Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tenorifoni ja nainen?
1
saxowoman
24.02.2013 09:55:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh..tuo otsikko, kun en muuta keksinyt. Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä kuuluu onko tenori mahdoton valinta tällaselle lyhyelle/keskikokoiselle naiselle? Kaiken lisäksi mulla pienet kädet ja sellasta kuullut, että se haittaisi tenorin soitossa? Alttoa olen soitellut ja toinen kyssäri liittyen siihen paljon vois pyytää Yamaha yas-62 mallista sillä ei ole paljoa soiteltu ja siihen ostettu Meyer 6 suukappale. Sanovat, että tuo tenori olis jopa helpompi puhaltaa ja vireessä antaa paljon anteeksi. Jupiter 2000 series tenoreita olen harkinnut, onko ne hyviä?
 
Sax-pappa
24.02.2013 10:26:58 (muokattu 24.02.2013 10:27:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saxowoman: Heh..tuo otsikko, kun en muuta keksinyt. Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä kuuluu onko tenori mahdoton valinta tällaselle lyhyelle/keskikokoiselle naiselle? Kaiken lisäksi mulla pienet kädet ja sellasta kuullut, että se haittaisi tenorin soitossa? Alttoa olen soitellut ja toinen kyssäri liittyen siihen paljon vois pyytää Yamaha yas-62 mallista sillä ei ole paljoa soiteltu ja siihen ostettu Meyer 6 suukappale. Sanovat, että tuo tenori olis jopa helpompi puhaltaa ja vireessä antaa paljon anteeksi. Jupiter 2000 series tenoreita olen harkinnut, onko ne hyviä?
 
Käsien koko varmasti riittää tenoriin. Itse olen pienikätinen mies ja en ole havainnut sen haittaavan edes barskassakaan. Kehoittaisin sinua testailemaan erimerkkisiä tenoreita. Niiden ergonomiassa on eroja. Toiset istuvat käteen luonnostaan paremmin.
 
V1lleK
25.02.2013 23:03:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilemalla se selviää. Vaikka olisi aiemmin soittanut alttoa kaulahihnan kanssa, niin tenorin painon vuoksi kannattaa harkita fonivaljaiden hankintaa.
 
Yamahan YAS-62 alttoja näkee silloin tällöin muusikoiden.net:n torilla, esim. nytkin olisi yksi kaupan:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=729430
 
Kuntohan siinä on määräävä tekijä, miten hintaa arvioi. Ehkä se hintahaarukka käytetyillä mutta hyväkuntoisilla kuuskakkosilla olisi n. 1400-1600 euroa?
 
You can play a shoestring if you're sincere ~ John Coltrane (1926-1967)
Raaka_Arska
09.03.2013 22:45:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En suosittele Jupiter -fonia. Osta mieluummin vaikka Yamahan YTS-52 tai YTS-62..suukapulaksi joku Otto Link Super Tone Master...niillä lähtee...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «