Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Funk, soul, hip hop, rap, reggae, r'n'b »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tuomo - My Thing
1 2 3 4 5 6 7
MK73
15.02.2007 12:27:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpas uskomaton lätty! En tiedä, miten tätäkin hunajaa kehuisi. Tyyli, soundit, soitto, laulut, groove, fiilis... mahtavaa!
 
Enpä ole ennen törmännyt cd-levyyn, joka on lukupinnaltaan täysin musta.
 
Notefix
20.02.2007 18:48:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan helvetin hienoa kamaa! Kyl täällä osataan.
 
"Layers of layers of shit!" JCM: Sä oot pelottava näky!"
Torsti Suomi
28.02.2007 10:41:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on hankittu tännekin Juttuni. Heti ensimmäinen minimalistinen teos vakuutti. Loppulevy jatkaa hyvää sarjaa, linja vaihtuu ja tyylit sekoittuvat. Liitynkin siis tämän palstan suitsuttajien joukkoon. Tiukka levy, joka pääsi heti tehokiertoon cd-soittimeen.
 
pasikaikkonen
01.03.2007 11:47:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jep
 
kuin myös annan suitsutusta (ja mirhamia) tälle lätylle...
kyllä tulee vanhat hyvät ajat mieleen... lisää tällasta !!!
 
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
jazzmies
02.03.2007 22:29:16 (muokattu 02.03.2007 22:30:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla heräs vaan pieni kysymysmerkki, miksi suotta pyrkiä soundaamaan 70-luvulta? Nykyään kun soittimilla (ihan oikeillakin) pystyy tuottamaan vaikka jos jonkin moista ääntä.
 
Itse olen samoilla linjoilla joidenkin yläpuolelleni nousseiden kysymysmerkkien kanssa.
- Miksi lainata Wonderin sävellys- ja orkestrointi-ideoita yksi yhteen?
- Miksi lausua englannin kieltä niin "hyvin" ja miksi samalla jättää oma kansallinen identiteetti kielen lausumisessa kuulumattomiin? Miksi täällä ylipäätänsä parjataan artisteja, joiden englannin kielen lausuminen käyttää artistin äidinkielen intonaatiota? En voisi kuvitellakaan että zimbabwelainen tai jamaikalainen artisti pyrkisi lausumaan englannin kieltä mahdollisimman amerikkalaiseen tyyliin. Tärkeintä on tulla ymmärretyksi! Ja vielä tärkeämpää on olla ylpiä geneettiskulttuurisesta perimästä.
 
Kaikesta huolimatta olen erittäin onnellinen, että Tuomo teki tämän levyn. Nimiraita 'My thing' on loistava biisi funkin ja afrobiitin välimaastosta. Vuoden paras kotimainen kipale sanon mä!
 
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
Ossi
03.03.2007 15:23:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonih, sain viimeinkin hankittua oman kappaleen po. levyä ja palautin lapselta lainassa olleen.
 
"Miksi sitä ja miksi tätä...?" Päläpälä ja pliiplääplöö. Samalla vois kysyä, että miks tää on tehty näin hyvin?
 
M.i.k.key
04.03.2007 04:35:48 (muokattu 04.03.2007 04:36:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin itsekin tänään ja ikäväkseni huomasin että taisi unohtua keikkabussiin... Onneksi ehti läppärin iTunesiin siirtyä ja pystyy kotonakin diggailemaan... Huikean hienon kuuloinen levy!
 
Kannet vaikutti pikaisesti hienolta mutta joutunee odottamaan ensi viikonloppuun että voi tarkemmin syynata.
 
möllisty
50000
04.03.2007 18:15:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Miksi sitä ja miksi tätä...?" Päläpälä ja pliiplääplöö. Samalla vois kysyä, että miks tää on tehty näin hyvin?
 
Tjaa, täällä taas yksi, joka samanaikaisesti sekä nauttii tuosta levystä että kuitenkin myös miettii tätä retroestetiikan kysymystä (ei vain tämän levyn kohdalla, vaan yleisemminkin).
 
Itse en ole mitään ratkaisua löytänyt, eikä sellaista tietenkään yksiselitteisessä mielessä varmaan löydykään, mutta kyllä kysymys silti on ihan relevantti. Miksi yrittää tukahduttaa keskustelua lyömällä läskiksi?
 
Ossi
04.03.2007 19:56:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi yrittää tukahduttaa keskustelua lyömällä läskiksi?
 
Tuo kommenttini oli puhdas primitiivireaktio, jonka taustalla lienee oma turhautuneisuuteni joihinkin aisoihin ja olisi saanut jäädä kirjoittamatta. Jääköön nyt kuitenkin tuohon editoimattomana - vaikkapa esimerkkinä siitä, että vanha ei ole välttämättä viisas :)
 
jazzmies
04.03.2007 22:28:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo kommenttini oli puhdas primitiivireaktio, jonka taustalla lienee oma turhautuneisuuteni joihinkin aisoihin ja olisi saanut jäädä kirjoittamatta.
 
Antaa mennä vaan! Tämä on nettikeskustelu ja primitiivireaktiot ovat paikallaan.
 
Itse olen 50000 kanssa pohtinut niinikään retrokysymyksiä, ja ylipäätänsä kysymyksiä siitä, mitä musiikki on ja sen merkitystä eri ihmisille. Joten primitiivireaktio on myös kirjoittaa siitä ensimmäistä kertaa itse.
 
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
Martso
05.03.2007 19:39:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin itsekin tänään ja ikäväkseni huomasin että taisi unohtua keikkabussiin... Onneksi ehti läppärin iTunesiin siirtyä ja pystyy kotonakin diggailemaan... Huikean hienon kuuloinen levy!
 
Kannet vaikutti pikaisesti hienolta mutta joutunee odottamaan ensi viikonloppuun että voi tarkemmin syynata.

 
Ostin kans tuon reissulla. Samantyyppinen kohtalo oli tosin tuolla kappaleella: olin yöllä häirittemässä dj-kaverini työtä laivalla ja sinne se sitte unohtu levykoppiin. Pitää siis ostaa toinen. :) Pari kertaa ehdin kuunnella, tyylikästä kamaa. Levyn printti yksityiskohtana oli erittäin mainio.
 
Kaikki käy, eihän siinä mitään!
Meisseli
06.03.2007 11:39:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen samoilla linjoilla joidenkin yläpuolelleni nousseiden kysymysmerkkien kanssa.
- Miksi lainata Wonderin sävellys- ja orkestrointi-ideoita yksi yhteen?
- Miksi lausua englannin kieltä niin "hyvin" ja miksi samalla jättää oma kansallinen identiteetti kielen lausumisessa kuulumattomiin? Miksi täällä ylipäätänsä parjataan artisteja, joiden englannin kielen lausuminen käyttää artistin äidinkielen intonaatiota? En voisi kuvitellakaan että zimbabwelainen tai jamaikalainen artisti pyrkisi lausumaan englannin kieltä mahdollisimman amerikkalaiseen tyyliin. Tärkeintä on tulla ymmärretyksi! Ja vielä tärkeämpää on olla ylpiä geneettiskulttuurisesta perimästä.
 
Kaikesta huolimatta olen erittäin onnellinen, että Tuomo teki tämän levyn. Nimiraita 'My thing' on loistava biisi funkin ja afrobiitin välimaastosta. Vuoden paras kotimainen kipale sanon mä!

 
Haluatko oikeasti että kaikki suomalaiset artistit vetäis tankeroenglannilla. Eikö koskaan voi olla tyytyväinen. "Kansallista identiteettiä..?" Voi helvetti.
 
Jos joku kerrankin osaa niin toivottavasti näyttää sen.
 
www.strangefruit-band.com www.ketolajawitikainen.com "Joillain soittajilla on se joku pikkujuttu joka pistää musan toimimaan, mä en tiä mikä se on, mutta mulla on se" -Ron Wood
M.i.k.key
06.03.2007 12:01:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluatko oikeasti että kaikki suomalaiset artistit vetäis tankeroenglannilla. Eikö koskaan voi olla tyytyväinen. "Kansallista identiteettiä..?" Voi helvetti.
 
Jos joku kerrankin osaa niin toivottavasti näyttää sen.

 
Samaa mieltä sun kanssa! Miksi tehdä puolivillaista jos pystyy tekemään ..öö... kokovillaista?
 
möllisty
Blue Moon
07.03.2007 17:00:36 (muokattu 07.03.2007 17:14:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi 70-luvun-alun soul/funk vaikutteet kuuluu niin vahvasti, että mulle tulee vähän pastissimainen fiilis tästä. Sinällään erittäin kova suoritus, että vertailukohdaksi on pakko ottaa alan ns. klassikot. Tämä siis noiden MySpace - biisien perusteella.
 
Timesby
07.03.2007 20:32:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Za!
 
Niille, ketkä eivät päässeet paikalle, voivat tsekata viboja tuolta linkistä:
 
http://www.youtube.com/results?sear … %22tuomo+pr%C3%A4tt%C3%A4l%C3%A4%22

 
Aargh! Miksi piti olla tuota seuraavana maanantaina iso tentti. Muuten olisi täältä Kuopiosta tuonne tullut. Hullua!
Onneksi Tuomo tulee pääsiäisen jälkeen Kuopioon.
 
"Mr Rusk, You're not wearing your tie."
Woodoo
09.03.2007 01:04:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mieletöntä musaa, imuttelin tänään töissä koneelle yhen biisin, jonka jäkeen hain loput! :) Etermiin siis (lue "täysin laillista" :) Soitan levyjä yhdessä kuppilassa tampereella ja juuri tuon tyylisisä olen kaipaillut lisää. Jos yhtä hyvä soundista ja kaunista selkeetä soulia osaatte lisää vinkkailla niin olisi tervetulleita.
Ihmettelen kun nyt vasta tuohon törmäsin, mutta mahtavaa!!
 
Capman
09.03.2007 01:13:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos yhtä hyvä soundista ja kaunista selkeetä soulia osaatte lisää vinkkailla niin olisi tervetulleita.
 
Huba ainakin kannattaa tsekata, jos ei ole vielä tuttu. Tuomo soittaa siinäkin bändissä.
 
http://www.myspace.com/hubamusic
 
mart-t
09.03.2007 20:24:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa mieltä sun kanssa! Miksi tehdä puolivillaista jos pystyy tekemään ..öö... kokovillaista?
 
My thing olis siinä tapauksessa merino-villaa :)
 
Woodoo
09.03.2007 22:03:36 (muokattu 09.03.2007 22:14:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hubaa löytyi myös ja lataukseen --> kohta kuulee mitä sieltä tulee, on vaan ilkeää kun joutuu biisit hakemaan ihan sokkona :)
 
lisäys: ja mahtavasti tämä hubakin pompottelee :) mahtavia biisejä
 
jazzmies
10.03.2007 13:58:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

My thing olis siinä tapauksessa merino-villaa :)
 
Taitaa ollakin. Itse olen tosin aina ollut modernin puuvillan kannalla. Kestää paremmin konepesun
 
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «