Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suukappale palasina. Prkle.
1
Kerppa
14.03.2014 11:14:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiputin sitten suukappleen tallin lattialle, kuminen Otto Link meni kahteen osaan. Onko kokemuksia/ideoita korjaamisesta? Onko tiedossa jotain taikaliimaa, jolla kannattaa yrittää? Joka tapauksessa uusi suukappale menee hankintaan, mutta olisihan kiva, jos vanha olisi vielä soittokunnossa.
 
lmfmis
14.03.2014 17:54:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerppa: Tiputin sitten suukappleen tallin lattialle, kuminen Otto Link meni kahteen osaan. Onko kokemuksia/ideoita korjaamisesta? Onko tiedossa jotain taikaliimaa, jolla kannattaa yrittää? Joka tapauksessa uusi suukappale menee hankintaan, mutta olisihan kiva, jos vanha olisi vielä soittokunnossa.
 
Kaikelle on liimansa. Liimasimpa autoon kerran pellitkin toisiinsa liimalla. Kaksi tuubia ja erikoispuserrin hoiti homman.
 
Ota selvää mikä on alkuperäinen materiaali ja soita vaikka 3M teollisuuspuolelle ja kysy mitä liimaa. Ja sitten mene sellaiselle pajalle jossa sitä käytetään ja pyydä tujaus.
 
Voi tosin tulla uusi Otto Link nopeasti halvemmaksi...
 
Sax-pappa
14.03.2014 18:37:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Syanoakrylaattiliimalla lähtisin kokeilemaan. Superepoksilla olen joskus korjannut putoamisesta tullen kolon.
 
Murgo
15.03.2014 16:45:29 (muokattu 15.03.2014 16:49:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kemiallisella metallilla korjasin kerran kärjestä lohjenneen klarinetin suukappaleen mutta siitä meni se irronnut pala tuhannen p***un päreiksi eli se piti "valaa" uusiksi, pikaliimaa varmaan koettaisin minäkin mikäli on siisti halkeama eikä paloja puutu. Osat tarkasti yhteen ja liimaa "uittamalla" saumaan, ylimääräinen kannattaa pyyhkäistä heti pois niin tuurilla tulee lähes huomaamaton korjaus.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
ttane
02.06.2014 22:54:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oikein pikaliima kestä, 2-komponentti liima on parempi. Itse olen joskus koittanut korjata, mutta aika hankalaa on.
Saksaan olen lähettänyt korjaukseen:
http://www.mouthpiece-pro.com/MPPro_engl/Kontakt.html
 
Suosittelen lämpimästi, meilaa suuttimesta kuva Joachimille, hän vastaa mitä maksaa ja koska valmis.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «