Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sasksofonin ylimmät äänet ?
1
Mozarella
01.09.2018 11:03:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nyt vuoden soittanut altto-fonia, muuten opinnot etenee ihan mukavasti, mutta kun mennään lusikoille, niin eipä enää foni soikkaan. Soi siis oktaavin alempaa nuo äänet.
Olen kokeillut vandorenin ja ricon puulehtiä 1,5-2,5 ja fibracellin ja forestonen synteettisiä.
Suukappaleita on Rico 5B, Meyer 6 ja trevor jamesin oma alkuperäinen suukappale ja muutama kiinalainen.
 
Minulla on kaksi alttofonia käytössä & sama ongelma molemmilla.
 
Ainoa lehti millä välillä saan nuo äänet soimaan on tuo Forestonen medium soft ja suukappaleena yleensä käytän meyeriä.
 
Tässä siis yritän löytää ratkaisua ongelmaan, että onko kyse jotenkin suuni asennosta tms, vai voiko kyse olla väärän lehti-suukappale yhdistelmän käytöstä.
 
Hekku56
03.09.2018 16:12:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

painatko, raotatko jotain läppää vahingossa.
 
Viritä kuminauhoilla ne läpät kiinni / auki, joiden pitääkin olla ja hae sitten ääntä puhaltamalla eri tavoilla. Voit paremmin keskittyä siihen puhaltamiseen kun ei tarvi miettiä (joskus hankalia) sormituksia
 
mikaheik
04.09.2018 15:34:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on vanha foni niin käyttäisin sen soitinkorjaajan tarkistettavana että ei falskaa mitkään läpät.
 
Sax-pappa
04.09.2018 17:23:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikesta päätellen olet itse opiskelemassa ilman opettajaa. Opettajahan nämä ongelmat selvittäisi. Kehoittaisin kääntymään jonkun kokeneemman soittajan puoleen, joka voisi auttaa. Näin etänä näkemättä se on vaikeaa.
 
Mozarella
05.09.2018 10:46:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käyn kyllä tunneilla, ei olla vain vielä tarvittu kappaleissa noita ääniä, niin ei ole tullut oikeastaan puheeksi vasta kuin nyt maanantaina. Saksofoni oli just huollossa ja huoltaja kertoi soittaneensa sen läpi ja että soi hyvin.
Täytyy vielä tarkemmin katsoa, että sormet eivät osuisi mihinkään ylimäärääiseen läppään, kun noita yritän soittaa. puristusta lisäämällä olen jo päässyt tuonne fisään asti.
Luulen että kyse olikin ja on vain suun tottumattomuudesta, kun välillä ääni soi oikein, välillä ei. Täytyy jatkaa harjoituksia :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «