Muusikoiden.net
09.12.2016

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paatos
1
gorgonoidi
05.11.2006 14:41:02 (muokattu 05.11.2006 20:07:01)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä porukka on täällä tästä mahtavasta melnkolisesta progressiivisesta rock yhtyeestä? Taitavat Ruotsin maalta tulla, mutta mistä ihmeestä olen mahtanut kuulla että tämä olisi taas joku Steve Wilsonin projekti? No kuitenkin, bändillä on aivan mahtava laulaja ja rumpali. Laulajan ääni on kyllä parhainpia nais ääniä mitä olen koskaan kuullut ja tuo hieman mieleen Björkin äänen. Pakko päästä ostamaan kyseisen bändin levyjä sillä ainakin se materiaali mitä olen kuullut on ollut aivan mahtavaa.
Keskustelua?
E: Btw, biisi nimeltään Senror räjäyttää pään.
E: Ja tuossa niille ketkä eivät ole kuulleet: http://www.youtube.com/watch?v=yrVnK9fGjrY&mode=related&search=

Hyvä musiikki ei noudata genrerajoja
Heartwood
05.11.2006 14:47:06 (muokattu 05.11.2006 14:48:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei taida muuten Wilson bändiin liittyä, mutta Kallocain-levyn hän taisi tuottaa. Erinomaisen hieno bändi kyllä. Harmikseni en ole kuullut (enkä omista) kuin Timelossin, mutta se onkin sitten sitäkin hienompi kiekko. Tunnelmallista utuilua, hieman vanhan Porcupine Treen hengessä mutta paremmin mielestäni.

E: Ja tosiaan Ruotsista ovat. Petronella Nettermalmin laulusta pidän itsekin, tosiaan hieman Björk- ja Emiliana Torrini -vivahteita neidon äänestä löytyy.

"Now I ride with the mocking and friendly ghouls on the nightwind" Romantikkoitkijät #42
lapio
05.11.2006 19:11:33

Tuon Kallocain levyn löysin käytettynä ja ostin pois. On melkoisen hyvää musiikkia ja laulaja on tosiaankin todella kivan kuuloinen.
aksiom
06.11.2006 00:37:55

Timeloss on upea. Rumpali on omassa Keith Moonimaisessa hallitussa sekopäisyydessään suosikkejani.

Kallocain, ei ole mielestäni samanlainen mestariteos kuin edeltäjä. Olisi mahdollisesti voinut olla. Liekö Wilson sitten laittanut näppinsä väärään paikkaan. Voisin sanoa Kallocainia jopa ylituoteuksi, varsinkin onnistuneesti "alituotetun" Timelossin jälkeen. Uusinta levyä en ole kauheasti kuullut mutta sanoitustyössä lienee havaittavissa hiukan parannusta (aiemmilla levyillä on mielestäni jokseenkin tökeröitä sanoituksia), ja levy vaikuttaa vaikeimmalta Paatoksen tuotokselta tähän mennessä. Tulevaisuus näyttää onko vaikeus hyve vai pahe.

Mutta yhtä kaikki, hieno bändi. Haluaisin nähdä livenä.

if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
90125
10.11.2006 14:55:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei taida muuten Wilson bändiin liittyä, mutta Kallocain-levyn hän taisi tuottaa.

Oli PTn lämmpärinä viime kiertueella. Vaikutti mielenkiintoiselta. Varsinkin setin vanhemmat biisit tuntu toimivan. Valitettavasti jäi pahasti PTn varjoon.

-www.nosdrama.com-
superfly
11.11.2006 22:21:25

Timeloss on upea. Rumpali on omassa Keith Moonimaisessa hallitussa sekopäisyydessään suosikkejani.

Kyllä. Varsinkin Tea -biisissä rumpalilta lähtee hienosti homma oikealla tavalla lapasesta välillä. Erittäin tyylikästä soittoa. Bändiin tutustuminen hieman mulla vaiheessa, ei näytä uppoavan ihan heti tuo. Kerta kerralta kuitenkin kuulostaa paremmalta tämä orkesteri.

"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Ali
15.11.2006 09:19:44

Uusin levy vähän floppas, Kallocain ja Timeloss mahtavia levyjä. Ja Kallocain on SW:n miksaama, ei tuottama. Bändin paras biisi ehdottomasti Quits Timelossilta.

"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Verdoux
15.11.2006 21:09:51

Uusin levy vähän floppas, Kallocain ja Timeloss mahtavia levyjä. Ja Kallocain on SW:n miksaama, ei tuottama. Bändin paras biisi ehdottomasti Quits Timelossilta.

Ei vaan Téa. Uusinta levyä en ole itse kuullut, mutta noista kahdesta aikaisemmasta levystä Timeloss nousee paremmaksi. Kallocainillakin on hetkensä, mutta eipä sitä useinkaan jaksa soittimeen kaivaa.

gorgonoidi
15.11.2006 21:16:01

Ei vaan Téa. Uusinta levyä en ole itse kuullut, mutta noista kahdesta aikaisemmasta levystä Timeloss nousee paremmaksi. Kallocainillakin on hetkensä, mutta eipä sitä useinkaan jaksa soittimeen kaivaa.

Kuuntelen juuri tuota Téa biisiä ja on kyllä aivan tajuttoman kaunis ja mahtava.

Hyvä musiikki ei noudata genrerajoja
EH
12.04.2011 22:04:56

Nostetaanpa viiden vuoden takainen ketju kun ei ole uudempaakaan ja bändiltä tuli vastikään uusi levy nimeltä Breathing. Itse omistan vain Timeloss-debyytin ja tämän uutukaisen, ja ensikuuntelun jälkeen Breathing vaikuttaa ihan kelpo levyltä. Jonkin verran ehkä suoraviivaisempaa meininkiä kuin Timelossilla. Toki edelleen pysytään enimmäkseen rauhallisen maalailevissa tunnelmissa. Katsotaan mihin suuntaan tämä levy tästä vielä aukeaa. Mitäs mieltä muut olette uudesta kiekosta?

Don't waste your time or time will waste you.
mukis
27.04.2011 18:35:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EH: Nostetaanpa viiden vuoden takainen ketju kun ei ole uudempaakaan ja bändiltä tuli vastikään uusi levy nimeltä Breathing. Itse omistan vain Timeloss-debyytin ja tämän uutukaisen, ja ensikuuntelun jälkeen Breathing vaikuttaa ihan kelpo levyltä. Jonkin verran ehkä suoraviivaisempaa meininkiä kuin Timelossilla. Toki edelleen pysytään enimmäkseen rauhallisen maalailevissa tunnelmissa. Katsotaan mihin suuntaan tämä levy tästä vielä aukeaa. Mitäs mieltä muut olette uudesta kiekosta?

Mä otin nopean testikuuntelun spotifysta - olin todella pettynyt. Timelossin maalailevan hämyisistä tunnelmista on tultu ihan perus poppi-rokkiin. Ei hyvä.

Itseasiassa tuntuu, että jatkumo on ollut kokoajan tasaisesti alaspäin. Kallocain oli vielä kuunneltava, tää uus ei.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti