Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Trumpettia etsimässä
1
Johnson
01.02.2005 22:11:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisko joku kertoa kannattaako hankkia f-musiikista
ATR-213-O AMATI-trumpetti 319 e vaiko thomannilta
Thomann Bb-Trompete "50th Anniversary" 233 e?
 
sax machine
02.02.2005 08:03:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisko joku kertoa kannattaako hankkia f-musiikista
ATR-213-O AMATI-trumpetti 319 e vaiko thomannilta
Thomann Bb-Trompete "50th Anniversary" 233 e?

 
En ole trunpetisti mutta luulisin kuitenkin ettei tota Thomannia kannattas ostaa...
 
"Hot can be cool and cool can be hot and each can be both but hot or cool, man, jazz is jazz." -Louis Armstrong-
Martso
02.02.2005 11:52:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisko joku kertoa kannattaako hankkia f-musiikista
ATR-213-O AMATI-trumpetti 319 e vaiko thomannilta
Thomann Bb-Trompete "50th Anniversary" 233 e?

 
Elä ihmeessä hassaa rahoja tuommoseen. Huono torvi on huono myös aloittelijalle. Pistät vähän enemmän, niin saat jo esim Jupiterin. Se on halpa merkki, mutta nostanu profiiliaan aika lailla viime aikoina. Vähän lisää: Besson. Sitte taas jos pistät vähän enemmän niin saa jo B&S:n. Sitte puhutaanki jo melkein ammattitason peleistä. Bachillaki on halvempia malleja. Kattele hintoja esim tuolta:
 
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm?act=tuotteet&sgid=46&mgid=3
http://www.f-music.com/
http://www.millbrook.fi/source_pdf/ … umpetit_kornetit_flyygelitorvet.pdf
 
Hullu mikä hullu!
Hailie
06.02.2005 16:35:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla itselläni oli ainakin joskus muinoin Jupiter merkkinen kornetti ja sain yhtenään tapella sen venttiilien kanssa, joten en suosittele, mutta se oli siis kornetti.. Nykyisin omistan Yamaha merkkisen trumpetin.
 
funkylord
07.02.2005 11:48:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla itselläni oli ainakin joskus muinoin Jupiter merkkinen kornetti
 
Tuossa onkin se juttu.
 
Muinoin jupiter oli samalla tasolla kun amati nykyään, jos ei jopa huonompi. Nykyään jupiterit on jo hintaansa nähden tosi hyvä tasosia. Kärkkyy jopa yamahan hinta/laatusuhdetta. Tämä siis kuultu paikalliseslta trumpettimaikalta ja muista yleisistä puheista.
 
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
Mr Trumpet
09.02.2005 22:14:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on B&S 3137 ja on nimittäin hyvä!! Kannattaa ostaa, koska ei oo ees kallis. Miun entinen soitonopettaja sano että "tuo on semmonen jokapaikan perustorvi jota ei kannata koskaan myydä". Sitten ku oot päättäny ja ostanu nini pidä torvesta huolta!! Ärsyttää sit jälkeen päin jos pääsee huonoon kuntoon.
 
iso j
11.02.2005 10:53:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisko joku kertoa kannattaako hankkia f-musiikista
ATR-213-O AMATI-trumpetti 319 e vaiko thomannilta
Thomann Bb-Trompete "50th Anniversary" 233 e?

 
Eiku osta multa käytetty Getzen. Jenkkipeli ja tosinopeat venttiilit. Kato tuolta torilta myynti-ilmotus...
 
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
faith
24.02.2005 19:58:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä kyllä, B&S on hintaansa nähen tosi edullinen, lämpimästi suosittelen. Bach on toki hyvä, mutta dollarin kurssin sun muiden tekijöiden takia ne on ihan tautisen kalliita.
Esimerkkinä voisin mainita oman ostokseni. Kun Bachin perus(=huono)malli oli jtn 1900€, mun oma, B&S 3143/2 oli 1200€ kevennettynä mallina, hopeoituna. Ainoa pieni miinus on että se kerää melko lailla vettä, mutta se ei ole ongelma. Ite oon kyllä niin rakastunu mun torveen että en kyllä luopuis siitä mistään hinnasta. =)
 
Life is hard - but so am I.
Martso
03.03.2005 11:04:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä kyllä, B&S on hintaansa nähen tosi edullinen
 
Mitähän tuo tarkoittaa? :)

Bachin perus(=huono)malli
 
Em lähtis tekemään tuommosia linjavetoja. Monesti torvi muodostuu semmoiseksi miten sillä sen alkutaipaleilla soitetaan ts. sisäänajo on tehtävä huolellisesti, vireessä ja hyvällä soundilla. Ostin oman Bachini -98. Erittäin hyvin on toiminu ja jotku jopa yrittäneet pois ostaa ;)
 
Hullu mikä hullu!
faith
03.03.2005 17:21:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

*krhm* Se oli vähän sisäpiirin huumoria.. piti siis sanomani että se on tosi hyvä soitin vaikka maksaa suhteellisen vähän.
 
Ja ite ainaki totesin ku testailin eri merkkejä + malleja että se perusmalli on oikeestaan missä vaan merkissä tosi raskas soittaa. Ja se painaa paljon. jne. Kyllä kyllä, rankkaa yleistystä. Mutta sehän onki vain mun mielipide, ei sitä tarvi kovin vakavasti ottaa =) Esim mun sisko ei tykkää ollenkaan mun B&S:stä, se on kuulemma liian kevyt. Sillä on kans joku Bachin soitin, en muista mallia.
 
Mutta kukin taaplaa tyylillään ja soittaa mieleistään soitinta, mun maku vaan nyt on tuommonen =)
 
Life is hard - but so am I.
johannes_
20.04.2005 16:33:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä viitti alottaa uutta ketjua niin jatketaan tähän...
 
Itselläki ois tarkotus hankkia uutta trumpettia lähiaikoina kun toi soittomeininki taas otti vähä uutta tuulta alleen.
 
Lähinnä ajatutti et mitä eroo noilla ML ja L porauksilla käytännössä on. Trumpetinsoiton opiskelusta on jo melkei 10 vuotta eikä oo jääny mieleen.
 
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
 
-Johannes
 
El Condor
22.04.2005 09:38:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähinnä ajatutti et mitä eroo noilla ML ja L porauksilla käytännössä on. Trumpetinsoiton opiskelusta on jo melkei 10 vuotta eikä oo jääny mieleen.
 
L on isompi poraus kuin ML, joten se vaatii enemmän ilmaa ja on hieman raskaampi soittaa. Soundi on hieman tummempi ja klassisempi. ML taas on jonkin verran "tiukempi" soitin, ja soundi on yläpäävoittoisempi. Näin ainakin karkeasti yleistäen. Soitintehtaiden webbisivuilta löytynee tarkempia tietoja.
 
Erot eivät kuitenkaan ole välttämättä suuria, ja soittajalla itsellään on soundille aika paljon suurempi merkitys kuin torven porauksella. Näin ainakin minun kokemukseni mukaan. Mutta jos olet uudelleen aloittamassa harrastusta, niin ehkä kuitenkin suosittelisin tuota ML-porausta. Kokeile useita eri torvia, ja ota se joka tuntuu parhaalta. Ota myös kaveri mukaan makutuomariksi; soundi on kellon edessä aika erilainen kuin suukappaleen takana.
 
Moni luulee trumpetinsoittoa tekniikkalajiksi, mutta kyllä se on voimalaji.
zale88
22.04.2005 15:05:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommaa joku Vincent Bach:in ML Ja siihen Laskeyn suukappale ni laatu on taattu.
 
Anonymous-jazz
22.04.2005 18:28:48 (muokattu 22.04.2005 18:29:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisko joku kertoa kannattaako hankkia f-musiikista
ATR-213-O AMATI-trumpetti 319 e vaiko thomannilta
Thomann Bb-Trompete "50th Anniversary" 233 e?

 
Mä ostin tasan vuosi sitten tuon Thomannin Bb trumpetin ei ollut kuitenkaan tuo 50th Anniversary. Tämä Thomannin mopomalli maksaa vain 189 €. Venttiilit oli pantu väärin päin siihen kun se tuli postissa ja vasta eräs trumpettia soittava kaveri osasi valaista että siinä oli ne venttiilit väärin päin miksi ääntä ei saanut millään siitä ulos.
 
Kuitenkin ei oo nämä vaskisoittimet meikän juttu :) Vaikka ihan hauska lelu toi Thomann varmasti on. Mutta en itsekään suosittele edes aloittelijalle. Mielummin joku Yammu.
 
Teemujazz
isojussi
26.04.2005 14:57:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tytärelle toissajouluksi tuommoisen Amatin (punaisen vielä) Hyvä peli kertakaikkiaan. Sitä on oikein trumpetistitkin kehuneet.
 
Uskoisin olevan parempi, kuin T-pillin.
 
Muutenkin kannattaa kokasta, ennenkuin ostaa. Ainoot vasket, joita voi ostaa näkemättä on Yammut. Jaz kait melkein Jupiteritkin. Ei eurooppalaiset, eikä varsinkaan jenkit.
 
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
El Condor
26.04.2005 15:42:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tytärelle toissajouluksi tuommoisen Amatin (punaisen vielä) Hyvä peli kertakaikkiaan. Sitä on oikein trumpetistitkin kehuneet.
 
Ja se on vieläpä hienon näköinenkin!
 
Uskoisin olevan parempi, kuin T-pillin.
 
Melkein mikä tahansa on parempi kuin Thomannin räpsy. Itselläni on Thomannin taskutrumpetti "vappupillinä", jonka voi huoletta asettaa säälle, hiekalle, kolhuille ja jaloviinalle alttiiksi. Muuta hyvää siinä ei olekaan. Venttiilit ovat luokattomat, soundi on hirveä, vire on aivan kauhea. Siinä kyllä aloittelijan into lopahtaa äkkiä.
 
Muutenkin kannattaa kokasta, ennenkuin ostaa. Ainoot vasket, joita voi ostaa näkemättä on Yammut. Jaz kait melkein Jupiteritkin. Ei eurooppalaiset, eikä varsinkaan jenkit.
 
Yamahat ovat tosiaankin tasalaatuisia, mutta en niitäkään kyllä näkemättä/kokematta ostaisi. Jos ei itse osaa soittaa, kannattaa rekrytoida joku soittotaitoinen kaveriksi ostoksille. Paitsi jos todellakin hakee vain sitä vappupilliä.
 
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time."
isojussi
26.04.2005 16:42:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja se on vieläpä hienon näköinenkin!
 
Yes! Tytöllä on punainen trumpetti. Kokolailla sama sävy, kuin Landgrenin Yammussa. Siisti väri.
 

 
Yamahat ovat tosiaankin tasalaatuisia, mutta en niitäkään kyllä näkemättä/kokematta ostaisi. Jos ei itse osaa soittaa, kannattaa rekrytoida joku soittotaitoinen kaveriksi ostoksille. Paitsi jos todellakin hakee vain sitä vappupilliä.
 
Totta sekin. Sinänsä ihmettelen, ostaako joku tosiaan yleensä mitään puhallinsoittimia jostain postimiinnistä?!?!?!?
 
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Jokke-pappa
29.04.2005 20:50:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jatketaanpa nyt kanssa sitten tähän aiheeseen. Elikkä olen myös ruvennut mietiskelemään uuden pillin ostoa, entinen yammun oppilastorvi kun on jo vähän kulahtanut ja kolhiintunut 8 vuoden aikana, pitäisi siis jo saada hieman tasokkaampi torvi. Olen muiden torvistien kalliimpia bacheja kokeillut ja hyviltä ovat tuntuneet, mutta onko noilla B&S torvilla laatueroja näihin, kun edullisempia ovat? Rahaa ei tällä hetkellä ole paria tonnia että mieluiten jonkun edullisemman ostaisin, mutta pitäisi kuitenkin olla parempi kuin tuo yammu. Opettaja suositteli bachien ja muiden ohessa noita yamahan xeno sarjan torvia, että onko kokemuksia?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «