Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Funk, soul, hip hop, rap, reggae, r'n'b »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Curtis Mayfield - voiko parempia levyjä tehdä?
1 2
Minstrel
03.02.2007 18:21:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin. Tänään kuuntelin ensimmäistä kertaa Curtis-levyn läpi ja vastaukseni on ei. Legendaarinen Superfly-soundtrack on kylläkin ollut jo viime kesästä asti hyllyssä, mutta nyt vasta syntyi kipinä herättää miehestä keskustelua. Superfly oli varmastikin oman levyhyllyni top kympissä. Parempaa myöhäisillan musiikkia ei voi kuvitella. Tai ei voinut. Debyyttilevy Curtis nimittäin on vähintään samaa tasoa. Yhtään sekuntia en jättäisi pois tai korvaisi millään muulla.
 
Näillä kahdella Mayfieldin levyillä yhdistyvät tarttuvat melodiat, pirun sujuva soitto ja tietenkin Mayfieldin jumalainen ääni. Nyt saattaa tulla sapiskaa, mutta väittäisin tämän äijän olevan parempi kuin itse Marvin Gaye!
 
Mutta mitä seuraavaksi? Jakakaas vähän mielipiteitänne ja suositelkaa Curtis-levyjä, jotka kannattaa vielä hankkia hyllyyn.
 
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
Blue Moon
04.02.2007 06:17:33 (muokattu 04.02.2007 06:19:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta mitä seuraavaksi? Jakakaas vähän mielipiteitänne ja suositelkaa Curtis-levyjä, jotka kannattaa vielä hankkia hyllyyn.
 
"Roots" vuodelta -71 on samaa huikeaa tasoa "Curtis" 'in ja "Superflyn" ' n kanssa. Klassikoita nämä kolme.
 
Kauas eivät mielestäni jää "Back to the World", "There's No Place Like America Today" ja "Got To Find A Way". Eipä noista Mayfieldin 70-l sooloalbumeista yhtään ihan huonoa tule mieleen, kaikilta löytyy hyvät hetkensä.
 
vanaha kettu
04.02.2007 13:13:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saanko kysyä mistä olet superflyn löytänyt? Onko originaali?
Itseltä löytyy Curtisin tuottama Lets do it again -soundtrack.
Melko yleinen levy, tykkään. Löytyi kirpparilta Joensuusta.
 
Minstrel
04.02.2007 16:40:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saanko kysyä mistä olet superflyn löytänyt? Onko originaali?
 
No, CD-versiotahan saa melkeinpä jokaisesta levykaupasta. Yleensä sitä uudempaa painosta, jossa on muutama (turha) bonusraita. Esim. Joensuun Levy-Eskoista. Vinyyli olisi kyllä supercool.
 
Pitänee tosiaan käydä lähiaikoina hakemassa Roots messiin.
 
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
Leikari
06.02.2007 17:41:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

seitenkytäluvun vinyylit sai aikoinaan edullisesti ale- ja cut-out -laareista - pitääkin pistää pitkästä aikaa pyörimään...
 
Soitetaan jamia!
Mage
10.02.2007 21:39:40 (muokattu 10.02.2007 22:28:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Curtis on ollut melko vähälle huomiolle jäänyt heebo meikäläisen osalta, nyt kun on herännyt Soul-koomasta Staxin kautta Isaac Hayesiin ja Blue Moonin suosittelemana Curtis Mayfieldiin. Anttilasta tarttui käteen Charlyn informatiivinen neljän CD:n boxi alle kolmenkymmenen euron.
Eka CD nyt kierroksessa ja alkaa jo lahkeet levenemään ja afro kasvamaan. Aivan tajutonta tavaraa!
 
Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän
superfly
11.02.2007 22:51:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Curtis on tehnyt pari melko täydellistä levyä kyllä. Täytyypä ottaa pienen tauon jälkeen taas kuunteluun.
 
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Blue Moon
15.02.2007 16:33:04 (muokattu 15.02.2007 16:41:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

seitenkytäluvun vinyylit sai aikoinaan edullisesti ale- ja cut-out -laareista - pitääkin pistää pitkästä aikaa pyörimään...
 
Jep ja niitä tuli vielä 90-luvulla vastaan läjäpäin kipputoreilla ja divareiden alelaareissa. Etenkin "Short Eyes" - soundtrackia, joka on ihan kelpo levy sekin, paikoin jopa erinomainen. Kolmea ekaa Curtisin (studio) sooloa en muista alelaareissa juuri nähneeni.
 
Aiheesta vielä, että vaikea Curtisista on puhua mainitsematta The Impressionsia, jota mies liidasi 60-luvulla ennen soolouralle siirtymistä. Aivan loistavaa Chicago-soulia ja yhtä laadukasta kamaa kuin soololevyt. Ja siis Curtishan oli tietysti myös mainio, omaperäisen kuuloinen kitaristi, laulunkirjoittaja, tuottaja sekä perusti useammankin levy-yhiön, muun muassa. Yksi populaarimusiikin suurista nimistä mielestäni.
 
j-o-n-e
20.02.2007 18:29:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Curtis on mun Jumala!
 
"I only record digital or analog. I don't monkey around with all that other stuff."
weelie
21.02.2007 17:07:06 (muokattu 21.02.2007 17:07:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on noita 70-luvun Curtisin studiolevyjä 4, kahden CD:n paketeissa (Curtis, Roots, Back to the World...). Mutta kultaisinta on silti Impressions, mulla on joku kokoelma-LP, joka on kyllä rautaa.
 
Nuo Curtisin soololevyt voin myydäkin pois, jos jotain kiinnostaa, kun en ole niitä kuunnellut kolmeen vuoteen.
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Miihkis
22.02.2007 15:39:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päätin ottaa minäkin reippaan musikaalisen sivuaskeleen ja kävin eilen hakemassa levyhyllyni täytteeksi Superflyn. Aiemmin en ole juurikaan mitään tuonnepäin viittaavaa kuunnellut saati että levyhyllystä olisi moista löytynyt, eli sikäli varsin piristävää vaihtelua. Täytyy kyllä myöntää että yhdellä kuuntelukerralla levy ei avautunut niin paljon että olisin minkäänlaista valaistumista kokenut, mutta jospa sitkeys palkitaan =)
 
heikkiha
24.03.2007 11:58:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho löysin Hämeenlinnan Poppa Joesta Heartbeat levyn kahdella eurolla... Täydellistä panomusaa. Ollaan sitä hartaasti kuunneltu Soittokunnassa.
 
"Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson
Wil-J
25.03.2007 15:30:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho löysin Hämeenlinnan Poppa Joesta Heartbeat levyn kahdella eurolla... Täydellistä panomusaa. Ollaan sitä hartaasti kuunneltu Soittokunnassa.
 
Oot Panssarisoittokunnassa?
 
I'm your mama, I'm your daddy, I'm that nigga in the alley.
flimtrick
25.03.2007 19:46:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitää paikkansa että Superfly on yks parhaista levyistä mitä on 70-luvulla tehty.
 
LiiMaNHeNKi
29.03.2007 19:29:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Move On Up on ehkä maailman paras biisi! Ehkä...
 
Muistinko muuten mainita, että olen joskus hieman hajamielinen?
zapateados
02.04.2007 20:16:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suoraan kysymykseen suora vastaus, ei.
 
...ja tietenkin Mayfieldin jumalainen ääni. Nyt saattaa tulla sapiskaa, mutta väittäisin tämän äijän olevan parempi kuin itse Marvin Gaye!
 
Mulle Mayfield edustaa 70-luvun innovatiisinta musiikkia kultaisella kosketuksella. Mielestäni toi heikoin lenkki (jos sellaista pitää suurennuslasilla etsiä) on herran laulu, siinä on vaan jotain, joka ei toimi aina mun korvaan.
 
Nyt jää muuten sapiskat antamatta! ;)
 
"Now don't tell us to double that shit!" Macy Gray
Terry Pantheras
03.04.2007 11:01:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt saattaa tulla sapiskaa, mutta väittäisin tämän äijän olevan parempi kuin itse Marvin Gaye!
 
Vähän samoilla linjoilla ollaan myös täällä, Marvinilla on omat loistohetkensä, mutta mun mielestä Curtis on ehkä hieman tasalaatuisempi.
 
Taas meni vituiks...
Marlowe
03.04.2007 13:19:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän samoilla linjoilla ollaan myös täällä, Marvinilla on omat loistohetkensä, mutta mun mielestä Curtis on ehkä hieman tasalaatuisempi.
 
Olen samoilla linjoilla. Marvinin 1970-luvun tuotannosta hyppäävät mielestäni esille vain "Let's Get It On" ja "What's Going On" kun taas kaikki muut levyt ovat enemmän parin yksittäisen tähtihetken varassa - "I Want You" ja "Trouble Man" -soundtrack nyt etunenässä. Curtis pystyy sen sijaan nokittamaan useammalla laadukkaalla albumikokonaisuudella, vaikka kyllähän sieltäkin löytyy niitä huteja hittien lisäksi. Stevie Wonder pesee kuitenkin molemmat, niin uskomattomassa vireessä mies oli 70-luvun alusta sen puoliväliin saakka.
 
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
Perseapina
09.04.2007 22:13:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuo Kurtiksen Live! ostamisen arvoinen?
 
Got my mojo workin'
Kiksaus
15.04.2007 16:48:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pitää ostaa yks Curtisin levy niin mikä? Curtis? Joku best of vai mikä? Kuuntelen just tota Best of-levyä ja joudun ehkä ostamaan kyseiseltä hepulta jonkun kesä-levyn. Tää on just tällästä rentoa kesämusaa! Niin eli suosituksia kiitos!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «