Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Funk, soul, hip hop, rap, reggae, r'n'b »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Lukittu  |  Aihe: Meneekö Metalli?
1 2 3 4 5
myrskis
24.10.2006 23:00:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On olemassa aivan tajuttoman hyvää räppiäkin mikä ei ole tuollaista :)
 
Aivan!
Älkäähän ihmiset alentuko tyrmäämään jotain tiettyä musiikkityyliä vaan niiden muutaman esimerkin perusteella mitä sattuu jostain telkkarista joskus kuulemaan. Hiphop on jotain paljon enemmän kun ne pyllynpyöritysbiisit Voicella. Ihan kuin jokainen muukin musiikkityyli on jotain paljon enemmän kun yksin se aallonharjalla ratsastava, eniten rahaa tahkonnut nimi.
 
Ja itse aiheeseen... metalli menee. En ole genreen tutustunut kovinkaan syvällisesti mutta levyhyllyssä on vierekkäin Metallicaa ja Memmy Possea. Olen aina ajatellut että hyvä musiikki on hyvää, olkoon se mihin lokeroon pakotettua vaan. Demon of it allin allekirjoitus kiteyttää mun pointin aika hyvin.
 
Anna sun hiusten olla hei ne on hyvät noin
Fhool
06.11.2006 14:56:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omiin suosikkeihin kuuluu nyt paljolti funkkia, rokkia, folkkia, jatsia, rahtunen metallia yms. mutta enpä voisi kyllä koskaan voisi itseni kuvitella sanovan että vaikkapa räpin kuuntelijoilla olisi jotenkin väärä musiikkimaku. Mikä siitä omasta musiikista tekee parempaa kuin jonkun toisen? Tietynlaista pätemisen tarvettahan se on ja pitää todistaa se kuinka itse on jotenkin "parempi musiikinkuuntelija". Tietysti jotkut eivät pidä räpistä tms. jonkin oikean, mahdollisesti jopa järkevänkin syyn takia, mutta se nyt on asia erikseen.
Siitä ei silti pääse mihinkään että tämä "MTV-räppi" on kamalaa. Aiheina ei oikein tunnu olevan mitään muuta kuin naiset, autot & bilettäminen. Sitä paitsi ne biitit taustalla ovat kamalia. Eikö se muutenkin ole enemmän jotain Dance-musiikkia kuin räppiä?
 
gorgonoidi
06.11.2006 15:32:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siitä ei silti pääse mihinkään että tämä "MTV-räppi" on kamalaa. Aiheina ei oikein tunnu olevan mitään muuta kuin naiset, autot & bilettäminen. Sitä paitsi ne biitit taustalla ovat kamalia. Eikö se muutenkin ole enemmän jotain Dance-musiikkia kuin räppiä?
 
Se meininki ei liity enää musiikkiin ollenkaa. Ulkomusikillista hömppää jolla yritetään kaupata kehnoa musiikkia, en silti tarkoita että kaikki ne MTV-räppärit olisivat paskoja. Kuten Eminemistä ja Kanye Westistä diggaan, ne jotkut on vaan ihan kauheita.
 
Fhool
06.11.2006 17:47:44 (muokattu 06.11.2006 17:48:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se meininki ei liity enää musiikkiin ollenkaa. Ulkomusikillista hömppää jolla yritetään kaupata kehnoa musiikkia, en silti tarkoita että kaikki ne MTV-räppärit olisivat paskoja. Kuten Eminemistä ja Kanye Westistä diggaan, ne jotkut on vaan ihan kauheita.
 
Totta, sehän voi jonkun vaikkapa dance-diggarin mielestä olla ihan kamalaa, kun on tietoa paljon paremmasta. Itse paha sanoa kun en tiedä siitä musiikista mitään. Niin ja soitetaanhan siellä MTV:llä joskus jopa jotain siedettävääkin, oli siellä aikoinaan Hellacoptersiakin, ei mikään ihmeellinen kipale, mutta parempi kuin ei mitään. Silti hieman yleistäen ehkä, se on juuri tuota ulkomusikaalista kuraa, jota satutaan kauppaamaamaan musiikkikanavan nimellä.
 
BobHope
06.11.2006 19:37:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän näistä mtv:n kiroista ole jo jauhettu tarpeeksi vähän joka paikassa. Olen asiasta täysin samaa mieltä kylläkin...
 
Pitäisiköhän tähän oikeasti keksiä jotain fiksua?
Cmoon
08.11.2006 20:21:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tykkää kauheeti. Raskaammat mitä oon kunnellu on agnes,maija vilkkumaa ja system of a down eli ei ny kovinkaan paljoo mitään metallia (siis yhtään) vaikka oon kyl avoin monille eri musiikkityyleille
 
Randomizer
10.11.2006 21:03:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka enimmäkseen metalli- ja rokki-ihmisiä olenkin niin kyllä meikä ihan kestää ja ihan kuuntelemalla kuunnellakin räppiä. Suomiräppi nyt on ihan aunarista (pl. Kehäkettu, edu ja davo). 2Pac, Wu-Tang Clan, Ice Cube ja nää 90-luvun setit toimii kyllä helvetin hyvin. Mutta MTV-räp on kyllä suurimmaksi osaksi sontaa. Just tämä bling-bling pelleily.
Dokumentti (löytyy DVDnä, en muista nyt nimeä) 2Pacin elämästä kannattaa kattoa vaikka ei räp-ihmisiä olekkaan. Todella mielenkiintoista settiä.
 
Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää...
pehko
24.11.2006 11:06:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no, itse olen "hevimies", mutta silti diggailen erittäin paljon mm. Erykah Badua. aivan löistävää mysää se ön! Turha natsismi musiikin suhteen sen takia että ollaan "hevimiehiä" tai "blin-bling-bangsta-bitches-äs" on ihan perseestä. Jos tämän takia ei voi jotain sietää ni lopettaisi musiikin kuuntelun kokonaan.
 
HEAVY...FUCKING...METAL!
Teijo K.
24.11.2006 11:35:36 (muokattu 24.11.2006 11:35:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turha natsismi musiikin suhteen sen takia että ollaan "hevimiehiä" tai "blin-bling-bangsta-bitches-äs" on ihan perseestä.
 
Olen samaa mieltä
 
Jos tämän takia ei voi jotain sietää ni lopettaisi musiikin kuuntelun kokonaan.
 
Hehe, hail vaan sullekin.
 
:)
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Minstrel
24.11.2006 13:43:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomiräppi nyt on ihan aunarista
 
Tsekkaas Asa ja Ceebrolistics.
 
Joo, "hevimies" on ehkä säälittävin termi, mihin olen musakeskusteluissa törmännyt. Ja tiedän jopa ihmisiä, jotka ihan varta vasten mainostavat itseään "hevimiehiksi"! Ei voi käsittää.
 
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
gorgonoidi
24.11.2006 14:00:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkaas Asa ja Ceebrolistics.
 
Mä diggaan kans Notkeasta Rotasta ja Redramasta. Kyllä muitakin hyviä löytyy.
 
KickBoX
02.12.2006 18:33:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se onkin just sellasta kakkaa. On olemassa aivan tajuttoman hyvää räppiäkin mikä ei ole tuollaista :)
 
Nyt 2pacciin tutustuneena uskaltanen olla samaa mieltä ;)
 
Super-Jari
04.12.2006 18:38:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkaas Asa ja Ceebrolistics.
 
Joo, "hevimies" on ehkä säälittävin termi, mihin olen musakeskusteluissa törmännyt. Ja tiedän jopa ihmisiä, jotka ihan varta vasten mainostavat itseään "hevimiehiksi"! Ei voi käsittää.

 
Sanot kuvauksessasi itseäsi vässykäksi. Olette tasoissa.
 
miscage
04.12.2006 22:52:40 (muokattu 04.12.2006 22:59:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Media saa jokaisen "musiikkiväestön" vaikuttamaan aivovammaisilta.
 
50centin "shakeyourass"-videon rahanpalvonta ja aivoton hyppiminen ei edusta hip-hop-kulttuuria/hip hopin kuuntelijoita sen enempää kuin Teräsbetonin ilman paitaa vuorilla kiljuminen raskasta musiikkia/sen kuuntelijoita. Media myy meille stereötypioita. Jotkut ihmiset suorastaan hämääntyvät tästä ja alkavat kutsua itseään "hevareiksi" ja "hoppareiksi". Tästä se riemu sitten repeääkin.
 
EDIT: Positiivista on, että yleensä tämä itsensä ja muiden ehdoton lokerointi on teini-iän juttuja...
 
Even your girlfriend fucking sucks.
Ziggy Bubba
27.12.2006 01:12:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän sitä tulee todella monen moista musaa kuunneltua - en ole noita "genrepoliiseja" oikein ikuna ymmärtänyt.
 
Varhaislapsuuden lastenlaulujen jälkeen siirryin kultaisella 80-luvulla mm. Iron Maidenin,Waspin ja Metallican vaaralliseen maailmaan. Siitä pompsahdin 90-luvulla sitten Public Enemyyn, Ice Cubeen ja 2 Live Crewiin... Jossain vaiheessa innostuin myös punkista, Bad Religion, Sick of It All ja Pennywise muistuvat ekoina mieleen.
 
Tänä päivänä tulee diggailtua yhä varsin monenlaista matskua, vaikka hip-hop onkin jäänyt hieman vähemmälle. Sigur Ros, Rotten Sound, The Roots ja PMMP menevät kivasti yhteen pötköön iPodia sekaisin kuunnellessa :)
 
www.mikseri.net/sigkk My musique
Kärpäsruoska
27.12.2006 01:39:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän on nyt pakko tarttua, kun tilaisuus on niin houkutteleva. Huomaatteko, mitä tapahtuu, jos vaihdan muutaman sanan?
 
Niin, meneekö metalli?
 
Menee, jos se on hyvää, paitsi kasarisukkahousuhevi, koska kun olet kuullut yhden heviballadin tai tilutussikermän, niin olet kuullut ne kaikki. Toisaalta "ylirangga" hevi voi olla puuduttuvaa puuroa, joka ei kuulosta yhtään siltä miltä artistit sen luulevat kuulostavan eli rankalta. Raskaalta kyllä, mutta vain puuduttavuudessaan. Mutta hyvä hevi on hyvää - en tosin juurikaan omista.

 
--------
 
Niin, meneekö musta musiikki?
 
Menee, jos se on hyvää, paitsi
rap, koska kun olet kuullut yhden gangstarap-biisin tai vasemmistolaisen maailmanparannusrapin, niin olet kuullut ne kaikki. Toisaalta "rytmikäs" rap voi olla puuduttuvaa puuroa, joka ei kuulosta yhtään siltä miltä artistit sen luulevat kuulostavan eli rytmikkäältä. Rytmikkäältä kyllä, mutta vain puuduttavuudessaan. Mutta hyvä musta musiikki on hyvää - en tosin juurikaan omista.
 
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34
Terry Pantheras
27.12.2006 12:42:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka itse olen lapsesta asti metal-musiikissa marinoitunut, niin sanonta "hevi on paskimmillaankin parasta" on idioottimaisen puristinen.
 
Ensimmäinen kunnollinen hip-hop/rap-herätys mulle tuli Anthraxin ja Public Enemyn kautta (yllätys!) ja siitä Apocalypse '91-levyn pauloihin. Sittemmin olen kovasti tykästynyt vanhaan funkiin ja souliin, ja tätä kautta taas tiettyihin hip-hop-artisteihin ja moderniin souliin.
 
Elä sie kimpoile...
Bald Anus
06.04.2007 15:48:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseäni ei kiinnosta pitääkö joku runojen lausumisesta konebiitin päälle, mutta se räp-kulttuuri kaikkine blingbling koruineen ja löysine vaatteineen on jotenkin niin ahdistavaa teinipelleilyä. Eikä sekään mitään sen rinnalla, kun ne tulee joka paikassa käskemään leikkaamaan lettiäni.
Mutta, eläkööt rauhassa, olenhan itsekkin räppiä kuunnellut viidennellä kun kaverit kuunteli. Sitten löysin radio cityn..

 
Minusta kyllä tuo on teinipelleilyä, ettei suostu kuuntelemaan muuta kun sitä omaa musiikkityyliään ja haukkuu muita tyylejä tuntematta niitä. Sinuna laajentaisin musiikkimakuani tai vähintäänkin tutustuisin räppiin/hip hoppiin tajutakseni, että se on muutakin kuin se 50 Cent.
Mainittakoon vielä, että itselleni kolahtaa räppi hyvin. Oho, tässähän kysyttiin, että meneekö metalli...
 
Jos haluat tutustua muusikkoon, sinun täytyy kuunnella hänen soittoaan
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
MaD PiAnIsT
06.04.2007 18:10:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa että meneekö metalli? Kysymys on sinänsä hassu kun ensimmäisenä on tutustunut metalliin, niin kyllähän tuo menee. Nyt kun musamaku on laajentunut niin voisi kysyä että meneekö Hip Hop? Vastaus olisi että kyllä menee. Rajoja kuitenkin on vedettävä, joten 50 Cent tavaran jätän varmasti koskematta, koska se vain huonontaa räpin niin mainiota perusideaa ja luo musiikkityylille vain lisää ennakkoluuloja vanhempien kuulijoiden kesken.
 
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Leatherpoo
16.04.2007 14:06:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalli menee itellä kyl kun ite vähä raskaampaa musaa soitellaan. :D mut tulee kuunneltua räppiä aika paljonkin.. The Coup on loistavaa räppiä.. Tavastian keikka oli päräyttävä. Kattelkaa youtubesta. Siinä on tiukka bändi kans.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «