Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Trumpetin valinta?
1
masaro
03.12.2014 13:30:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! Olen aikoinaan (vuosia sitten) soittanut aktiivisesti puhallin- ja viihdeorkestereissa trumpettia (eri stemmoja) n. 20 vuoden ajan. Opiskelu ja työelämä sivuuttivat harrastuksen välillä.
 
Nyt olen palaamassa harrastuksen pariin ja harkitsemassa uuden trumpetin hankintaa. Entinen Selmer lienee aikansa elänyt monestakin syystä.
 
Voisiko joku neuvoa/antaa vinkkejä uuden laitteen valinnassa. Olen tutkaillut laitearsenaalia paljonkin. Valikoima on runsas ja ominaisuudet moninaiset. Tavoittelen aluksi soolosoittamiseen soveltuvaa laitetta. Myöhemmin liittyisin mahdollisesti puhallinorkesteriin tms. jos huolitaan!
 
Mitä pitäisi huomioida? Soittimen hintahaarukka n. 1500 - 2000€.
 
lmfmis
29.01.2015 12:33:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon budjettiin löytyy jo mukavasti vaihtoehtoja, ihan pro torviakun saa käytettymä.
 
Melkein itse pitää kokeilla, yksi torvi on toiselle hyvä, toiselle huono...ja se hyväkin torvi on sitten joskus taas huonompi kuin joku muu.
 
Täälläkin on pääsääntöisesti hyviä trumpetteja myyntipalstala. Kannattaa metsästää. Noita yamahan 4335 sia on kaksin kappalein, ja torvi on varsin hyvä.
 
ablux
07.02.2015 09:12:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

masaro: Hei! Olen aikoinaan (vuosia sitten) soittanut aktiivisesti puhallin- ja viihdeorkestereissa trumpettia (eri stemmoja) n. 20 vuoden ajan. Opiskelu ja työelämä sivuuttivat harrastuksen välillä.
 
Nyt olen palaamassa harrastuksen pariin ja harkitsemassa uuden trumpetin hankintaa. Entinen Selmer lienee aikansa elänyt monestakin syystä.
 
Voisiko joku neuvoa/antaa vinkkejä uuden laitteen valinnassa. Olen tutkaillut laitearsenaalia paljonkin. Valikoima on runsas ja ominaisuudet moninaiset. Tavoittelen aluksi soolosoittamiseen soveltuvaa laitetta. Myöhemmin liittyisin mahdollisesti puhallinorkesteriin tms. jos huolitaan!
 
Mitä pitäisi huomioida? Soittimen hintahaarukka n. 1500 - 2000€.

 
No humoioi et torvi on yhtä pyöree toiselta puolelta, kuin kuvassa. Ja jos puhaltaa niin ilma menee läpi, ei mummon pullia putkessa.
Riippuu mitä haluaa, kevyeen kevyt pilli, sellain pienestä rääkyv. Klassiseen vaaditaan se joka tuuttaa kovaa, ilman et rääkyy, rääkyvään, mageeseen musaan se on kehno.
Osta monta.
Vähän kuin vaimo, yksi hellii poehmeesti ja toinen rääkyy. Mieti tätä periaatetta niin onnistut. Ei oo yhtään hyvää torvea, ne jotka viittii niitä soittaa on ite ihan torveja.
Torvi
 
Istun taikka kävelen, aina päästän sävelen !
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «