Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Klarinetin huolto
1
Pirta
07.09.2015 09:40:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin keväällä tyttärelleni käytetyn klarinetin, merkiltään Buffet Crampon. Ei mitään tietoa aiemmista huolloista ja vioista tms.
 
Nyt kun tyttö pääsi soitonopetukseen niin totesi opettaja käydessään osia läpi, että joku osa on vääntynyt eikä soitin toimi siis hyvin. Kuulemma on todella huollon tarpeessa. Kysynkin nyt siis, että olisiko täällä paikalla henkilöä, joka huollon voisi tehdä tai suositteluja huoltoja tekevään liikkeeseen. Woodwinds on tiedossa, mutta kauhistuin hintoja. Olen itse tottunut korjailemaan pikkujuttuja kitaroista, siksi mietin, että onko tämä klarinetti nyt aivan pakko viedä niin kalliiseen huoltoon..
 
Klezberg
07.09.2015 11:49:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pirta: Ostin keväällä tyttärelleni käytetyn klarinetin, merkiltään Buffet Crampon. Ei mitään tietoa aiemmista huolloista ja vioista tms.
 
Nyt kun tyttö pääsi soitonopetukseen niin totesi opettaja käydessään osia läpi, että joku osa on vääntynyt eikä soitin toimi siis hyvin. Kuulemma on todella huollon tarpeessa. Kysynkin nyt siis, että olisiko täällä paikalla henkilöä, joka huollon voisi tehdä tai suositteluja huoltoja tekevään liikkeeseen. Woodwinds on tiedossa, mutta kauhistuin hintoja. Olen itse tottunut korjailemaan pikkujuttuja kitaroista, siksi mietin, että onko tämä klarinetti nyt aivan pakko viedä niin kalliiseen huoltoon..

 
Puupuhaltimien mekanismit ovat aika mutkikkaita ja herkkiä systeemejä. Olen itse harjoitellut satasen poikkihuilun kanssa koneiston pikkuvikojen kanssa. Ei ole ollenkaan helppoa, kaikki vaikuttaa vähän kaikkeen muuhun. Vääntyneen osan kanssa pitää tosiaan tietää tarkkaan mitä tekee. Ei voi suositella muuta kuin ammattikorjaajaa.
 
Vikaa tarkemmin tuntematta vaikea tietää mitä se maksaa. Täyshuolto maksaa. Mutta yhden selvän vian korjaaminen ei välttämättä ole iso työ. Kokeilin kerran f-musiikissa poikkihuilua, ja epäilin että siinä oli vikaa. Heillä oli korjaaja paikalla, eikä siinä monta minuuttia mennyt että vika oli korjattu. Niin se on, kun tietää ja on kokemusta.
 
Puisen klarinetin kanssa voi tulla sitäkin, että kun puu elää vuodenajan ja kosteuden vaihteluiden takia, niin se voi jumiuttuaa jonkin läpän tai varren.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
Hekku56
08.09.2015 15:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen korjaillut ja huoltanut kavereiden saxofoneja ja muutaman klarinetinkin kanssa touhunnut. Tämä on siis itselleni harrastus. Minkäslaista vikaa siinä on? Asun Hämeenlinnassa. Voit lähettää yksityisviestinkin
 
Klezberg
08.09.2015 15:22:23 (muokattu 08.09.2015 15:34:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hekku56: olen korjaillut ja huoltanut kavereiden saxofoneja ja muutaman klarinetinkin kanssa touhunnut. Tämä on siis itselleni harrastus. Minkäslaista vikaa siinä on? Asun Hämeenlinnassa. Voit lähettää yksityisviestinkin
 
Hekulle ehkä voikin ainakin halvemman pelin (E- ja ehkä B-sarja) antaa ainakin katsottavaksi. R- ja RC-peleihin en antaisi harrastelijan koskea. Buffet Crampon on kuitenkin laatumerkki. En mä jenkkistratoonikaan alkaisi itse nauhoja vaihtaa.
 
Mutta toisaalta, ei se varmaankaan maksa mitään käydä näyttämässä woodwindissä tai tuolla http://www.soitinkorjaamo.fi/ . Sitten tietää missä hinnoissa siellä liikutaan.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
ope16
09.09.2015 01:53:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitinkorjaamo RoHi Lahdessa. Olet ostanut laatusoittimen, pidä se myös sellaisena ja anna hyvän ammattilaisen tehdä remontti.
 
Hekku56
09.09.2015 09:40:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu, tiedän rajani enkä todellakaan ole ammattilainen. Olen korjaillut kavereiden halpoja soittimia, huolto liikkeessä olisi maksanut enemmän kuin vastaava soitin esim Thomanilla. Yleensä viat ovat kuitenkin aika yksinkertaisia, irronneita korkkeja, vääntyneitä jousia, vuotavia läppiä
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «