Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Tuottaminen ja sovittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: levyjen syntyprosessista
1 2
koopop
14.02.2006 20:50:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän nyt rummut koodaa kuka vaan mutta yritäpä koodata naiselles niin että kotiin on vielä tulemista session jälkeen. Siinä ei mitkään maailman detectivet auta.
 
Naiselle? mikä se on? plugari?
 
M.i.k.key
14.02.2006 22:01:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Naiselle? mikä se on? plugari?
 
Hoho! Tuottajaläppää! :)
 
Möllisty!
milcoin
15.02.2006 07:24:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa fataalilta, jouduiks nukkuun ulkona?
 
Olen piiitkällä komennuksella ulkomailla ja tilanne muuttuu päivittäin. Toivotaan parasta. Kyllä se tänään taas vastas puhelimeen:)
 
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
teroyk
15.02.2006 17:34:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"sähän voi äänittää vokaalit himassa"...."miksaaja xxxx käyttää muutaman tunnin miksaukseen/biisi, eikö taitu?"..."ei kuule nykyään suomessa ole tapana käyttää äänittäjiä, kuka tahansa voi äänittää".."jos sä haluut käyttää äänittäjiä ja oikeita studioita, me maksetaan sulle paljon vähemmän" .
 
Hemmetti noihin kommenteihin kiteytyy oikeastaan kaikki suomalaisten levyjen ongelmat:
1. Vokalistit kuulostavat himassa äänitetyiltä auto-tunetetuilta.
2. Miksaukseksissa ei ole suuntina kuin oikea ja vasen. Lähellä ja kaukana puuttuu kokonaan.
3. Jos aito soitin on peräti äänitetty, niin soundi on tuhnu, jota sitten on yritetty jollain pluggarilla väkisten korjata unohtaen, että digieditoinnissakin pyöristyksiin häviää tavaraa.
4. Ei olla yhtään kiinnostuneitakaan maksamaan laadusta, eli lopputulos kulostaa kertakäyttö halppikselta

Usein biisejä saatetaan A&R:n toimesta radikaalisti muuttaa vielä ihan viime metreillä, koska se on mahdollista. Enää ei ole äänitys ja miksauspäiviä. Nyt on äänityspäivät, koodauspäivät, kuuntelupäivät, lisäkoodauspäivät, miksauspäivät, recall-päivät...ja vittu ties mitä.

Toteaskin, että nää on äänitetty tänne kelalle (eikä puhuiskaan tietokoneista ;)), että se maksaa tämän ja tämän verran lisää jos tää tehdään. Vakavasti puhuen alkupään hätäisyys näkyy loppupään venymisenä...mutta toi on hyvä, että puhutaan vielä päivistä, eikä tunneista :)
 
Moni hyvä jätkä on jo lopettanut tuottamisen tai rajoittanut huomattavasti sen suuntaisia duunejaan Suomessa...Ja lisää tuon suuntaista on varmasti tulossa.
 
Niin ja minä aloittamassa, juuri sen takia miksi muut on lopettamassa.
Koska alkanut tympii huolimattomat levytykset.
 
koopop
15.02.2006 20:20:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja minä aloittamassa, juuri sen takia miksi muut on lopettamassa.
Koska alkanut tympii huolimattomat levytykset.

 
hoho, yhden miehen sota! tervetuloa riveihin. tää on jo hävitty.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «