Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: huilun hankinta
1 2
ap78
03.01.2006 23:57:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää tulee vähän myöhässä mutta valistaisin nyt niistä käytetyistä huiluista.NIITÄ lommoja kun ei saisi olla ollenkaan.Jos niitä on niin se soitin täytyy arvioittaa jollain ammattilaisella että kannattaako sitä myydä enää ollenkaan.Esim suukappaleessa lähes missä tahansa olevat "ohot"muuttaa ilmavirran värähtelyä niin että entinen hyvä soitin onkin ihan syvältä.
 
Edelleenkin huilut ovat sellainen soitinryhmä että ne vaan kertakaikkiaan maksaa.Myös halvoissa tehdasvalmisteisissa huiluissa löytyy huippuyksilöitä,niitä pitää vaan kokeilla.Yleensä suukappale ratkaisee huilun saundista noin 80%
 
Avoläppäinen huilu soi=resonoi paremmin ja sormet automaattisesti ovat paremmin paikoillaan-->Parempi/vikkelämpi tekniikka.
 
Buffet-merkkinen huilu on ainakin ennen ollut ihan muovia,eli liian pehmeää metalliseosta,en suosittele.
 
Kullatut huilut ihan turhuutta.Joko hopeoitu kokonaan tai hopeoitu runko ja hopeinen suukappale,koko hopeinen,kultainen huulilevy hopeisessa suukappaleessa tai kokonaan kultainen
 
Myös hiilikuituhuilut on pop,mutta ne on sit ihan ammattivehkeitä.Muttei kauhean kalliita!
 
Tutustukaas huilunrakentajaan nimeltä PEKKA KARAHKA.Jos on rahaa niin sille vaan tilaustatekemään,On hyvät huilut!
 
iikkuli
05.01.2006 11:37:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin pari vuotta sitten Millbrookista Sonare-merkkisen kiinalaisen huilun hintaan n.1000 ekee. Aivan hyvä soitin, etenkin kun ottaa huomioon että huilussa se tärkein osa eli suukappale on Powell signature-hopeasuukappale, joka erikseen ostettuna maksaa melkein saman verran.
 
Huilu on sivu-sivu-soittimeni, joten soitinta hankkiessa oli tärkeää, että se toimii eikä vuoda, kuten voi käytetyissä olla tapana. Tarkoitan siis, että tarkoitus ei ollutkaan hankkia huilua, josta saisi kaikki viimisen päälle soinnit irti, vaan toimiva perushuilu. Tähän hintaan toimiva peli!
 
naivismin puolesta herooisuutta vastaan
huilupuilu
07.01.2006 23:20:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen vielä aiheeseen lisään, että kaikki huilut on yksilöitä. Joku huononakin pidetty merkki ja malli saattaa olla hyvä yksilö. Havaittu esimerkiksi Yamahan perusmallin piccoloissa. Testatkaa ihmiset testatkaa.
 
Loppuvuoden oiva flutterzung-harjoite: raparperilirua reilu litra.
ap78
07.01.2006 23:29:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joopa,yamaha välillä yllättää.Mulla oli opiskeluaikana jammun piccolo koululta lainassa ja se oli ihan kuningas yksilö.riippuu siinäkin niin siitä suukappaleesta ja onko koneisto tehty kunnolla.
 
huilupuilu
07.01.2006 23:32:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on jammu ja alarekisteri tosi kökkö, kaveri kävi Kaisaniemen F-musiikissa testailemassa ja löysi super-yksilön. Niitä on yhtä paljon erilaisia kuin väkeä maailmassa x)
 
Loppuvuoden oiva flutterzung-harjoite: raparperilirua reilu litra.
Rory
09.01.2006 21:55:10 (muokattu 09.01.2006 21:56:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan Pearl River MK0091A huilu e-mekanismilla ihan lelu? Mihinkäs tuo "e" liittyy? Hintaa se ainakin nostaa, ilman eetä 225,- ja een kanssa 275,-. Kun nyt saisi jonkun huilun ja pääsisi alkuun... Voi tätä vaihtoehtojen määrää :).
 
huilupuilu
12.01.2006 19:22:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E-mekanismilla varustetussa huilussa kolmeviivainen e syttyy helpommin (sävel, joka alkuun on hankala saada soimaan hyvin).
 
Loppuvuoden oiva flutterzung-harjoite: raparperilirua reilu litra.
exotical
15.01.2006 00:04:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mut toisaalta monet prohuilistit, eivät kuitenkaan aina käytä sitä e-mekanismia, koska siitä on vaan harmia joissain erikoisotteissa, kuten korkeissa trilleissä tms.
 
huilupuilu
16.01.2006 00:39:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos huilussa on e-mekanismi, sitä ei voi olla käyttämättä.
 
Loppuvuoden oiva flutterzung-harjoite: raparperilirua reilu litra.
exotical
16.01.2006 07:59:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siis tarkoitin sitä, että ammattilaiset käyttää mieluummin semmosia huiluja joissa EI ole sitä e-mekanismia. Ja onhan niitä sellasiakin pillejä, joista sen e-mekanismin saa kytkettyä pois päältä. Maksavat vaan vähä enemmän...
 
huilupuilu
17.01.2006 01:37:59 (muokattu 17.01.2006 01:38:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle ei sellaisia ole kyllä tullut vastaan... Mutta en väitäkään kaikkea huiluista tietäväni :) Täytyy tutustua asiaan. Siis niihin huiluihin, joista saisi e-mekanismin kytkettyä pois...
 
Loppuvuoden oiva flutterzung-harjoite: raparperilirua reilu litra.
Millla
25.01.2006 20:55:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Yamahan puu-piccolo, ihan mielettömän hyväksi olen sen todennut
 
Huiluna mulla on Muramatsun DS-huilu, siihen olen ihan älyttömän tyytyväinen ollut. Huilussa on ihan oma äänimaailmansa; tosi kirkkaat ja kauniit ylä-äänet, ja tosi mahtavat alaäänet. Se on ihan unelma :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «