Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Infoa fagotista!
1
_NoMad_
24.06.2005 13:00:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä alotan syksyllä fagotin soiton ja haluisin nyt kommentteja soittimesta. Aivan outo soitin mulle , aiemmin oon soittanu vain pianoa. Eli siis vinkkejä aloittelijalle. :)
 
johabba
24.06.2005 15:16:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wau, hieno homma! :) Fagotissa on mielettömän siisti soundi.
Itse en oo koskaan fagottia soittanut, lähinnä klarinettia vaan. Menetkö opistolle, käytkö yksityisellä vai alatko itseksesi soittelemaan? Kun ite alotin, kokeilin ensin kotona sen verran, että saan jonkun äänen irti, sitten marssin tunneille. Kävin sillä opettajalla vaivaisen vuoden, nyt opettelen lähinnä itsekseni ja puhallinorkesteriharjotuksissa.
Tein pahan mokan siinä, kun en asettanut itelleni selkeitä tavotteita. Yhdessä vaiheessa en tiennyt mihin tähtään, ja sillon rima nousi liian korkeelle. Vaikka kehityin nopeesti, niin se ei tuntunut riittävän, kun muut ikäiseni oli soittanut 8 vuotta.
Ehdotan siis (tän pitäisi kuulostaa rohkaisevalta, ei "uhkailulta", niinkun se nyt vähän kuulostaa :)) että asetat itsellesi tavotteita. Mun eka tavote oli laajentaa äänialaa tiettyyn pisteeseen, sitten puhallinleiri (joka muuten tänä vuonna alkaa taas 28. päivä). Ne voi olla vaikka millaisia, kunhan ne innostaa soittamaan.
Fagotisteista on harrastelijapuhallinorkestereissa pulaa. Hyvä että uskalsit valita vähän harvinaisemman instrumentin! Pidän peukkuja :)
 
Groove Is In The Heart
_NoMad_
25.06.2005 14:28:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo, mulla ei oo omaa fagottia , mut mä saan aluks opistolta lainaan... eli opistolla ajattelin alottaa... :) Jännittää... ite en keksinyt soitinta vaan sitä suositeltiin mulle. Pianon soittaminen on vähän liian helppoa joten ajattelin nyt panostaa kunnolla fagottiin. Kiitos vinkeistä, mä pidän ne mielessä. ;)
 
lepracorn
26.06.2005 01:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnittelut, olet valinnut soittimen jolla on vielä mahdollista saada töitä tästä maasta :)
 
Röörit. Aluksi opettajasi varmaankin tekee sulle röörit, tulevaisuudessa tulet itse tekemään niitä. Varaudu siihen, että röörissä on aina jotain vikaa (viimeistään keikkaa edeltävänä päivänä).
 
Hieman asiantuntevampaa tietoa voit saada vaikka osoitteesta: http://www.sofs-ry.org/esittely.php
 
Why play slow when you can play fast? - Michael Angelo
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «