Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: didgeridoo
1
hörhö
18.06.2004 15:23:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saisikohan mistään Suomesta hankittua eukalyptyspuista putkea inhimilliseen hintaan? Toin Englannista itselleni melko matalaäänisen(C#) tiikkipuisen, mutta en ole oikein tyytyväinen, kun ohuemmat äänet ei meinaa syttyä ja siihen saa puhaltaa todella kovaa suukappaleen muotoiluyrityksistä huolimatta.
 
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
debris
23.08.2004 02:59:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö bambu kelpaa? Sellaisia saa ainakin suurimmista musiikkiliikkeistä.
 
"Valitaan jokin ulkoinen lähde. Ehdotan maailmankaikkeutta."
hörhö
23.08.2004 10:56:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö bambu kelpaa? Sellaisia saa ainakin suurimmista musiikkiliikkeistä.
 
Ainakin kaikki, mitä minä olen kokeillut, ovat olleet aivan perseestä.
 
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Vivo
23.08.2004 16:35:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musiikki Fazerilla oli aikanaan ihan kunnollisiakin myynnissä. Bambuset tosiaan on aika hanurista melkein aina eikä niihin perusihmisen keuhkot riitä jos oikeesti haluis soitella pidempään ku 20 sek pätkissä.
 
hörhö
23.08.2004 17:20:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musiikki Fazerilla oli aikanaan ihan kunnollisiakin myynnissä. Bambuset tosiaan on aika hanurista melkein aina eikä niihin perusihmisen keuhkot riitä jos oikeesti haluis soitella pidempään ku 20 sek pätkissä.
 
Olen kyllä törmännyt joihinkin halpiksiikin, joissa riittää ilmaa niin, ettei hengitys kärsi toisin, kuin useimmissa. Mutta saundi onkin sitten jotain ihan muuta.
 
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
debris
24.08.2004 01:25:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin kaikki, mitä minä olen kokeillut, ovat olleet aivan perseestä.
 
Juu no omani ainakin on! Mutta kuulemma kohtalaisiakin löytyy, näkyy luonnollisesti hinnassa... Valikoima Suomessa tuntuu vain olevan aika suppea.
 
"Valitaan jokin ulkoinen lähde. Ehdotan maailmankaikkeutta."
pekorte
25.08.2004 17:18:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heij.
 
http://www.soundsofstarlight.com/index2.htm
 
Tuo mies Andrew on semmonen valkoinen aboriginaalien kanssa asuva ammattisoittaja. Olen itse käyny tuolla paikan päällä testaamassa eikä ainakaan silloin ollut huonoja myynnissä ollenkkaan. Ovat lisäksi älyttömän hienosti koristeltuja. Kaveri osti tuolta didgerin, itse olin jo ehtinyt hankkia.
 
Perttu Korteniemi pekorte@suomi24.fi
persta
31.08.2004 10:01:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nyt heti tule mieleen mistä noita eukalyptuspuisia putkia saisi paitsi Australiasta roudaamalla. Monesti tuntuu että täällä myytävänä olevat hyvännäköiset puiset didgeridoot ovat ennemminkin sisustusartikkeleita kuin oikeasti soittimiksi tarkoitettuja. Aina kun tällaisia on jossain eteen tullut, ovat ne kokeiltaessa olleet jotenkin tunkkaisia ja hankalasti soitettavia. Pahimmillaan halkeilleita ja säriseviä tai täynnä epämääräistä työstöjätettä.
 
Oletko kokeillut muita materiaaleja? Itselläni on yksi tavallisesta harmaasta 50mm viemäriputkesta tehty putki ja se SOI. En ole vielä yhdestäkään puuputkesta saanut irti vastaavaa soundien kirjoa. Soittotekniikkaa muuntelemalla siitä saa esille mitä tahansa pehmeästä bassomurinasta kirkkaaseen sirinään. Ulkonäkö ei tietenkään vastaa oikeaoppisilla aboriginaalikuvioilla koristeltua puuputkea, mutta soundihan se on mikä loppujenlopuksi määrää. Parasta viemäriputkessa on hinta. Pikkurahalla saa itselleen vaikka oktaavin verran putkia sävelaskeleen välein. Käytännöllistä varsinkin muiden soittajien kanssa soittavalle. Ei tarvitse aina muiden soittaa siinä sävellajissa missä didgeridoo sattuu olemaan.
 
Jos oikein niukalla budjetilla haluaa päästä treenaamaan didgeridoota, kannattaa käydä kinuamassa kangaskaupoista kangaspakkojen sisältä löytyviä pahviputkia. Eihän ne kauan kestä, mutta niitä saakin ilmaiseksi.
 
Löytyykö suomesta vaskipuhaltimien tekijöitä? Olisi mielenkiintoista testata metallista didgeridoota johon olisi vielä rakennettu jonkinlainen sordiinomekanismi.
 
Hemmetti, pitääkin kaivaa putket kaapista kun ei ole vähään aikaan tullut soitettua. Kuinkahan moni basisti tältä palstalta on tutustunut myös didgeridoon soittamiseen? Eräänlainen bassosoitinhan sekin on. Mnetin didgeridookerho pystyyn!
 
persta
31.08.2004 10:22:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisäillään vielä
 
...mutta en ole oikein tyytyväinen, kun ohuemmat äänet ei meinaa syttyä ja siihen saa puhaltaa todella kovaa suukappaleen muotoiluyrityksistä huolimatta.
 
Tuo suukappaleen muotoilu on tärkein asia jotta didgeridoon saa toimimaan. Varsinkin korkeita ääniä on mahdoton saada soimaan jos suukappale ei ole sopivan muotoinen. Mitään tiettyä oikeaa muotoa ei ole olemassa, vaan se riippu putken tilavuudesta ja soittajan fysiologiasta sekä soittotekniikasta.
 
Suukappaleen materiaali on myös tärkeä. Liian kova mehiläisvaha ei lämmetessään pehmene tarpeeksi ja muodostu tiiviiksi. Liian pehmeä taas menettää muotonsa nopeasti ja leviää pitkin soittajan naamaa. Ei ole mukava kaapia mehiläisvahaa irti parrasta ja viiksistä soittosession lomassa :)
 
mao
01.09.2004 09:40:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

viemäriputket on kyllä hyviä.
 
ja niistähän saa muotoiltua vaikka minkä näköisiä esim. kuumailmapuhaltimella. viekäkun laittaa vähän maalia pintaan.
 
mr.bungle
06.09.2004 13:21:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hemmetti, pitääkin kaivaa putket kaapista kun ei ole vähään aikaan tullut soitettua. Kuinkahan moni basisti tältä palstalta on tutustunut myös didgeridoon soittamiseen? Eräänlainen bassosoitinhan sekin on. Mnetin didgeridookerho pystyyn!
 
Mä! Mulla on polttokuvioitu bambumalli. Ja pölynimurin putki soi myös. Pikkolodidge..
 
ja tämä on siis totuus
Saukki
08.09.2004 18:50:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysin jostain vähänkäytetyn mustan vesijohtoputken. Siitä tuli hyvä didgeridoo. On paljon hienomman näköinen kuin harmaa viemäriputki. Sitten kun se on vielä käytetty, niin se on vielä hienompi kuin uusi ja kiiltävä. Ja se on vielä sopivasti kiero, sellaiset 10 astetta
 
Mehiläsvahaa löytyi mehiläishoidon jäljiltä reilusti joten meitsin didgerin hinnaksi tuli pyöreät 0 euroa. Ja hyvin soi
hörhö
09.09.2004 10:05:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noista putkista puhuttu, niin kokeilkaas imurin letkun pätkää. Toinen pää käteen niin pienellä ranneliikkeellä saatte leslie-efektin.
 
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Saukki
03.06.2005 22:20:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaivoinpas tämänkin esiin jostain....
 
Asiaan...
Olen tuossa jo jonkun aikaa harkinnut didgeridoon tilaamista Australiasta asti. Ja kysynkin nyt että onko jollain mnettiläisellä kokemusta tällaisesta paikasta kun www.didjshop.com ?? Näytti että sieltä olis jokunen putki tilattu suomeenkin.
Mahtaakohan olla luotettava paikka? Ainakin mun silmään webbisivut näytti uskottavilta ja jopa erittäin luotettavilta. Hintahaitariakin löytyy parista sadasta ylöspäin aina vajaaseen kahteen tonniin. Mutta hyvä didge maksaa. Itse olen katsellut sellasta vajaan kolmensadan putkea.
 
Mutta kokemuksia, kiitos? Uskaltaako tuolta mitään tilata?????
 
Stigmatizen uudet kotisivut (on parhaat)!!!!!
wrshredder
06.06.2005 18:52:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Porin Pihlajamaan musiikissa oli joku didge joskus, enempää en osaa sanoa. Saattaa olla vieläkin siellä..
Kerron sitten lisää kun meen käymään siellä joskus tässä..
 
"I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz
pehko
07.06.2005 15:26:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hippi sami jyväskylästä tietää kaiken kyseisestä instrumentista...se onki sitten eri juttu, että tajuuko niistä sen jutuista jotain....
 
"Nappia" sanoi Salmiakki-Koira"
silimanni@hotmail.com
19.06.2014 07:09:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.didgeridoofinland.fi
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «