Muusikoiden.net
08.12.2016

Tuottaminen ja sovittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nuottivihon julkaiseminen (omakustanne)
1
Paisu
15.12.2010 01:14:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,

Olen noviisi asiassa, teksti voi sisältää asiavirheitä.

Otetaan esimerkiksi hypoteettinen tilanne: Olen kuuluisa vaikkapa pianosolisti, soitan omia sävellyksiä joista yleisö on haltioissaan. Jokunen ihminen haluaisi nuotit sävellyksiini.

Vaihtoehtoja:
- En anna nuotteja muiden käyttöön
- Lahjoitan nuotit kyselijöille
- Julkaisen nuotit oikein ISMN-tunnuksineen kaikkineen (omakustanteena)

Oletetaan että jostain syystä haluan julkaista nuotit/nuottivihon jossa useita sävellyksiä/ sovituksia tms.
Oletan vielä, että niitä voisi valmistaa myytäväksi esimerkiksi 100kpl (pienimuotoinen toiminta)

Kysymyksiä:
Voiko kuka tahansa halukas yksityinen ihminen saada kustantajatunnuksen?
Tarviiko olla esim. tunnustettua kompetenssia asian suhteen?

Täytyykö nuottivihko painaa kirjapainossa? Ovatko omat tulosteet ja kirjansidonta laillisia? ISMN-tunnukset tulisi "painettua" ohjeiden mukaisesti.

Jos liittyminen ISBN-julkaisijarekisteriin onnistuu ja saan luvan julkaisuun, mitä velvotteita minulla on?

Jos joku vaivautuu selittämään jotakin, niin kiitos jo etukäteen. Kansalliskirjaston sivuilta olen asiaa tutkinut, ja asia vaikuttaa jokseenkin selvältä, nuot pari kysymystä askarruttavat (myönnetään, kansalliskirjastosta kysymällä luulisi selviävän, mutta josko näin saataisiin yleistä keskustelua aiheesta).

Lukisin mielelläni keskustelua ja muiden kokemuksia.

Kiitos.

elin
20.12.2010 18:34:54

Hei vastatkaa joku. Muakin kiinnostaa.

Paisu
20.12.2010 19:59:52

elin: Hei vastatkaa joku. Muakin kiinnostaa.
Olen ihmetellyt miksei kukaan vastaa, lieneekö väärällä alueella :(

Projektini on muutaman viikon päässä siinä pisteessä, että materiaali olisi valmista. Täytynee silloin sitten ottaa paremmin selvää asiasta.
Olisi vain ollut mukava kuulla muiden kokemuksia aiheesta.

Sergei Fallinen
20.12.2010 21:26:56

toi musiikibisnes -alue vois olla toinen mahdollisuus

vain taito on rajana
aanipaja
21.12.2010 23:38:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpa tullut nihkeästi vastauksia tähän. Kustantajaksihan voi ryhtyä, kun on yhtiö sitä varten, siis yritys. Voit vaikka käsin piirtää myyntiin tulevat nuottisi, mutta (nyt tullaan vähän arvausalueelle) mekanisoimiskorvaus tms. tulee tässä eteen, eli joutuupi maksamaan kyllä joka nuotista, mutta nehän tulevat sitten tekijälle tekijänoikeuskorvauksina takaisin. Teoston sivuilta veikkaan löytyvän parhaiten tiedot tällaisesta.

varakeef
22.12.2010 11:35:01

Jos et kuulu Teostoon, julkaiset nuotteja omista biiseistäsi missä muodossa haluat, kuinka paljon haluat, haluamallasi hinnalla aivan vapaasti.

Jos kuulut, kysyt sieltä tarvitseeko jotain paperityötä tehdä.

"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti