Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tuottaminen ja sovittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuka myöntää tuunaavansa?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
askomiko
20.03.2006 16:41:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dave Mustaine tais joskus mainita, että Countdown to extinctionin sooloista olivat tietsikalla tarkastaneet, että kaikki bendit osuu kohilleen, tiedä sitten onko ne ohi menneet uusittu vai väännetty autotunella kohilleen.
.

 
? Levy on tehty vuonna 92.
 
Tahdon bändiisi soittamaan.
Lyyhyssä kulkeva laiska pitkätukka, joka asuu äitinsä luona ja on luotettavista tahoilta kuultuna ja tilastollisista syistä myös liimanhaistelija, varas, narkomaani, eläimiinsekaantuja, pyromaani ja homo.
Tympee Huttunen
21.03.2006 08:44:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

? Levy on tehty vuonna 92.
 
Niinpä:) Soolot kylläkin syynättiin tavallista tarkemmin ja nuotti nuotilta.
 
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy minulle PodXT.
Eeli Sarmanto
27.03.2006 23:25:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myönnän. Mielestäni on aivan yhdentekevää, miten levyllä lopputulokseen on päästy. Levymusiikilta odotetaan nykyään täydellisyyttä, joten on käytettävä kaikki keinot mahdollisimman lähelle pääsemiseksi. Sodassa, rakkaudessa ja studiossa...
 
Jemo
16.05.2006 16:01:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vai että on tullut jäädäkseen. Että kun nuorison korva johonkin tottuu, niin se ei enää muutu, vaan pysyy samana. No miksi meillä sitten ei enää ole kertaotolla kaiverrettuja savikiekkoja? Miksei kahdeksankymmentäluvun valtavat kaiut ja kohinapainotteiset virvelisoundit enää myy? Totta kai levy-yhtiöt vaativat musiikilta sitä samaa, mikä sillä hetkellä on listoilla. Ainakin ne isoimmat. Ne tekevät rahaa, ja yrittävät pelata varman päälle. Minä itse uskon, että tämä nykyinen muovinen lovex-soundi väistyy hyvinkin nopeasti. Mitä tilalle tulee, se on arvailujen varassa. Itse toivoisin soundilta taas sellaista rosoisempaa lähestymistä; rummut alkaisivat kuulostaa yhdeltä soittimelta, kitarat pysyisivät reviirillään, laulut ihmisen laulamilta, ja vireissä saisi olla sellaista kuusikymmentälukulaista fiilistä, kun ollaan nuotissa, mutta se hengittää.
Soundit tulee ja soundit menee, mutta musiikki elää ja kehittyy. Nyt on kovasti muodissa tunettaa, ja jos ameriikkalainen nykynuoriso tykkääkin "rnb":stä, niin ehkä viiden vuoden päästä listoja hallitsee joku muu kuin Shakira ja kumppanit.
 
-Jemo
 
No, Donny, these men are nihilists, there's nothing to be afraid of!
Locrian
18.05.2006 18:14:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä tällasta on jo näköpiirissä ainakin kevyemmän musan puolella ja ite ajan elävämmän saundin asiaa melkein joka projektissa mitä nykyään teen. Viimeks tuli käytettyä soundreplaceria ja autotunea joskus viime syksynä... Ellen nyt vaan kuseta itteeni ja muista väärin...
 
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi.
saastara
18.05.2006 23:45:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs hemmetin nillitystä täällä nyt taas on.. Musiikissa kaikki on sallittua. Etenkin ne ratkaisut, mitkä kuulostavat hyvältä.
 
Ihmetyttää moinen purismi.
 
Lisää middleä.
Jemo
20.05.2006 13:01:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs hemmetin nillitystä täällä nyt taas on.. Musiikissa kaikki on sallittua. Etenkin ne ratkaisut, mitkä kuulostavat hyvältä.
 
No a) tästä on monta koulukuntaa, on niitäkin, jotka äänittävät levynsä studiolivenä suoraan stereoraidalle kuten Nieminen ja Litmanen, sitten on niitä, jotka eivät edes esiinny omilla levyillään, että se kuulostaisi hyvältä.
b) minusta ainakin sellainen kliinisen kuollut ja muovinen soundimaailma, joka on turboahdettu tyyliin Lovex ei vain miellytä korvaa samalla tavalla, kuin lämpimämpi ja intiimimpi meininki. 2000-luvun parhaat suomalaiset rokkisoundit ovat mielestäni CMX:n Dinosaurus Stereophonicuksella. Etenkin rumpusoundit toimii ihan penteleen hyvin. Nekin on usein äänitetty vain stereoparilla.
 
-Jemo
 
No, Donny, these men are nihilists, there's nothing to be afraid of!
saastara
23.05.2006 16:25:04 (muokattu 23.05.2006 16:25:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minusta ainakin sellainen kliinisen kuollut ja muovinen soundimaailma, joka on turboahdettu tyyliin xxx ei vain miellytä korvaa samalla tavalla, kuin lämpimämpi ja intiimimpi meininki.
 
Kuten sanoin, kaikki mikä kuulostaa hyvältä on sallittua. Hyvä taas on subjektiivinen käsite.
 
Keinot < lopputulos
 
Onko sillä oikeasti väliä onko cd:llä hyvältä kuulostava laulaja irl hyvä laulaja? Jos siis ei ajatella kokonaiskuvaa esiintyjänä, vaan ainoastaan sitä kappaletta jolla hän kuulostaa hyvältä..
 
Lisää middleä.
Jape Muusa
02.06.2006 07:13:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://youtube.com/watch?v=5QRSqHFBopk&search=grup%20tekkan
 
Tässäpä hyvä esimerkki siitä, että olisi kaikkien kuulijoiden edunmukaista käyttää autotunea ja monia muitakin härpäkkeitä jossain tapauksissa.
 
Timo JM
02.06.2006 09:05:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässäpä hyvä esimerkki siitä, että olisi kaikkien kuulijoiden edunmukaista käyttää autotunea ja monia muitakin härpäkkeitä jossain tapauksissa.
 
Nyt meni kyllä ohi...
 
...siis mun mielestä.
Jape Muusa
03.06.2006 10:20:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt meni kyllä ohi...
 
Auto-Tune on saatavana myös erillisenä, ilman tietokonetta toimivana laitteena, käytettäväksi esimerkiksi live-esiintymisten yhteydessä.
 
Auto-Tune virittää prosessoitavan signaalin käyttäjän määrittelemän sävelasteikon mukaisesti. Käyttäjän on myös mahdollista piirtää haluamansa sävelkulku johon prosessoitava materiaali viritetään. Muita säädettäviä parametrejä ovat mm. herkkyys, nopeus ja vibrato.
 
Roberto
03.06.2006 11:17:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://youtube.com/watch?v=5QRSqHFBopk&search=grup%20tekkan
 
Tässäpä hyvä esimerkki siitä, että olisi kaikkien kuulijoiden edunmukaista käyttää autotunea ja monia muitakin härpäkkeitä jossain tapauksissa.

 
Heh... mun mielestä toi menis ihan ekana sinne itsekritiikki vs. rahat tilille-härpäköinnin osastolle. Kai siihenki joku plugari on?
 
Timo JM
03.06.2006 14:03:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahaa, nyt selvis. Toi sivu ei auennut mulla viimeksi. Joo ihan hirveetä.
 
...siis mun mielestä.
Jemo
05.06.2006 00:01:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jossain eu-direktiiveissä pitäisi kieltää...
 
"Synassa on 600 soundia, ja ne on kaikki paskoja. Sähkökitarassa on 2 soundia, ja ne on kummatkin hyviä." -digitaaliJaska
Juntunen
06.06.2006 14:51:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://youtube.com/watch?v=5QRSqHFBopk&search=grup%20tekkan
 
Tässäpä hyvä esimerkki siitä, että olisi kaikkien kuulijoiden edunmukaista käyttää autotunea ja monia muitakin härpäkkeitä jossain tapauksissa.

 
Voi pyhä jumala että on vireistä.
 
Dianin upouusi Hypofunktion-EP valmistui! Kuuntele samplet ja tilaa itsellesi!
ronkainen_ron
31.08.2006 11:57:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä silleen ite tykkään hioa soundeja ja kaikkee muutakin, koska mä oon selkeesti perfektionisti, et jos se ei oo 100% se muuttuu vähän ajan päästä paskaks.
demolla on pakko tehdä juosten kustua, ja siks olenkin ite alkanut kasata kotistudiota jossa saa hioa niin kauan kuin jaksaa.
särmää pitää tietysti olla soundis, ettei se muutu ihan steriiliks ja tasapaksuks, mut kaikki pitää erottua, ja tunne on se tärkein!
 
myslique
04.09.2006 13:47:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://youtube.com/watch?v=5QRSqHFBopk&search=grup%20tekkan
 
Tässäpä hyvä esimerkki siitä, että olisi kaikkien kuulijoiden edunmukaista käyttää autotunea ja monia muitakin härpäkkeitä jossain tapauksissa.

 
Toi kuulosti ihan vastaavalta kuin Gimmel Kaisaniemen puistossa muutamia vuosia sitten :-). Tosin seuraavana päivänä TV:ssä laulut olivat yllättäen täydellisessä vireessä...
 
--- -Dynamiikka pois niin ei jää sekään asia vituttamaan.
Säätäjä
04.09.2006 22:36:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä silleen ite tykkään hioa soundeja ja kaikkee muutakin, koska mä oon selkeesti perfektionisti, et jos se ei oo 100% se muuttuu vähän ajan päästä paskaks.
demolla on pakko tehdä juosten kustua, ja siks olenkin ite alkanut kasata kotistudiota jossa saa hioa niin kauan kuin jaksaa.
särmää pitää tietysti olla soundis, ettei se muutu ihan steriiliks ja tasapaksuks, mut kaikki pitää erottua, ja tunne on se tärkein!

 
Osta multa kasettidekki! Helppo ottaa haltuun, ei autotunee tms., voi hioo niin pitkään ku jaksaa, ja saundissa saleen rosoo ja pheelistä!
 
Ps. Ainii, hinta 370€, tarjous voimassa huomiseen, sen jälkeen integroin siihen tunen
 
niinq.
loosah
04.09.2006 23:00:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä silleen ite tykkään hioa soundeja ja kaikkee muutakin, koska mä oon selkeesti perfektionisti, et jos se ei oo 100% se muuttuu vähän ajan päästä paskaks.
demolla on pakko tehdä juosten kustua, ja siks olenkin ite alkanut kasata kotistudiota jossa saa hioa niin kauan kuin jaksaa.
särmää pitää tietysti olla soundis, ettei se muutu ihan steriiliks ja tasapaksuks, mut kaikki pitää erottua, ja tunne on se tärkein!

 
Mielestäni tossa kommentissa kaikki sotii vähän toisiaan vastaan...
 
"Tunne on se tärkein" on kuitenkin mielestäni oikein sanottu. Mutta ku sen tunteen voi aiheuttaa se, että piano on epävireessä tai miksauksessa kaikki tarkoituksellisesti kusee tai sitten taas toisaalta se, että on erittäin steriiliä ja tasapaksua ja kaikki erottuu kauniisti... 100% on siksi vähän outo käsite...
 
Aika usein käy niin, että juuri se paskamikillä äänitetty demolla ollut laulu jää ainooks oikeeks käyttikseks, koska tunne ratkaisee. Ei täydellinen pitch tai saundi.
 
No mut joo...
 
GIGO
StJerky
20.10.2006 13:57:31 (muokattu 20.10.2006 14:05:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole koskaan tuunannut (ja sen kyllä huomaa).
 
Pidän vähän raa'asta livemäisestä meiningistä. Kaikenlainen autotunetus kuulostaa todella vastenmieliseltä ajatukselta. Pyrkimys on siihen, että biisit saadaan livenä purkkiin. Sitten voidaan ottaa huonosti onnistunut instrumentti uudestaan. Mahdollisimman hyvä miksaus ja masterointi. Siinä se.
 
Sitten kun tuon saisi vielä toimimaan niin kuin mielikuvissa, niin hyvä.
 
EDIT: Tahdon vielä sanoa, etten tuomitse muiden tekemisiä. Kaikki saa tuunata niin paljon kuin haluaa. Eihän minun tarvitse niitä kuunnella.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «