Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musiikin sovittaminen ja b klarinetti
1
Jopotzuki
15.04.2012 20:05:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs ongelmani on seuraavanlainen.
 
Olen tehnyt eräästä kappaleesta partituurin ja olen kirjoittanut sen e-mollissa, myös klarinetin stemman, koska kirjoitusvaiheessa näin oli helpompi ajatella harmoniat kuntoon.
 
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin nytten kirjoittaessani klarinetin stemmaa kirjoitan sen kokosävelaskelta korkeammalta fis-mollissa??
 
Sipilä
16.04.2012 08:42:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jopotzuki: Elikkäs ongelmani on seuraavanlainen.
 
Olen tehnyt eräästä kappaleesta partituurin ja olen kirjoittanut sen e-mollissa, myös klarinetin stemman, koska kirjoitusvaiheessa näin oli helpompi ajatella harmoniat kuntoon.
 
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin nytten kirjoittaessani klarinetin stemmaa kirjoitan sen kokosävelaskelta korkeammalta fis-mollissa??

 
Oikein ymmärsit.
 
isojussi
10.06.2012 12:43:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on "nytte"
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Jopotzuki
12.06.2012 12:48:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Mikä on "nytte"
 
Se on "nytten". Etkö oo ikinä kuullu?? Se on vaan tuollainen murteellinen keikautus nyt-sanasta, joka korostaa "nyt" hetkeä(?), luulisin.
 
Baryton-B
12.06.2012 22:33:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jopotzuki: Jos oikein olen ymmärtänyt, niin nytten kirjoittaessani klarinetin stemmaa kirjoitan sen kokosävelaskelta korkeammalta fis-mollissa??
 
Helppo nyrkkisääntö; kaksi ylennymerkkiä lisää ja sävelaskel ylös.
 
isojussi
18.06.2012 20:42:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jopotzuki: Se on "nytten". Etkö oo ikinä kuullu?? Se on vaan tuollainen murteellinen keikautus nyt-sanasta, joka korostaa "nyt" hetkeä(?), luulisin.
 
Exä niinku tajuu sillee tyyliin sarkasmii....daa?
 
Nytten, enään ja kuullostaa - karmeita keinoja pahoinpidellä kaunista kieltämme. Viittauskin murteisiin on syvä loukkaus hienoja ja perinteikkäitä murteitamme kohtaan.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «