Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Student -trumpetin ja "normaalin" trumpetin erot?
1
Msse
17.06.2013 13:01:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ajatellut nostaa henkiin hieman monen, monen vuoden takaista trumppaharrastusta ja katselin soitinlaineelta vuokrattavia jupiterin trumpetteja. Osaakos alan ammattilaiset kertoa mikä ero on ns. "student" trumpetilla ja "normaalilla" trumpetilla?
 
Jos päädyn ostamaan trumpetin, niin onko olemassa jotain "kompastuskiviä" mitä tällaisen noviisin tulisi ottaa huomioon trumpettia ostaessa?
 
Kiitoksia jo valmiiksi vastauksista!
 
lmfmis
17.06.2013 15:48:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Opiskelijatorvi on halvempi, mikä on hyvä että pääsee harrastukseen kiinni.
 
Halpa hinta indikoi että kovin hyvä sitten ei voi olla. No, sitä pitää muutama vuosi soitellakkin ennenkuin huomaa että missä ne erot on.
 
Kannattaako sitten hankia vähän parempi torvi? No ei oikeastaan. Ei se auta paremmin soittamaan, mutta ei sitä estäkkään.
 
Halpa käytetty ns parempi torvi? Juu, siinä on ihan järkeä jos osaa itse arvioida torven kunnon. Ope mukaan.
 
Halpa torvi kannattaa ostaa ihan siksikin että sen huolellisen käsittelyn oppimiseen menee kaksikymmentä vuotta...aina kolisee, tippuu, suukappaleet jumittaa :-)
 
Kunhan ei ole torven intonaatio ihan poskellaan ja venttilit toimii niin kyllä sillä oppii soitamaan. Kysyy joltain pidemmän ajan soittaneelta tai opelta neuvoa jos intonaatio arveluttaa.
 
Itsellä menossa noin kymmenes torvi ja aina olen vaihtanut parempaan :-)
 
Se ei ole se päämäärä vaan matka sinne.
 
:-D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «