Muusikoiden.net
11.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Weather report..
1 2
Jankku
23.04.2003 13:33:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä olette?

En ole paljoakaan kuullut, mutta näin alkukuulemalta ihan jees kamaa.

Yeah rock, rock!
mow skwoz
23.04.2003 14:30:03

heavy weatherin olen kuullut, ihan mukavaa kamaa, etenkin pastorius liekeissä.

hörhö
23.04.2003 14:34:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myönnetään, että fani olen. Hyllystä löytyy heavy weather, sportin' life, weather report, black market, mysterious traveller, mr gone, i sing the body electric, domino theory ja night passage. Todella loistavaa, mutta löytyy heiltä sitten sitä paskaakin.

"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
JC
23.04.2003 14:47:48 (muokattu 23.04.2003 14:48:26)

Bändin viimeinen levytys This Is This jätti niin pahan maun suuhun, että sitä joskus toivoo WR:n tekevän reunionin ja vielä yhden levyn, jotta bändi saisi arvonsa mukaisen lopun.

Karlsson
23.04.2003 14:52:18

Yäk.

Ei ole ollenkaan niin hyvä kuin osiensa summa. Zawinul, Shorter, Mouzon, Pastorius (ja myös Vitous) ovat tehneet omilla tahoillaan älyttömän hyvää matskua, mutta eivät yhdessä oikeen innosta.

Liikaa hyviä soittajia?
Hyvä soppa tarvitsee yhden (tai muutaman)hyvän mausteen jotka tekevät sen mahtavaksi makuelämykseksi, mutta jos sinne änkee kaikki mahdolliset mausteet niin kyllä se kamalalta litkulta maistuu..

You can´t look cool and play bass at the same time!
krushing
23.04.2003 17:09:03

paljon hyvää, paljon roinaa. hyllyssä näyttäis olevan heavy weather, mysterious traveller, night passage, black market ja i sing the body electric. yleisesti ottaen siis tykkään, mutta on siellä paljon huttuakin joukossa.

Notefix
23.04.2003 19:07:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WR, tottakai!

hieno bändi ja on tullut korvat ruvella kuunneltua tuota teininä. Yksi kovimmista ja ennakkuluulottomimmista bändeistä. Huomenna Zawinul April Jazziin... jess!

2541
24.04.2003 01:01:15

Hyvä bändi 70 -luvun jenkkifuusioksi. Hakkaa kyllä Return To Foreverit ynnä muut.

Parhaat levyt Mysterious Traveller, Black Market, Heavy Weather ja 8:30 Live.

Ananias
26.04.2003 12:38:26

Tjuuh, kylläpä minäkin tykkään ko. pändiä kuunnella, Birdland jo ihan legenda. =)

Mehukatti RUSSCHIAN!
Teijo K.
26.04.2003 13:19:57

Myönnetään, että fani olen. Hyllystä löytyy heavy weather, sportin' life, weather report, black market, mysterious traveller, mr gone, i sing the body electric, domino theory ja night passage. Todella loistavaa, mutta löytyy heiltä sitten sitä paskaakin.

Toinen Weather Report fani :-). Mielestäni parhaat levy - Black Market, I sing the body electric, Tale spinnin' Sweetnighter, Weather Report, Heavy Weather, MR Gone, Mysterious traveller, Night passage ja 8:30.

Nämähän on ne levyt mitä omistan, suuren osan niistä sekä vinyyli että CD formaatissa. Eli kun minä alan kehumaan Weather Reporttia siihen kannattaa suhtautua suurella lähdekriittisyydellä. Olen täysin hurahtanut. Sinua on varoitettu. Ja sitten arvioon.

Loistava bändi jonka kaikki levyt ovat suuria merkkiteoksia.

arva us...
Slapit_87
29.04.2003 18:51:39 (muokattu 29.04.2003 18:52:44)

Loistava bändi jonka kaikki levyt ovat suuria merkkiteoksia.

Kuuntelen ite Weather Reportia. Sillä on pirusti hyvää matskua, mutta myös paljon paskaa. Heti kun Jaco lähti siitä, niin se niiden musa menetti mun mielestä jotenkin mielenkiinnon. Victor Bailey EI TODELLAKAAN korvaa Jacoa, vaikka jotkut sitä mieltä ovatkin. Jaco, ja Shorter teki niiden parhaat biisit. Oli Zawinulillakin jotain tosi hyviä, mutta 80% Zawinulin biiseistä oli pirun tylsiä ja ykstoikkosia. Esim. Birdlandin live-versio levyllä 8:30 kunnon swingin/grooven kanssa on tosi paljon parempi, kun ihan normaali studio-versio Heavy Weatherillä tyypillisten ykstoikkosten "Zawinul-rumpujen" kanssa. Mielipiteitä??

Kröhöm...myös basistit osaa soittaa sooloja jos ette tienneet, te tietämättömät!!
KanZuu
22.09.2006 21:37:29

Vanha ketju, mutta kun haulla tämän löysin, niin en uutta avaa. Lainasin tässä viikolla bändin levyn Black Market ja tykästyin siihen niin, että ostoslistalle menee. Kysynkin, että mitkä bändin levyt edustavat samaa tyyliä/laatua? :p Voisi enemmänkin tutustua bändiin..

Karlsson
22.09.2006 23:34:51

Jahhas, jyrkkää mielipidettä tullut kolmisen vuotta sitten. Ei sinänsä, ei tipu edelleenkään oikeastaan. Paitsi Miroslav Vitouksen aikaiset levyt tuntuvat toimivan välillä oikein kivasti.

"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
dictatorsh*t
23.09.2006 11:13:53

Heavy Weatheriin on mun kuuntelukokemukseni rajoittunut, kyllähän sitä tulee kuunneltua välillä vaikka ei tää musiikki ihan mun kuppini teetä olekaan. Birdlandia taas on tullut soitettua ehkä vähän enemmän kun on tarvis.

2541
23.09.2006 11:18:09

Lainasin tässä viikolla bändin levyn Black Market ja tykästyin siihen niin, että ostoslistalle menee. Kysynkin, että mitkä bändin levyt edustavat samaa tyyliä/laatua? :p Voisi enemmänkin tutustua bändiin..

"Heavy Weather" on varmaan lähinnä.

Bändiltä julkaistiin myös boxi tällä viikolla:
http://www.musictap.net/Reviews/WeatherReportForecastCDDVDBox.html

Epämuusikko
23.09.2006 19:06:54 (muokattu 23.09.2006 19:56:43)

Levynä ei mikään ole ollut niin järisyttävä kokemus, että jokaista biisiä kuuntelisi tehosoitossa, mutta irtobiisejä sieltä täältä on tullut kuunneltua. Heavy Weatherilla niistä on useampi, mutta sen levyn versiot eivät välttämättä ole ne mitä olen kuunnellut eniten. Mm. Volcano for Hire, Black Market ja uudelta "live and unreleased"-levyltä kappale "Where the moon goes". tuota ...moon goes:ia tuli kuunneltua putkeen useammankin kerran, loppukierrossa on eräs hieno sointupaikka, jonka "pitäisi mennä yhteen suuntaan mutta ei menekään". tai jotain. Muita ikisuosikkeja ovat mm. Palladium, Elegant People, Havona ja A Remark you Made.

+Ässänä hihasta River People!

On niillä joitain ei-niin-mielenkiintoisiakin biisejä, mutta ei niin monta, että bändi olisi kevyen musiikin historiassa jotenkin väheksyttävässä asemassa.

EDIT: Birdland ei kuulu suosikkeihini, lähinnä siksi, että sitä kuulee soitettavan lähinnä mättämällä. Eikä biisi ole muutenkaan mielenkiintoisuuden ylistys oikein millään mittarilla. Mutta kuka on kuullut kappaleen Suomennoksen?

"Ukkola", kertoo soittajien vanhainkodista. (Vesa-Matti Loiri": "Soittajat vanhenee....Pöyrykin soittelee taas". Hieman kornia lauleskella Pekka Pöyryn "eläkepäivistä soittajien vanhainkodissa"....

TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
mika123
23.09.2006 19:38:12

Kiinnostava aihe; joskus bändin kanssa otimme pyhäksi missioksi kappaleen Birdland. Tukka harveni, haastetta riitti mutta kyllä kannatti. Hieno kappale, ja kun sen saa rullaamaan niin satamiljoonaa pintä hiipii pitkin punttia... itse olen tarkastellut kappaletta keyboardin takaa.

Lord of the strings
24.09.2006 01:05:49

Heavy Weather löytyy hyllystä. Ihan kovaa matskua.

"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Temetheus
25.09.2006 22:27:32

Black Market ja jonkinlainen "Best of" -kokoelma löytyy itseltäni, ja kyllä kyseistä poppoota arvostan. Jacon soolouran tuotokset tosin kohottaisin korkeammalle, mutta Heavy Weather ja Black Market ovat kaksi tosi kovaa levyä WR:ltä. Paljon on tullut kuunneltua siis. Ja itse Black Market -biisiä jammaillaan aina vähän väliä bändin kanssa. =)

"Musiikki on järjestyksen luoja ilmiöiden, erityisesti ihmisen ja ajan välille."
Teräskieli
12.10.2006 10:30:50

Tykkään. Mainio bändi, fuusio muutenkin mieleeni. Joku sanoi että hakkaa Return to Foreverit mennen tullen. Itse en allekirjoittaisi väittämää, vaikka WR on keskimäärin parempaa Return to Forever. Nyt puhun lähinnä tyylillisistä tekijöistä, soitannollisesti ovat molemmat loistavia. Tosin RtF:fää olne kuullut vain pari levyä, nimikkolevyn ja Where have I known you beforen. Noista kahdesta RtFn levystä RtF on parempi.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti