Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soittajita kysyisin miten pitkiä nuotteja kykenettä soittamaan?
1
JPQ
04.08.2014 20:30:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittajita kysyisin miten pitkiä nuotteja kykenettä soittamaan? haluaisin kirjoittaa ns soitettavaa musiikkia jota vaikea tehdä kun itse en soita valitettavasti mitään ja varsinkaan puhaltimia. ja nyt puhun ihan laidasta laitaan ja sitten soittajina kaikentasoisista kunhan komentoija tietää tasonsa.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Hekku56
14.08.2014 15:11:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vaikea kysymys. Saxofonilla matalissa äänissä kuluu ilmaa reilusti enemmän kuin korkeammissa. Äänen voimakkuus tietysti vaikuttaa myös asiaan, hiljaista ääntä pystyy soittamaan toista minuuttia, jotain ehkä saisi venytettyä kahteenkin minuuttiin. Täytyy kokeilla. Hiljaa soitettaessa joutuu prässäämään aika tiukkaan ja sen jälkeen on rankkaa jatkaa soittamista.
 
Liittyikö kysymys johonkin tiettyyn asiaan
 
Generalissimo
14.08.2014 15:39:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Éikös tosiprot osaa tuon kiertohengityksen ja voi soittaa ns loputtomasti?
 
JPQ
26.08.2014 09:20:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liittyyy siihen tiettyyn asiaan eihän kait lähes kukaan halua säveltää musiikkia jota ei oikeasti kykene kukaan soittamaan ? no en minä ainakaan yleisesti ottaen.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
ablux
22.01.2015 13:55:50 (muokattu 22.01.2015 13:58:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Soittajita kysyisin miten pitkiä nuotteja kykenettä soittamaan? haluaisin kirjoittaa ns soitettavaa musiikkia jota vaikea tehdä kun itse en soita valitettavasti mitään ja varsinkaan puhaltimia. ja nyt puhun ihan laidasta laitaan ja sitten soittajina kaikentasoisista kunhan komentoija tietää tasonsa.
 
Yhtään nuottia en kykene soittamaan, säveliä kylläkin.
Nuotteja osaan piirtää niin pitkiä kun paperia, pöytää ja kynää riittää.
 
Huilisti ja trumpetisti, klarinetti - paljon nuotteja viivastolle, niin paljon liruttelua ettei ehdi (tarvi) tahteja laskea. Tuuballe ja fagotille aika-ajoin muhkeaa murinaa jottei ne nukahda paikoilleen. Muille siltä väliltä.
 
Miksi kirjoittaisit musiikkia jos et itse soita mitään? No, harrastuksensa kullakin.
Onhan niitä sokeita taidemaalareitakin.
 
Istun taikka kävelen, aina päästän sävelen !
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «