Muusikoiden.net
11.12.2016

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oboeta aloittamassa
1
Jopotzuki
16.09.2012 12:38:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!

Oboen soitto on alkanut kiinnostamaan tässä hiljattain ja itse soitin pitäisi hankkia. Olenn katsonut thomannilta, laineelta, f-musiikista. Siellä on vain tällaisia +1000 euron soittopelejä. Onko oboeita edes olemassa halvemmissa hintaluokissa? Ebaysta olen katsonut joitakin soittimia ja sieltä saisi muutamalla satasella soittimen. Kannattaako sellaiseen investoida? Mitenkäs muoviset oboet verrattuna puisiin? Suositteletteko edes aloittelijalle?

rabitti88
16.09.2012 16:52:34 (muokattu 16.09.2012 16:55:10)

Oboe soi ihan kivasti. toisaalta muovinen on lelumainen mutta puu taas elävä....
tuttavani soitti klarinettia eilisen päivä niin se ei saanu sitä ilalla enöän koteloon, kun puu oli turponu. Mut asiaan palatakseni oletko löytänyt opettajan itsellesi, ja soitatko muita puhaltimia joista olis apua. Fagottikin olisi kiva...

Jopotzuki
17.09.2012 18:40:20

Opettajaa ei ole, mutta Lahden konservatorion (asun Lahdessa) oboe-ope varmaan antaa vinkkejä. Konsalla on kuulemma soittimia mitä voisi vuokrata, niin luultavasti aloitan sellaisella.

Soitan huilua kymmenettä vuotta, mutta siinä ansatsi on tietääkseni ihan erilainen :)

maissis
06.10.2012 12:37:25

Juu, ansatsi ihan eri, mutta ei huilunsoitosta haittaakaan ole. Itse soitin jopa samaan aikaan sekä huilua että oboeta, huilunsoiton opettaja tosin marisi että ansatsi menee pilalle... Ei mennyt.

Minulla on puinen oboe, muovista en ole vissiin kokeillutkaan. Omani on tosi vanha, mutta useamman kerran huollettu ja hyvä. Suosittelen kyllä puista, vaikka hinta onkin suolainen...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti