Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tuottaminen ja sovittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä seuraavaksi :)
1
Gea
30.08.2015 15:50:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen n puoltoista vuotta tehnyt itselleni laulettavaksi biisejä. Nyt haluaisin testata, että onko niistä mihinkään ja mihin suuntaan niitä pitäisi viedä. Kannattaako pitää tämä pelkistetty "tyttö ja piano" tyyli, vai pitäisikö mukaan ottaa reilummin instrumentteja ja tehdä musiikista "tuotetumpaa". Itsekseni en tämän pidemmälle pääse ja en usko että musasoftien käytön opettelu olisi järkevää, koska varmasti löytyy taitavia henkilöiden, joiden kanssa työskennellä?
 
Veljeni, joka on erittäin taitava ja kokenut muusikko, on ollut kommentoimassa biisejäni ja ehotti että menen jonneki kapakkiin vain keikalle. Minusta tuntuu kuitenkin, että tämä hyvin yksinkertainen tyylini on liian alaston moiseen. Muutenkin ajatus tuntuu hirveän kaukaiselta.
 
Biiseistä sen verran, että tiedän tässä biisi-ideat listan ykköskappale "Pink" saa ainakin livenä ihmiset holtittomaan itkuun, joka lienee hyvä merkki ja on kannustanut minua jatkamaan. Joillekin tutuille olen sitä olohuoneessa debutoinut. Se on ehkä kappaleistani se paras. Lisäisin siihen vain pehmeät rummut, bongot tms? Friendship hoax on helppoa poppia, sellasta teinityttö meininkiä. Steps out of sight on viimeisimpiä kappaleitani ja itse pidän siitä. Samoin kappaleesta J joka ei kylläkään ole vielä saanut soittoja Soundcloudissa.
 
Otan mielelläni kaikenlaista palautetta, yhteistyöehdotuksia ja neuvoja miten tästä eteenpäin.
 
Innoittajiksini koen artistit kuten Perfume Genius, Anna von Hausswolff ja Suzanne Vega. Kuuntelen myös Kate Bushia ja PJ Harveytä.
 
Tässä linkki biisi-ideoihini.
https://soundcloud.com/geasongs/sets/my-song-ideas
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «