Muusikoiden.net
23.10.2017

Tuottaminen ja sovittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuka myöntää tuunaavansa?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
U.Honey
13.01.2006 16:18:19 (muokattu 13.01.2006 16:21:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomasin juuri studiosessioissamme että ääneni kuulostaa paikoin harjaantuneeseen korvaan särähtävästi tunetetulta jo valmiiksi - ihan ilman mitään hiluvitkuttimia. Voi vindeli. Ehkä joitain ylipuhtauksia saisi tuunaamalla myös luonnollisemman kuuloisiksi? Ajatus vain.. Ainahan voi toki ottaa uudestaan.

Kannattaa pitää pieni tauko ja ottaa uudestaan jos on liian vireessä.

kivi
14.01.2006 01:32:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Locrian:
Meikäläinen tosin leikkaa aikasten paljon vaikka ei olis klikkiäkään.

Niin mäkin, mutta ei kerrota niille
;-)

Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Säätäjä
14.01.2006 02:43:03

Kannattaa pitää pieni tauko ja ottaa uudestaan jos on liian vireessä.

Tai sit laittaa kuunteluun laulajaa hiljemmalle, ei varmaan oo enää sit vireessä?!?

Kaupallinen=Paskaa
Säätäjä
14.01.2006 02:45:41

Kaikki ääliöt itkee, et editointi on perseestä. Siinähän soittavat naama ruvella kahdeksan viikkoa putkeen erittäin hyvin taimissa olevaa biit -komppia. Ei oo multa pois, kai?!? Mut palveleeko lopputulosta? Ööö, ei välttämättä.

Kaupallinen=Paskaa
Roberto
14.01.2006 19:37:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki ääliöt itkee, et editointi on perseestä. Siinähän soittavat naama ruvella kahdeksan viikkoa putkeen erittäin hyvin taimissa olevaa biit -komppia. Ei oo multa pois, kai?!? Mut palveleeko lopputulosta? Ööö, ei välttämättä.

Pitäis kirjottaa hoho mutten jaksa.

milcoin
14.01.2006 23:40:12

Pitäis kirjottaa hoho mutten jaksa.

Oot viissiin soitellu biit-komppia kahdeksan viikkoa. Mee lepäämään, mä editoin sillä aikaa tän kasaan.

"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Roberto
16.01.2006 09:28:52

Oot viissiin soitellu biit-komppia kahdeksan viikkoa. Mee lepäämään, mä editoin sillä aikaa tän kasaan.

Voits jotenki duunaa noi mun virvelin ghostit niinku svengaan?

Zarmo
17.01.2006 19:20:32

Mein demon fonistemmoja kokeiltiin tunettaa parempaan vireeseen, mutta minusta se ei maksanut vaivaa, joten annettiin olla, niin kui on.

GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Lukekaa runoutta
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1
loosah
22.01.2006 16:40:09

Ois se kuitenki hienoa, jos olis niin suuri äänittäjätuottajaguru, että sais aina jonku muun hoitamaan sen editoinnin. Se on kuitenki niin rasittavaa puuhaa useimmiten... Kyllä sitä yleensä mielummin puuhailee hyvin soitetun luomun kanssa ja editoi sitten vaikka biisin osia tai jotain muuta hyödyllisempää. Kuitenkin taitaa olla niin, että tuollainen kvantisoitu/tunetettu saundi on nyt tullu ilmeisesti aika jäädäkseen ainakin tietyn tyyppisiin musiikinlajeihin.

Ja tuohan se jämäkkyyttä toki...ei voi kieltää...

Roberto
22.01.2006 17:23:18

Ja tuohan se jämäkkyyttä toki...ei voi kieltää...

Jos saksalaislähtöinen rytmimusa on sitä, ni joo.

milcoin
23.01.2006 02:10:30 (muokattu 23.01.2006 02:13:30)

Ois se kuitenki hienoa, jos olis niin suuri äänittäjätuottajaguru, että sais aina jonku muun hoitamaan sen editoinnin.

Miks kaikki aina käyttää tota sanaa guru? Ei tuottaminen ja äänittäminen oo mitään taikatemppujen tekoa tai suurta yhteyttä kosmiseen voimaan...

Kuitenkin taitaa olla niin, että tuollainen kvantisoitu/tunetettu saundi on nyt tullu ilmeisesti aika jäädäkseen ainakin tietyn tyyppisiin musiikinlajeihin.

Itse asiassa se on vähän jo menossa pois muodista. Onneks. Kyllä ne työkalut on hyvä olla silti mutta ei sen musan tekemisen tarvi pyöriä niiden ympärillä niinkuin pari vuotta sitten.

"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Notefix
23.01.2006 15:53:47

Ei tuottaminen ja äänittäminen oo mitään taikatemppujen tekoa tai suurta yhteyttä kosmiseen voimaan...

Jaa...joskus musta tuntuu että se on nimenomaan tuota.

Hommat on niin pienestä kiinni ja usein joku ihmeen feng shui tai planeettojen asento vaikuttaa siihen mikä on lopputulos. Järjellä on aika vähän loppujen lopuksi musiikin kanssa tekemistä.

Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
loosah
23.01.2006 22:00:59

Miks kaikki aina käyttää tota sanaa guru? Ei tuottaminen ja äänittäminen oo mitään taikatemppujen tekoa tai suurta yhteyttä kosmiseen voimaan...

Ei oo juu, mutta eipä aina huvita tuo editoiminenkaan...

Itse asiassa se on vähän jo menossa pois muodista. Onneks. Kyllä ne työkalut on hyvä olla silti mutta ei sen musan tekemisen tarvi pyöriä niiden ympärillä niinkuin pari vuotta sitten.

Luulen, että voin väittää vastaan... Kyllä aina löytyy bändejä, jotka tekevät toisin ( the sounds, hives, the ark, RHCP jne...) mutta kyllä tuo perusmuovi on tullut jäädäkseen. Ei sitä pääse karkuun radiota kuuntelemalla ainakaan. Kyllä se monella bändillä pyörii siinä ympärilla edelleen ja tulee pyörimään... väitän minä.

milcoin
24.01.2006 02:45:47

Luulen, että voin väittää vastaan... Kyllä aina löytyy bändejä, jotka tekevät toisin ( the sounds, hives, the ark, RHCP jne...) mutta kyllä tuo perusmuovi on tullut jäädäkseen. Ei sitä pääse karkuun radiota kuuntelemalla ainakaan. Kyllä se monella bändillä pyörii siinä ympärilla edelleen ja tulee pyörimään... väitän minä.

Tottakai näin. Kyllähän moni käyttää rumpukoneitakin. Mutta niitä ei enää tuu joka tuutista vaan trendit menee ohi ja erikoisjipot löytää oman paikkansa.

milcoin
24.01.2006 02:46:19

Hommat on niin pienestä kiinni ja usein joku ihmeen feng shui tai planeettojen asento vaikuttaa siihen mikä on lopputulos. Järjellä on aika vähän loppujen lopuksi musiikin kanssa tekemistä.

Heikolla pohjalla:)

Notefix
24.01.2006 09:37:49

Heikolla pohjalla:)

Hoho...mitä vanhemmaks sitä tulee, sitä vähemmän sitä yrittää järjellä mitään musiikiin liittyvää selittää.

Tulee heti mieleen monta sellasta tuotantoa, jollaisia jokaiselle vähänkään pidempään tehneelle on tullut eteen. Kaiken pitäisi toimia, arri on hyvä, soittajat ja laulajat erinomaisia, biisi hyvä, soundit toimii...silti jättää kylmäksi...

Ihon pitää mennä kananlihalle, silloin homma toimii. Ja sitä reaktiota ei voi pakottaa.

Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
milcoin
24.01.2006 11:02:38

Hoho...mitä vanhemmaks sitä tulee, sitä vähemmän sitä yrittää järjellä mitään musiikiin liittyvää selittää.

Tulee heti mieleen monta sellasta tuotantoa, jollaisia jokaiselle vähänkään pidempään tehneelle on tullut eteen. Kaiken pitäisi toimia, arri on hyvä, soittajat ja laulajat erinomaisia, biisi hyvä, soundit toimii...silti jättää kylmäksi...

Ihon pitää mennä kananlihalle, silloin homma toimii. Ja sitä reaktiota ei voi pakottaa.

Nyt mä tajusin mitä tarkoitat. Onhan se noinkin.

pkhlo
26.01.2006 23:40:54

Hihi! Aattelin ihan samaa mut vähän eri maailmassa, tuolla koulun puolella. Taitotaso eri, mut kananliha toimii aina ja kummallisesti lähes kaikille kuulijoille, vaikkois ihan harrastelijat puikoissa. Sitä voi yrittää ennakoida mikä toimii ja mikä ei mutta vituiks se menee kumminkin. Mut on se lohduttavaakin; siitä tietää et ne on ihmiset jotka soittaa omista lähtökohdistaan toisille ihmisille. Harmi vaan et se oikee biisi tai tuotanto ei vaan aina kohtaa sitä oikeeta soittajajengiä. Kosmista.

Pastilli? They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit.
insight
27.02.2006 09:37:30

Mun laulunäytteessä ei käsittääkseni ole auto tunea =) Se on vuodelta 1994. No, laulan muutenkin niin vähän...

koopop
27.02.2006 16:15:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun laulunäytteessä ei käsittääkseni ole auto tunea =) Se on vuodelta 1994. No, laulan muutenkin niin vähän...

Hei! Tuosta sun näytteestä; täällähän kuulee klassikoita, mulla on vieläkin tuo demo hyllyssä!!! All Night Long! Taitaa muuten olla niin että mun Les Paulia käytettiin noissa sessioissa, jos oikein muistan.. hmm.. Hauska nähdä sua täällä!

taidanpa vaihtaa privan puolelle niin vaihdetaan kuulumiset.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti