Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Anekdoten
1 2
Raato.
09.04.2003 18:14:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä olette kyseisestä orkesterista?
 
Mutta miksei minulle ole kerrottu kaikkea?
lxi
09.04.2003 18:19:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin vakuuttavaa. Bändi aloitti King Crimson -coverbändinä ja sen kuulee. Levyjä pitäisi hankkia.
 
Laulajan ääntämys ja intonaatio häiritsevät välillä, mutta eivät lopulta kovin pahasti. Minkäs ruotsalainen itselleen voi?
 
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
ppsa
09.04.2003 18:25:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutaman biisin olen sattunut kuulemaan ja hyviltä ovat kuulostaneet. Ei kellään olisi tietoa mistä noita levyjä voisi ostaa? paitsi ehkä Ruotsista....
 
"Do you like good music?" eiku varmaa huonosta...
lxi
09.04.2003 18:32:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutaman biisin olen sattunut kuulemaan ja hyviltä ovat kuulostaneet. Ei kellään olisi tietoa mistä noita levyjä voisi ostaa? paitsi ehkä Ruotsista....
 
Ainakin Popparienkelissä (http://www.popangel.fi/) näkyy olevan ilmeisesti koko tuotanto saatavilla. Airon musiikin (http://www.aironmusiikki.fi/) listasta saa tilattua kaksi ensimmäistä. Eli ei tarvitse mennä merta edemmäs kalaan.
 
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
JC
09.04.2003 18:59:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Popparienkelin nettisivu taitaa olla aika optimistinen, mitä tulee levyjen saatavuuteen itse liikkeestä. Paremmin ajantasalla olevat sivut löytyy Hippie Shake Recordsilta, josta myös Anekdotenin levyjä kannattaa kysellä.
 
http://www.hippieshakerecords.com/newcds1.html
 
Roberto
11.04.2003 21:54:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä olette kyseisestä orkesterista?
 
Öh... olin joskus Tavastialla todistamassa kyseisen orkan suorittamaa muniin puhaltelua / otelautaan tuijottelua. Aika suorituskeskeistä tavaraa, sanoisin.
 
ppsa
14.07.2003 22:30:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan kuunnellut uutta Gravity-levyä? Saa peräti CDONista.
 
"Do you like good music?" eiku varmaa huonosta...
prognroll
15.07.2003 03:53:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaujau...juu..itse oon tässä pari päivää gravitya kuunnellunna. kyllä on jotenkii anekdotenin suunta muuttunu paljon. ei ole enää crimsomaista raskautta ja "rosoa" paljoa jäljellä. hyvin kliinin ja tuotetun kuuloinen levy on..bändin ainut nainen ann sofi ei soita selloakaan vaan on keskittyny pelkästään mellotroneihin...mellotronit ja nitten tuoma tunnelma onkin ollut elementti josta pidän erikoisen paljon anekdotenin yhteydessä. jotkin kipaleet ovat kyllä hyvinkiin kultaisen kuuskytluvun kuulosia...jotkiin tuntuvat lässähtävän jotenkiin mitäänsanomattomiksi...ja hassua on se että jotkin kappaleet kuulostavat oudosti korvaani smashing pumpkinsilta!!!??? jotenkiinsa en oikein ole jaksanut keskittyä levyyn vielä tarpeeksi...liekö johtunee siitä että levy kolahtaa varsin hitaasti tai sitten se ei vain ole minua varten..toivon ensimmäistä...
 
inkognito
10.06.2008 19:38:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Huom! Olet kirjoittamassa yli 1792 päivää vanhaan ketjuun!"
 
Oho!!
 
Tilasin CDONista melkeinpä sikana säkissä yhtyeen toisen albumin "Nucleus" ja tykästyin kyllä oitis! Kieltää ei voi, etteikö King Crimson -vaikutteet kuuluisi läpi, mutta ainakaan itseäni moinen seikka ei haittaa laisinkaan. Juuri tältä progressiivisen rockin pitääkin kuulostaa! Mahtavien yksittäisten biisien lisäksi levy on mielestäni todella onnistunut kokonaisuus, jossa on erittäin vahva ja hieman painostavakin yleistunnelma.
 
Yhtyeeseen tarkemmin tutustuneet voisivatkin suositella muita levyjä hankittavaksi!
 
SuvantoJ-
10.06.2008 22:43:29 (muokattu 11.06.2008 16:11:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasin CDONista melkeinpä sikana säkissä yhtyeen toisen albumin "Nucleus" ja tykästyin kyllä oitis! Kieltää ei voi, etteikö King Crimson -vaikutteet kuuluisi läpi, mutta ainakaan itseäni moinen seikka ei haittaa laisinkaan. Juuri tältä progressiivisen rockin pitääkin kuulostaa! Mahtavien yksittäisten biisien lisäksi levy on mielestäni todella onnistunut kokonaisuus, jossa on erittäin vahva ja hieman painostavakin yleistunnelma.
 
Yhtyeeseen tarkemmin tutustuneet voisivatkin suositella muita levyjä hankittavaksi!

 
Mikäli Nucleukseen ja King Crimsoniin olet tykästynyt, voin suositella ainakin debyyttiä Vemod varsin lämpimästi. Uusimmasta levystä A Time of Day olen pitänyt myös suuresti, kuten myös From Withinistä, joista etenkin uusimmalla bändi on selvästi löytänyt oman soundinsa. Toiseksi uusin, Gravity, on itselläni jäänyt varsin vähälle kuuntelulle.
 
Ja Anekdoten-faneillehan pitää luonnollisesti suositella aina varmuuden vuoksi Änglagårdia, etenkin debyyttiä Hybris. Aitona löytäminen voi olla kyllä vaikeaa ja lompakolle epäystävällistä :)
 
M.A.C.H.O. # 3 - "En ole ämätööri"
Pedroz
11.06.2008 11:26:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja Anekdoten-faneillehan pitää luonnollisesti suositella aina varmuuden vuoksi Änglagårdia, etenkin debyyttiä Hybris. Aitona löytäminen voi olla kyllä vaikeaa ja lompakolle epäystävällistä :)
 
Anekdotenilta olen kuullut vain Gravityn, joka ei vakuuttanut sitten pätkääkään. Käsittääkseni se hieman poikkeaa muiden levyjen linjasta, vai?
 
Änglagårdin Hybris taas sitten on ihan järjettömän kova levy, suositellaan ostamaan jos sattuu jossain tulemaan vastaan. Taisin kuulla huhuja uusintapainoksesta tuossa joku aika sitten...
 
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
rkellu
12.06.2008 11:58:44 (muokattu 12.06.2008 11:58:56)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tylsää led zeppelinin III:n ja black sabbathin rippausta myspace- näytteiden perusteella. en jaksa vaivautua kuuntelemaan.
 
inkognito
12.06.2008 19:44:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tylsää led zeppelinin III:n ja black sabbathin rippausta myspace- näytteiden perusteella. en jaksa vaivautua kuuntelemaan.
 
Hoh, jos saan olla eri mieltä, niin ei sitten ollenkaan omasta mielestäni. Se, että kuulostaa "70-luvulta" ei tarkoita automaattisesti Led Zeppelin/Black Sabbath -rippausta.
 
rkellu
12.06.2008 22:15:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoh, jos saan olla eri mieltä, niin ei sitten ollenkaan omasta mielestäni. Se, että kuulostaa "70-luvulta" ei tarkoita automaattisesti Led Zeppelin/Black Sabbath -rippausta.
 
ei niin, mutta jos organisoi äänet miltei suoraan joidenkin kyseisten bändien biisien mukaan, niin sillon se tarkoittaa.
 
toisaalta niinhän se zeppelinkin on pöllinyt varmaan yli puolet riffeistä ja melodioista muilta artisteilta.
 
anekdoten ei vaan napannut.
 
inkognito
13.06.2008 19:00:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pointti selvä, mutta siltikään en allekirjoita väittämääsi :)
 
rkellu
14.06.2008 16:27:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sitä että anekdoten on hanurista vai sitä että ne on zeppelin ja sabbath rippausta?
 
inkognito
14.06.2008 18:43:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sitä että anekdoten on hanurista vai sitä että ne on zeppelin ja sabbath rippausta?
 
Kumpaakaan!
 
rkellu
15.06.2008 13:41:39 (muokattu 15.06.2008 13:50:35)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpaakaan!
 
oletko sä kuullut sabbathin biisejä koskaan?
 
ainakin toi myspacen a time of day album teaserin 0:46 lähtevä säkeistö on miltei identtinen sabbathin planet caravanin kanssa:
 
http://www.youtube.com/watch?v=h3sd9ivoU3g
 
olen miltei varma että toi sama arpeggioriffi mikä on war is overin säkeistössä on miltei identtinen jonkun sabbathin biisin kanssa jonka nimeä en muista. planet caravan tulee toki siitäkin mieleen. sit se seuraava osa mikä lähtee ~1:39 on melodisesti ja harmonisesti miltei suoraan led zeppelinin III:lta jostain biisistä ja 3:13 lähtevä kitarariffi on aivan varmasti suoraan sabbathin biisistä - sooloa myöten. koko biisi kuulostaa jollekin kollaasille sabbathin biisejä.
 
voisin heittää biisien nimiäkin tarkemmin mutta olen surkea muistaman biisien nimiä.
 
mikähän ihme tästäkin bändistä muuten tekee "kokeellisen"?
 
lxi
15.06.2008 15:33:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ainakin toi myspacen a time of day album teaserin 0:46 lähtevä säkeistö on miltei identtinen sabbathin planet caravanin kanssa:
 
olen miltei varma että toi sama arpeggioriffi mikä on war is overin säkeistössä on miltei identtinen jonkun sabbathin biisin kanssa jonka nimeä en muista.
 
koko biisi kuulostaa jollekin kollaasille sabbathin biisejä

 
voisin heittää biisien nimiäkin tarkemmin mutta olen surkea muistaman biisien nimiä.
 
No joo, tähän se kulminoituu -- paljon ääntä, vähän sisältöä. "Identtisyys" taitaa olla aika lavea käsite jos tuo pätkä kuulostaa mistään kohtaa huomattavasti Planet Caravanilta, enkä kyllä ymmärrä noita epämääräisempiäkään assosiaatioitasi.
 
mikähän ihme tästäkin bändistä muuten tekee "kokeellisen"?
 
Luetko MySpacen genreluokituksia aina kuin piru Raamattua?
 
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | Projekti: Levyhyllyn järjestelmällinen läpikäynti
inkognito
15.06.2008 20:12:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oletko sä kuullut sabbathin biisejä koskaan?
 
ainakin toi myspacen a time of day album teaserin 0:46 lähtevä säkeistö on miltei identtinen sabbathin planet caravanin kanssa:
 
http://www.youtube.com/watch?v=h3sd9ivoU3g

 
Varsinkin alkupään Black Sabbath on tullut kulutettua jopa puhki nuoruusvuosina. Identtisyydestä en itse tiedä, mutta totuushan on se, että maailman jokaisesta riffistä on löydettävissä yhtäläisyyksiä johonkin toiseen biisiin ja suurin osa näistä on aivan tahatonta "plagiointia". Sinä nyt sitten oivasti osasit löytää yhtäläisyydet Planet Caravaniin, joka tekeekin Anekdotenista oitis Black Sabbath-kopion, koska näin olet päättänyt.
 
mikähän ihme tästäkin bändistä muuten tekee "kokeellisen"?
 
Anekdotenin albumikokonaisuuksista olen perehtynyt lähinnä vain Nucleus-levyyn, joten en voi siis sen syvemmin analysoida yhtyeen uudempaa tuotantoa (muutamia yksittäisiä biisejä lukuunottamatta). Sen mitä olen bändiltä kuitenkin kuullut, olen sitä mieltä, että musiikki on kokeellista, sellaisena kuin "kokeellisuus" rock-musiikissa yleensäkin mielletään. Ei kuitenkaan mitään Cagea sentään. Enkä siis edelleenkään en allekirjoita Black Sabbath- / Led Zeppelin -plagiointisyytöksiäsi. King Crimson -menneisyys toki kuuluu läpi selvästikin, mutta itseäni tämä ei haittaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «