Muusikoiden.net
05.12.2016

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jimi Tenor
1
TiMiTheShiT
04.02.2007 13:06:51 (muokattu 04.02.2007 13:51:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suorastaan hämmentävää ettei haulla löytynyt kyseisestä kaverista aihetta. Seuraavaksi hämmensi se kumpaan laittaisi tonne funk, soul.. vai tänne ajattelin kuitenkin jazz-puolelle bygästä tälläisen. Itse olen tässä vasta viimeaikoina tutustunut paremmin hänen musiikkiinsa.

"Higher Planes" ja "Beyond the stars" löytyvät nyt (eli lähinnä tätä uutta kamaa). Ja molemmat ovat kyllä mielestäni lähinnä loistavia. Tiukkoine grooveineen ja psykedeelisine orchestral-kohtineen. Olisiko suositeltavaa vielä jäljellä?

mielenkiintoinen biography aiheesta:

http://www.phinnweb.org/scrapbook/jt_like.html

Poutatorven uusi demo "etelää pohjoisesta, itää lännestä" tulossa tammikuussa! (demolta on julkaistu nettiin kaksi kappaletta, jotka löydät osoitteesta Poutatorvi keikat, kappaleita yms.
mailbag
04.02.2007 22:36:28

kaikki levyt löytyy :) beyond the stars kolisee itselleni kyllä parhaiten! nimikkobiisikin aivan helvetin mahtava

Mohla
05.02.2007 00:17:16 (muokattu 05.02.2007 00:18:44)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seuraavaksi hämmensi se kumpaan laittaisi tonne vai tänne ajattelin kuitenkin jazz-puolelle bygästä tälläisen. Itse olen tässä vasta viimeaikoina tutustunut paremmin hänen musiikkiinsa.

Hauskaa tämä pohtiminen alueesta, kun minä laittaisin Tenorin tonne Elektroakustisenmusan puolelle... Tietty riippuu vähän miltä aikakaudelta herran tuotantoa puhutaan.

Mutta jokatapuksessa Out of nowhere ja Organism on ainakin kovia lättyjä. Sähkömiestäkin joskus tullut kuunneltua.

Adamantium Studios
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
didjagetany
05.02.2007 10:35:36

Tykkäsin levyistä Higher Planes ja Beyond The Stars, vanhempia en ole kuullut muutamaa irtobiisiä lukuun ottamatta. Funk ja Soul -sävyt näillä tuoreemmilla miellyttivät, samoin analogisyntsat. Ja onhan Jimi myös kova fonisti/huilisti.

Vinkki: CDON myy tällä hetkellä "Beyond The Stars" -lättyä hintaan 5,95 euroa.

"The thousandth and tenth day of the human totem pole"
Guitar Hero
08.02.2007 01:30:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkäsin levyistä Higher Planes ja Beyond The Stars, vanhempia en ole kuullut muutamaa irtobiisiä lukuun ottamatta. Funk ja Soul -sävyt näillä tuoreemmilla miellyttivät, samoin analogisyntsat. Ja onhan Jimi myös kova fonisti/huilisti.

Vinkki: CDON myy tällä hetkellä "Beyond The Stars" -lättyä hintaan 5,95 euroa.

oho saat plussan tosta.. heti ostoon

Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net
hörhö
08.02.2007 15:21:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erittäin hauska ja vinksahtanut levy on Jimi Tenor and His Shamans: Mekanoid

"Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900)
TiMiTheShiT
23.02.2007 16:29:54 (muokattu 23.02.2007 16:31:20)

Hauskaa tämä pohtiminen alueesta, kun minä laittaisin Tenorin tonne Elektroakustisenmusan puolelle... Tietty riippuu vähän miltä aikakaudelta herran tuotantoa puhutaan.

Juuh ostin nyt tämän Organism:n ja menee kyllä elektron puolelle aikas selvästi. Suhteessa noihin mitä aikasemmin omistin eli siis "Higher Planes" ja " Beyond the Stars"

Varsin mahtavaa meininkiä kyl tämäkin orchestral-jutut ovat minulle sitä mieluisinta antia ja tietty tiukka groove!! Jeah, ty Jimi.

Poutatorven uusi demo "etelää pohjoisesta, itää lännestä" tulossa tammikuussa! (demolta on julkaistu nettiin kaksi kappaletta, jotka löydät osoitteesta Poutatorvi keikat, kappaleita yms.
piiska2
09.03.2007 13:33:23

Herrahan pääsi aikoinaan Future Music -lehden haastateltavaksi. Taitaa olla ainoa suomalainen (Pansonicista en ole varma). Olen aina diggaillut tapaa tehdä hienoa musaa halvoilla soittimilla joihin muut ei niin herkästi kajoa.

HaloOfFlies
27.07.2014 01:25:29 (muokattu 27.07.2014 01:43:15)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 2696 päivää vanhaan aiheeseen!

Suosittelen kyllä tutustumaan Jimin tuoreeseen bändiin Tenors Of Kalma. Oli livenä aivan huikea kokemus! Sellaista psykedeliahappotrippailua ettei tosikaan. Välillä tuntui kuin olisi mennyt aikakoneella jonnekin 60-luvun lopun hippivuosiin. Toimi pimenevässä kesäillassa kuin tauti. Debyyttilevy ilmestyy helmikuussa 2015.

Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Generalissimo
27.07.2014 16:28:53 (muokattu 27.07.2014 16:29:37)

Avasin ihan sattumalta tämän triidin, en ole koskaan kuullut artistista. No Spotifystä löytyy paljon matskua, yllättävän hyvää näin alustavasti. Varsinkin suomalaiseksi... ja mä olen aika kranttu musan suhteen. Ihme, että tuntuu niin kovin tuntemattomalta kaverilta. Juuri tämmöistä hetkittäin vähän hapokasta, kokeellista elektronista nu-jazz/etnomenoa olen etsiskellyt. Aika vasta löysin myös tuon Xploding Plastixin, tuntuu tämä olevan sen kanssa ihan yhtä laadukasta.

Generalissimo
25.10.2014 18:55:22 (muokattu 25.10.2014 18:56:04)

Generalissimo: Avasin ihan sattumalta tämän triidin, en ole koskaan kuullut artistista. No Spotifystä löytyy paljon matskua, yllättävän hyvää näin alustavasti. Varsinkin suomalaiseksi... ja mä olen aika kranttu musan suhteen. Ihme, että tuntuu niin kovin tuntemattomalta kaverilta. Juuri tämmöistä hetkittäin vähän hapokasta, kokeellista elektronista nu-jazz/etnomenoa olen etsiskellyt. Aika vasta löysin myös tuon Xploding Plastixin, tuntuu tämä olevan sen kanssa ihan yhtä laadukasta.

Nostellaanpa vielä... on kyllä yllättävää, että tämän tason artisti on täällä mnetissäkin niin tuntematon, varsinkin kun kaveri on vielä Suomalainen.

Olen nyt useamman kuukauden kuunnellut pääasiassa Jimiä ja parhaat levyt tuntuvat olevan Higher Planesista taaksepäin, eli 7 levyä aikavälillä 1994-2003. Nämä uudemmat eivät niin hyvin ole vielä iskeneet, kun tuntuvat aika kovilta paloilta sulatella. Luin erään haastiksen, jossa Jimiltä kysyttiin onko Zappa isokin vaikuttaja ollut hänelle kun niin selkeitä viitteitä Zappamaiseen kokeellisuuteen Jimiltä löytyy, mutta mies ei ollut kuunnellut oikeastaan yhtään Zappaa, pari biisiä vain kuullut elämänsä aikana. :)

Tämä artisti menee ihan heittämällä Suomen parhaimmistoon Pekka Pohjolan, Jukka Tolosen, Kingston Wallin ynnä kumppaneiden kanssa. Kuunnelkaa nyt perkele!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti