi.
 
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Ali
13.07.2007 17:36:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en niin kauheana kiinnitä huomiota lyriikoihin, mutta esim. OHBtCL:n sanoitukset ovat mielestäni erittäin hyviä ja ajatuksia herättäviä.
 
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
gorgonoidi
13.07.2007 18:55:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan samaa mieltä. En edes kiinnittänyt Porcupine Treen uutukaisen sanoituksiin, vaikka niitä monet haukkuivat. Kuuntelin lähinnä musiikkia enkä sitä mistä Wilson laulaa, eli MTV:stä ;D
 
Ainakin ne sanat mitkä PoS:ilta on jäänyt mieleen ovat helkkarin hyvin sanotettuja. Siksipä en pureudu sen tarkemmin lyriikkoihin, vaan nautin musiikista itsessään. Laulakoot vaikka muumeista, kuhan soi.

 
Lyyrikat eivät ole kyllä itsellenikään olleet koskaan este (paitsi melkein uudessa DT:ssä ennenkuin löysin tavan sisäistää ne), mutta kyllä tässä PoSsis tää musakin mulle tökkii. Ei auta jos ei toimi, mutta eipä haittaa, loistavaa musaa on paljon muutakin.
 
carnation
13.07.2007 20:12:46 (muokattu 13.07.2007 20:13:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kuullut POS:n kokopitkistä albumeista ainoastaan Remedy Lanen, mielestäni tuon levyn paras biisi on ehdottomasti instrumentaali Dryad of the Woods. Siinä on viimeisen päälle tunnelmallinen ja nätti kappale. Noihin sanoituksiin en ole sillä tavalla perehtynyt, eivät särähtäneet kuitenkaan korvaan ainakaan tuolla levyllä, vaikka tuosta paatoksellisuudesta ym. olen aika usein kuullut mainittavan Pain of Salvationin yhteydessä.
 
Gildenlöw on hyvä laulaja jne., mutta silti musa ei täysin imaissut mukaansa lukuunottamatta tuota Dryad of the Woodsia, jota tuli kuunneltua aika hemmetin monta kertaa putkeen. Pitäisi kai kuunnella jokin muukin levy, että josko sitä kautta kolahtelisi paremmin tämä yhtye.
 
Kiksaus
13.07.2007 20:29:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni Gildenlöw'n sanoitukset ovat suorastaan myötähäpeää herättävän paatoksellista uhoamista ja tekopyhistelyä, ja kenties suurin syy sille, miksi en voi kovin pitkään kuunnella Pain of Salvationia. Ehkä jotkut arvostavat tällaista "henkilökohtaisuutta" mutta voi yyh sitä juuston määrää...
 
Mä en oo myöskään koskaan kuunnellu sanoja, minkään muunkaan bändin. Mua ei vaan oikeen jaksa kiinnostaa. Kyl mä aina sen tarinan pääpiirteittäin kuuntelen, mut kyl se musa on mulle se tärkein juttu. Oikeastaan ainoot sanotukset jotka ärsyttää on uudella levyllä. Mulle se olis ihan sama vaikka Daniel laulais vaan jotain diipadaipaa, se vetää kummiskin niin hyvin. Vähän sama juttu niinku Diolla, sen sanoitukset on kyl jotain ihan puutaheinää, mut hyvin se vetää.
 
Late_
13.07.2007 20:31:25 (muokattu 13.07.2007 20:42:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle taas lyriikat on ainakin 50% Pain of Salvationin lumosta. Yhtään vähättelemättä saakelin mahtavia sävellyksiä, vertaansa vailla olevia soittajia ja Gildenlöwn uskomattoman hyvää laulua. Paatosta? Höpöhöpö, realismia ja tunteen paloa. Tuo argumentti on kyllä tullut vastaan useasti, mutta kai minä en vaan sitä sitten näe samalla tavalla kuin moni muu. Eipä Remedy Lanen rakkausteemassa mitään ylisuurta paatosta tunnu olevan. (Rope Endsissä nainen muuten hirttäytyy Nalle Puh -kravattiin, joten ei tuokaan ole muuta kuin pieni knoppi lyriikoiden seassa {teema vieläpä toistuu hauskasti Scarsickin promokuvissa, joissa Danielilla on Nalle Puh -kravatti kaulassa}) Mikä teistä on paatosta? Kuulisin mielelläni.
 
Kuten edellä mainittiin One Hour by the Concrete Laken lyriikat ovat erityisen hyvät. Kerran erästä arvostelua kirjoittaessani mainitsin, että annan sille musiikista neljä tähteä ja mahtavat lyriikat nostaa sen viiteen. BEn lyriikoista pidän myös, mutta voipi olla, että usealle lyriikoista välittämättömille voi mennä hieman yli hilseen, onhan se aikas filosofinen ja moniulotteinen konsepti.
 
Minusta on harmi jos ihmiset eivät kiinnitä huomiota PoSin lyriikoihin. Itselleni lyriikat ovat ainakin todella tärkeä osa musiikkia ja Gildenlöw, jos kuka, osaa kirjoittaa pirun hyvää tekstiä.
 
E: Remedy Lanen Tolkien-vertaukset... Mitäs ne ovat?
 
E2: All their life on Tolkien's grounds
All their time on islands unfound

 
Ei mikään hirveä vertaus kyllä mihinkään :p
 
-We dreamed of a world in peace, but killed for a life of ease-
ManuMäkinen
15.07.2007 20:57:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kuullut POS:n kokopitkistä albumeista ainoastaan Remedy Lanen, mielestäni tuon levyn paras biisi on ehdottomasti instrumentaali Dryad of the Woods. Siinä on viimeisen päälle tunnelmallinen ja nätti kappale. Noihin sanoituksiin en ole sillä tavalla perehtynyt, eivät särähtäneet kuitenkaan korvaan ainakaan tuolla levyllä, vaikka tuosta paatoksellisuudesta ym. olen aika usein kuullut mainittavan Pain of Salvationin yhteydessä.
 
Gildenlöw on hyvä laulaja jne., mutta silti musa ei täysin imaissut mukaansa lukuunottamatta tuota Dryad of the Woodsia, jota tuli kuunneltua aika hemmetin monta kertaa putkeen. Pitäisi kai kuunnella jokin muukin levy, että josko sitä kautta kolahtelisi paremmin tämä yhtye.

 
Kumma, minäkin tykkään siitä eniten! mahtava biisi ja toi esiin muistoja.
 
Niistä tolieneista, en ole kuin kerran kuunnellut sanoja tuolta levyltä(varmaan kahdesti kuunnellut koko levyn :P) Joten en ole aivan varma mistä puhuin. Mutta joitain pikku kiviä jäi mieleen kompastelemaan
 
Davos
18.07.2007 15:40:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumma, minäkin tykkään siitä eniten! mahtava biisi ja toi esiin muistoja.
 
Niistä tolieneista, en ole kuin kerran kuunnellut sanoja tuolta levyltä(varmaan kahdesti kuunnellut koko levyn :P) Joten en ole aivan varma mistä puhuin. Mutta joitain pikku kiviä jäi mieleen kompastelemaan

 
Gildenlöwin sanoituksia ei välttämättä kannata lähteä arvostelemaan, ellei niihin ole syventynyt todella ajatuksella, ja miettinyt sanoituksien sisältöä.
 
Danny Boy kirjoittaa hyvin monikerroksista tekstiä, jota voi tulkita hyvin monella tapaa, joten "vertauksien" tai lähinnä mainintojen herjaaminen lähinnä "myötähäpeää aiheuttaviksi" herättää minussa lähinnä myötähäpeää.
 
Lisäksi vielä: paatosta tai ei, niin painavaa asiaa. Jos täällä on joku joka ei allekirjoita Gildenlöwin huolta maapallon ja ihmiskunnan tilasta, niin huhhuh! Mielestäni vaikkapa Scarsickin Kingdom of Loss pitää sisällään loistavat sanoitukset kuvaamaan nykyaikaista yhteiskuntaa, valitettavasti.
 
One Hour By The Concrete Lake taas lähestyy ihmisten tekoja ja sen vaikutusta muihin ihmisiin ja ympäristöön mielestäni käsinkosketeltavammin kuin mikään muu albumi maailmassa.
 
Toisille näin vakavista aiheista puhuminen biiseissä saattaa olla sitä paatosta, kun on tottunut että lauletaan vaan rakkaudesta ja naapurin Liisasta, mutta kohdataan faktat: tuo kaveri tietää mistä puhuu, ja puhuu tosisaan. Hats off!
 
gorgonoidi
18.07.2007 16:09:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Davos, ei kaikki vain ole aina samaa mieltä.
 
Davos
18.07.2007 20:10:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Davos, ei kaikki vain ole aina samaa mieltä.
 
Ei tietenkään. Tuntuu vain huvittavalta kuvitella että huoli ihmiskunnan rappeutumisesta ja luonnon tuhoamisesta, joka mitä ilmeisimmin on arkipäivää 2000-luvulla, on ihmisten mielestä negatiivista paatosta.
 
Vaikka ei kai sitä kukaan halua kuunnella miten paska ihminen on ja miten paljon negatiivista on itsekin saanut aikaan.
 
Ymmärrän kyllä sen että ei lämpeä PoSin musiikille, mutta henkilökohtaisesti en löydä noista lyriikoista mitään huomauttamisen varaa. Monet tuntuvat löytävän, mutta kaipaisin jotain vähän tarkempaa perustelua että mikä siellä on sitä "paatosta"..
 
gorgonoidi
18.07.2007 20:12:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Njoo.. ite en ole sanonut koskaan lyyrikoita huonoiksi, mutta ei vaan iske muhun.
 
Mikko L
23.07.2007 09:09:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä lyriikat on ihan yhtä tärkeät kuin sävellys itsessäänkin. Joskus vaikka musiikki on huonoa mutta lyriikat on hyvät niin bändiä tykkää kuunnella. Taas joskus kuuntelee ihan musiikkia ja ei ollenkaan lyriikoita. Esim. Dream Theaterin lyriikoille ei voi muutaku nauraa kliseisyyden vuoksi.
 
Pain Of Salvationilla on hienoja sävellyksiä mutta ehkä sen 25% pakkoprogea mutta lyriikat on hienoja jokseenkin nyt vähä hippimäisiksi muuttuneita.
 
Pitää musiikilla sanoma olla koska musiikkikin on vakava asia.
 
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
gorgonoidi
23.07.2007 15:51:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus ei vain voi tajuta muiden kirjoituksia...
 
Late_
23.07.2007 16:17:55 (muokattu 23.07.2007 16:18:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se niin on, että Gildenlöwn lyriikoita ei voi täysjärkinen huonoiksi sanoa. :)
Mutta on se Daniel kirjoittanut vähän "kevyempääkin" lyriikkaa elämänsä aikana, vai mitä sanotte tästä Q-Krunkers from Hellin kappaleesta Ultracoola Svempa:
 
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaah...
 
Jagar kvinnor, kepsen på sne'
En man som vet vem han e
Han är kung på gatan där jag bor
Han heter Svempa o han e jättestor
 
Ultracoola Svempa
Flickornas idol
Blicken kall som stål
 
Kall som stål...
 
Skavidanska, jag och min tjej
Kom till Svempa och fick se på mig
Han får brudarna och tågar hem
Och henne såg jag aldrig igen
 
Ultracoola Svempa
En superman
Ingen e som han
 
(Groaaaaahhh)
 
(UUUUUUUEEEEAAaaaah)
 
(Oh-huu-oh-eeahaaah...)
 
Han ser vad mina ögon ser
Nu ska jag kapa dina ben!
Åh, Svempa, du gör mig sjuk
Nu ska jag skära av din... vad?!
 
AAAAAH!
 
Svempa! Svempa! Ultracoola Svempa!
Svempa! Svempa! Svempa, för fan!
Svempa! Svempa! Ultracoola Svempa!
Svempa! Svempa! Svempa, för fan!
 
Svempa! Svempa! Svempa! Svempa! Svempa! Svempa! Svempa!
Svempaaaaaaaaahaha!
 
Ultracoola Svempa
Flickornas idol
Ultracoola Svempa
Blicken kall som stål
 
Ultracoola Svempa
Nu ska du få lugn
I min morsas ugn
 
Ja, vad gott! Det smakar bra! Mums-mums-fillibabba!

 
Ja biisi on aivan törkeän hyvä! Netistä sen jostain varmasti löydätte jos mielenkiintoa löytyy. :) Tuo bändi on minun käsitykseni mukaan joku opiskeluaikainen viritelmä, missä Daniel soittaa rumpuja ja laulaa.
 
-We dreamed of a world in peace, but killed for a life of ease-
jigsore
23.07.2007 19:23:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä lyriikat on ihan yhtä tärkeät kuin sävellys itsessäänkin. Joskus vaikka musiikki on huonoa mutta lyriikat on hyvät niin bändiä tykkää kuunnella.
 
No tämä selittääkin monta juttua :)
Itse taas kuuntelen musiikkia musiikin vuoksi, mun mielestä siinä ei tartte olla sanomaa tai ylipäänsä sanoja, taikka laulua välttämättä ollenkaan. Kunhan kuulostaa hyvältä. En tiiä, harvemmin vain tulee himoa tutustua lyriikoihin tarkemmin. Jotkut konseptilevyt poikkeuksena.
Mutta joskus huonot lyriikat onnistuvat kyllä pilaamaan muutoin hyvän musiikin, etenkin gospelpuolella. Huonoa musiikkia tulee harvemmin vapaaehtoisesti kuunneltua hyvien sanojen tai minkään muunkaan vuoksi.
 
Ebb: 01 02 03
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 79 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «