Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ajatellut fonia..
1
cosmob83
01.02.2005 11:00:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jou!
Olen tässä pitkään miettinyt, että aloittaisin fonin soiton. Tilanteeni on kuitenkin sellainen, että en kerkeä lähteä musaopistolle opiskelemaan fonin soittoa johtua ajasta ja toisaalta rahatilanteesta. Elikkäs onko foni sellanen soitin, että sitä pystyy opiskelemaan itsenäisesti (olen itsenäisesti opiskellut kitaran ja pianonsoiton ihan hyvään kondikseen)? Toinen kysymys on tuo äänentaso puoli, että saako foniin ääntä hiljennettyä koskapa kerrostalossa ei varmaan tykätä hyvällä fonin ujellusta. Kokemuksia?
 
sax machine
01.02.2005 17:58:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jou!
Olen tässä pitkään miettinyt, että aloittaisin fonin soiton. Tilanteeni on kuitenkin sellainen, että en kerkeä lähteä musaopistolle opiskelemaan fonin soittoa johtua ajasta ja toisaalta rahatilanteesta. Elikkäs onko foni sellanen soitin, että sitä pystyy opiskelemaan itsenäisesti (olen itsenäisesti opiskellut kitaran ja pianonsoiton ihan hyvään kondikseen)? Toinen kysymys on tuo äänentaso puoli, että saako foniin ääntä hiljennettyä koskapa kerrostalossa ei varmaan tykätä hyvällä fonin ujellusta. Kokemuksia?

 
Kyllä foninsiton harjoittelu itsenäisestikin onnistuu, mutta sinullle pinttyy helposti huonoja tapoja soittoasentojen, hengitystekniikan yms. suhteen... parasta olisi kuitenkin että joku neuvoisi sinulle perusasiat että pääsisit jotenkin alkuun... Fonin ääntä ei ikävä kyllä saa vamennetuksi, kuten brassien ääntä silent brassilla, eli pakko on soittaa ilman äänenvaimennusta... kannattaa etsiä joku paikka missä voit rauhassa harjoitella... itsekin käyn usein mus.opistolla harjoittelemmassa koska vanhemmat ei jaksa kuunnella jatkuvaa soittamista :)
 
Tsemppiä vaan foninsoittoon!
 
"Hot can be cool and cool can be hot and each can be both but hot or cool, man, jazz is jazz." -Louis Armstrong-
funkylord
02.02.2005 11:11:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä foninsiton harjoittelu itsenäisestikin onnistuu, mutta sinullle pinttyy helposti huonoja tapoja soittoasentojen, hengitystekniikan yms. suhteen... parasta olisi kuitenkin että joku neuvoisi sinulle perusasiat että pääsisit jotenkin alkuun... Fonin ääntä ei ikävä kyllä saa vamennetuksi, kuten brassien ääntä silent brassilla, eli pakko on soittaa ilman äänenvaimennusta... kannattaa etsiä joku paikka missä voit rauhassa harjoitella... itsekin käyn usein mus.opistolla harjoittelemmassa koska vanhemmat ei jaksa kuunnella jatkuvaa soittamista :)
 
Tsemppiä vaan foninsoittoon!

 
Hei jätkä seuraa minun jalanjälkiä... hienoa. ei mitään lisättävää.. oon ylpiä.
 
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
Locrian
02.02.2005 11:26:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muista myös siirtyä jo aikaisessa vaiheessa basso- ja sub-bassofoniin. :)
 
Tyhmästä päästä kärsii koko hippi.
sax machine
02.02.2005 12:49:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muista myös siirtyä jo aikaisessa vaiheessa basso- ja sub-bassofoniin. :)
 
http://lachesis.caltech.edu/jayeast … page/contrabass_sax_p_yuletide.html
 
Ihan tolla on kokoa...
 
"Hot can be cool and cool can be hot and each can be both but hot or cool, man, jazz is jazz." -Louis Armstrong-
Locrian
02.02.2005 12:57:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://lachesis.caltech.edu/jayeast … page/contrabass_sax_p_yuletide.html
 
Ihan tolla on kokoa...

 
Noita on kuulemma suomessa joku viis kipaletta. Ja noita sub-bassoja vai mitä lie on vaan kolme maailmassa. Jos nyt muistan oikein.
 
Tyhmästä päästä kärsii koko hippi.
AdTe
10.02.2005 21:59:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaha,lisää fonisteja tulossa:)
Itse opettelin foninsoiton lähestulkoon kokonaan itsenäisesti,mutta silloin en ollutkaan vielä tietoinen noiden "pahojen tapojen" haitallisuudesta. Onneksi kaikki kuitenkin luonnistui niinkuin piti,eikä pahoja tapoja tullut.
 
Kannattaa siis todellakin hankkia joku kokeneempi fonisti neuvomaan aluksi,ettei kasvojen lihaksiin tai hengitystekniikkaan tule virheitä,niitä on nimittäin aikas ikävää korjata jälkeenpäin..
 
Elämä hymyilee. Sehän nauraa päin naamaa..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «