Muusikoiden.net
11.12.2016

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Finlandia (Malang Cissokho)
1
-Cale
08.05.2010 12:38:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://areena.yle.fi/video/955621

Tämän aamuisessa Pykäliä ja purtavaa -ohjelmassa laitettiin Finlandia uuteen uskoon. Esitys on ohjelman loppupuolella. Itse pidin todella paljon, vaikka muuten en niinkään ole lämmennyt kyseiselle teokselle.

Innostuin tuosta sen verran, että tsekkasin Malangin Myspace -sivun, ja tykästyin hänen tyyliinsä. Olisiko muuta suositella tuon pohjalta? Itselle ei tullut mieleen oikein muuta kuin Paul Simon.

jPekka
08.05.2010 16:19:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Cale: Innostuin tuosta sen verran, että tsekkasin Malangin Myspace -sivun, ja tykästyin hänen tyyliinsä. Olisiko muuta suositella tuon pohjalta? Itselle ei tullut mieleen oikein muuta kuin Paul Simon.

Malang Cissokho on Senegalista, mikä on tietysti maantieteellisesti vielä kauempana Simonin Graceland-levyn Etelä-Afrikasta kuin Norja Turkista... 8-)

Itse en tunne senegalilaista musiikkia mitenkään hirveän hyvin (paitsi tietysti Youssou NDourin levyjä on tullut kuunneltua ja keikkoja nähtyä), mutta tuollaista juurevaa koran soittoa löytyy kyllä myös naapurimaasta Malista. Toumani Diabate on esimerkiksi tekijämies. Itse olen tykästynyt malilaisiin laulaja/lauluntekijöihin, joista monet tosin tekevät kitaravetoisempaa musiikkia, vähän samanlaiselta rytmiseltä ja soundilliselta pohjalta tosin: Habib Koité & Bamada, Ali Farka Toure (ja nyttemmin poikansa Vieux Farka Toure), Rokia Traoré, Oumou Sangare, Amadou & Mariam,...

"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
-Cale
08.05.2010 18:02:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jPekka: Malang Cissokho on Senegalista, mikä on tietysti maantieteellisesti vielä kauempana Simonin Graceland-levyn Etelä-Afrikasta kuin Norja Turkista... 8-)

Itse en tunne senegalilaista musiikkia mitenkään hirveän hyvin (paitsi tietysti Youssou NDourin levyjä on tullut kuunneltua ja keikkoja nähtyä), mutta tuollaista juurevaa koran soittoa löytyy kyllä myös naapurimaasta Malista. Toumani Diabate on esimerkiksi tekijämies. Itse olen tykästynyt malilaisiin laulaja/lauluntekijöihin, joista monet tosin tekevät kitaravetoisempaa musiikkia, vähän samanlaiselta rytmiseltä ja soundilliselta pohjalta tosin: Habib Koité & Bamada, Ali Farka Toure (ja nyttemmin poikansa Vieux Farka Toure), Rokia Traoré, Oumou Sangare, Amadou & Mariam,...

Joo, mutta pääasia että on afrikkalaista :-) Toki onhan tyyleissä varmaan aika paljon eroja Afrikan sisälläkin, kun katsotaan eri kolkista. Että sikäli ihan hyvä pointti.

Pitääpä tutkia nuo ehdotukset läpi. Itse löysin tällaisen kuin Jimi MBAYE:

http://www.myspace.com/jimimbaye

Kitaravetoista tämäkin, ja tällä kertaa ihan sieltä Senegalista ;-) Nuo biisit kyllä kolahtaa ihan kympillä. Tuo afro-beat taitaa olla tyylisuunta mitä tässä nyt etsin. Myspacea kahlatessa löytyy ihan hyviä artisteja.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti