Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: David Gilmour
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Lord of the strings
22.03.2006 17:55:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaveri ei antanut levyä lainaan niin kopioi sen meikäläiselle. Pari kertaa kuunneltu ja pitää vkl astella kauppaan hakemaan oikea. Ihan loistava levy mielestäni, fiilistelyä parhaimmillaan!
 
"Urbaani ja turbaani, kokeilepa itte. Älä ees. Vidu jos on miinusta tiimarissa alle ÄÖ:n, niin älä lähde. Puol kilsaa on ihan max, mikäli pakko." -gasser
Tympee Huttunen
22.03.2006 18:21:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli Viihdeuutisissa juuri tuosta. Äänitykseen oli käytetty viinilaseja ja jotain outoa lasihärveliä, joita oli käytetty jo PF:n aikaan.
 
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy minulle PodXT.
Wahi
22.03.2006 20:23:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli Viihdeuutisissa juuri tuosta. Äänitykseen oli käytetty viinilaseja ja jotain outoa lasihärveliä, joita oli käytetty jo PF:n aikaan.
 
Juu, jännää touhua. Youtube.com löytyy tuo Gilmourin On An Island dokumentin tapainen jossa vähän näytetään levyn äänittelyä.
 
Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen...
Lord of the strings
22.03.2006 20:28:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viinilaseilla saa kyllä hauskoja soundeja. Faijan kanssa kerran konjakkilaseilla taiteiltiin , haha.
 
"Urbaani ja turbaani, kokeilepa itte. Älä ees. Vidu jos on miinusta tiimarissa alle ÄÖ:n, niin älä lähde. Puol kilsaa on ihan max, mikäli pakko." -gasser
man9
23.03.2006 00:33:59 (muokattu 23.03.2006 01:09:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kalliimpi pedalboardi, kuin mulla. Tai sulla
 
Heh! Aika paljon juttua Gilmourin eri kausien setupeista löytyi...
http://mywebpages.comcast.net/jroscoe/index2.html
http://www.gilmourish.com/
 
ydinaukio
23.03.2006 13:53:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olenko ainoa, jonka mielestä Gilmour on Santanan ohella maailman tyylittömin, tylsin ja yliarvostetuin kitaristi?
 
aikavaikea
23.03.2006 14:25:03 (muokattu 23.03.2006 14:31:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olenko ainoa, jonka mielestä ydinaukio on Mahen ohella M.netin tyylittömin, tylsin ja yliarvostetuin provokaattori ?
 
Itse olen ainakin hiukan kyllästynyt tuohon "tyyliin", vaikka se tietenkin jostakin saattaa tuntua hyvinkin tarpeelliselta, nerokkaalta ja nokkelalta.
 
E: En muuten itsekään glorifioi Davidin soittoa enkä aio hänen soolojaan edes ostaa, minulle tärkeä ukko tuolla rintamalla on herra Waters, joten siitä ei tämä piikittelyni johdu. Yleensäkin jos lause alkaa (niin kuin tuntuu joillain olevan usein tapana) "Olenko ainoa...", niin jo siinä vaiheessa tietää mihin mennään.
 
E: Ei yhtään mitään.
Micko
23.03.2006 15:15:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parashan se on, mutta en tuosta teknisestä taitavuudesta ole ihan varma. Mitä sillä nyt kukin meinaa. Onhan Daven vibrato ja bendit ihan uskomattomia, mutta jos katsotaan näitä tämän päivän tekniikkataitureita, niin eipä paljoa yhteistä löydy. Parasta Gilmourissa on se, että hän ymmärtää kyllä mitä tauko ja hiljaisuuskin merkitsee. "It's all about leaving space." niin kuin DSOTM dokkarillakin mainitaan.
 
Se varmaan pystys teknisempäänkin, mutta omien sanojensa mukaan sen soolot ei oo tekniikkaharjoituksia vaan kokoelma hyviä nuotteja.
 
Mustikkamuffinssi
23.03.2006 15:42:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se varmaan pystys teknisempäänkin, mutta omien sanojensa mukaan sen soolot ei oo tekniikkaharjoituksia vaan kokoelma hyviä nuotteja.
 
Varmasti pystyisi. Viittasin vain tuohon aiempaan kirjoitukseen, jossa sanottiin hänen olevan teknisesti hyvin taitava. Nykyään on kuitenkin niin paljon kaiken maailman tiluttajia, että tuo "hyvä tekniikka" on todella suhteellinen käsite.
 
Mutta paras Gilmour on siltikin.
 
Don't forget, kids... The faster you download, the bigger your penis is. kalamies#45 >-)))>
Aivokalvo
23.03.2006 15:54:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erityisen kivaa on etenkin progen saralla (nykyään) kuulla muitakin kuin niitä mauttomia kamalia tilusooloja. Onhan ne PF:n livejututkin kyllä kitaroidensa puolesta aivan helmiä, etenkin Pulse.
 
"Lähellä reunaa, varrella virran"
Aivokalvo
23.03.2006 15:54:48 (muokattu 23.03.2006 15:55:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erityisen kivaa on etenkin progen saralla (nykyään) kuulla muitakin kuin niitä mauttomia kamalia tilusooloja. Onhan ne PF:n livejututkin kyllä kitaroidensa puolesta aivan helmiä, etenkin Pulse.
 
Hyvällä listasijoituksella Gilmour muuten, Suomessa siis.
 
"Lähellä reunaa, varrella virran"
AoA
24.03.2006 00:39:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kyllä tykkään enemmänkin siitä gilmourista joka ulvotti fuzzia alkuaikoinaan floydissa mutta kyllähän tuolla uudellakin levylle kuulee samantien että kuka siellä soittaa, ja se ei ainakaan ole huono asia.
 
-Antsa
ydinaukio
24.03.2006 09:01:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olenko ainoa, jonka mielestä ydinaukio on Mahen ohella M.netin tyylittömin, tylsin ja yliarvostetuin provokaattori ?
 
Miksi kaiken negatiivisen kritiikin oletetaan olevan provosointia?
 
Flow
24.03.2006 10:06:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on kaksi minun maailmankaikkeuden tyylitajuisinta soittajaa David Gilmour ja Steven Wilson.
Hitsi, kun joskus osaisin soittaa yhtä hyvin. Ei sen musiikin tarvitse olla täynnä nuotteja ollakseen hyvää...
 
“When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.” -Thomas Jefferson
aikavaikea
24.03.2006 11:17:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi kaiken negatiivisen kritiikin oletetaan olevan provosointia?
 
No jos tuo sun mielestä oli_kritiikkiä_, niin älä vielä harkitse lähettäväsi hakukirjettä esim. Rumbaan freelancer-musiikkikriitikon paikkaa ajatellen.
 
E: Ei yhtään mitään.
ydinaukio
24.03.2006 11:53:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos tuo sun mielestä oli_kritiikkiä_, niin älä vielä harkitse lähettäväsi hakukirjettä esim. Rumbaan freelancer-musiikkikriitikon paikkaa ajatellen.
 
Eikös Rumba ole täynnä tuollaisia kirjoituksia? Soundiin en ehkä hakukirjettäni lähettäisi.
 
(mitä vikaa on provosoinnissa ylipäätään?)
 
pekkalas
24.03.2006 13:39:19 (muokattu 24.03.2006 13:44:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
(mitä vikaa on provosoinnissa ylipäätään?)

 
No sä et mitään provosoi kun olet vaan itseriittonen vatussi joka kelaa tietävänsä musasta jotain. Se että sulla on vahvat mielipiteet mutta paskan ripaus tietoa ei tee susta varteenotettavaa kriitikkoa/provosoijaa. Kasva ihmisenä, venaa 15v ja tule sitten selittämään kun _oikeasti_ tiedät asioista.
 
tiivistäen: sä et ole kun pisara kusipäiden valtameressä. semmonen palli jolta tekisi mieli tirvasta nenä poskelle keskustelun tuoksinnassa. harva ihminen semmosen fiiliksen mulle saa hankittua mutta sä olet yksi niistä.
 
jotain positiivista, sua ei pysty enään ohittamaan olankohautuksella niinkuin muita m.netin tietäjiä vaan sä jopa oikeasti vaikutat mun mielialaan jotenkin. saavutus sinänsä.
 
"ei ole mitään joulupukkia, ja pelle hermanni on kuollut!"
ydinaukio
24.03.2006 13:50:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sä et mitään provosoi kun olet vaan itseriittonen vatussi joka kelaa tietävänsä musasta jotain. Se että sulla on vahvat mielipiteet mutta paskan ripaus tietoa ei tee susta varteenotettavaa kriitikkoa/provosoijaa. Kasva ihmisenä, venaa 15v ja tule sitten selittämään kun _oikeasti_ tiedät asioista.
 
tiivistäen: sä et ole kun pisara kusipäiden valtameressä. semmonen palli jolta tekisi mieli tirvasta nenä poskelle keskustelun tuoksinnassa. harva ihminen semmosen fiiliksen mulle saa hankittua mutta sä olet yksi niistä.
 
jotain positiivista, sua ei pysty enään ohittamaan olankohautuksella niinkuin muita m.netin tietäjiä vaan sä jopa oikeasti vaikutat mun mielialaan jotenkin. saavutus sinänsä.

 
+
 
Capman
24.03.2006 15:52:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai toi Gilmourin lätty pitäis käydä tänään vaikka ostamassa samalla kun kipasen Marzin levyn, niin pääsis osallistumaan keskusteluun. Se promo-video ainakin vaikutti todella lupaavalta. Itse kyllä ränkkäisin Gilmourin omassa lajissaan ihan sinne huippujen joukkoon. Se vetelee just sellaista kamaa, jota meikäläinen vois kuunnella tuntikausia pitkästymättä. Oikeassa mielentilassa tietystikin...
 
Rotuvaari
27.03.2006 16:04:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pink Floydin olen aina onnistunut ohittamaan, mutta kuultuani tämän Gilmourin On An Island -biisin radiossa oli pakko mennä ostamaan levy omaankin hyllyyn. Yllätys oli ehkä positiivisin moneen vuoteen ja levy on pyörinyt erinäisiä kertoja soittimessa.
 
Tuo kitarointi levyllä on kyllä hienoa. Nämä ovatkin niitä maan pinnalle palauttajia, eli kun luulee itse osaavansa jo jotain niin levy sanoo että meneppäs takaisin harjoittelemaan. Gilmourin ääni ja laulu on taasen aika tasapaksuista, toisaalta sopii kuin nyrkki silmään tällaiseen fiilistelyyn. Hieno levy, ei voi mitään.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «