Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suukappale foniin Kiinasta
1
chopperman
05.12.2018 17:11:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katselin iibein tarjontaa metallisten suukappaleiden osalta, ja kuulisin mieluusti kokemusperäisiä mielipiteitä Kiina/Hong Kong suunnalta tilattavien suukappaleiden toimivuudesta. Kotimaisella kirjoitettuja arvosteluja en aiheesta löytänyt, ja Ameriikan Joen mielipiteille en kovinkaan paljon laita painoarvoa..
 
konvehti
07.12.2018 03:17:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tilasin aika monta vuotta sitten Aliexpressistä metalliset suukappaleet sopraano- ja tenorifoniin. Olivat n. 40 €/kpl ja varmaan joidenkin tunnetumpien merkkien kopioita, sillä soitettavudessa ei ole mitään vikaa. Eikä kyllä äänessäkään, jos pitää vähän rouheammasta. Itsellä nuo jäi kuitenkin kaapin perälle siitä syystä, että metallinen suukappale ei tuntunut suussa kovin mukavalta (tottumiskysymys varmaankin), ja oma soitto painottuu enemmän klasarin puolelle.
 
Muovisia olen tilannut enemmänkin. Muutaman dollarin hintaisia olen hankkinut refacing-harjoituskappaleiksi tenori- ja sopraanofoniin sekä klarinettiin. Näistä ainoastaan tenorifonin kapulan sain siihen kuntoon, että soittelen sillä säännöllisesti. Kokeilin myös vähän kalliimpaa (n. $13) Selmer S80 -kopiota, mutta tämä ei eronnut halvemmista kuin tökerön logoväärennöksen osalta. Viimeisin hankinta, n. $20 hintainen Honor-suukappale oli taasen hyvä ostos. Soitettavuudeltaan mielestäni parempi kuin Yamahan kapulat, ja vähintään vastaava laatu.
 
Aika paljon muitakin suukappaleita on tuolta tullut tilattua, ja Selmer-väärennöstä lukuunottamatta hinta korreloi mielestäni ihan hyvin laadun kanssa. Muutamalla dollarilla saattaa saada työstön jälkeen kelvollisesti soivan kapulan, mutta n. $20 ja ylöspäin voi saada ihan oikeastikin hyviä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «