Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Janoan uutta soitinta!
1
eeropeero
16.03.2012 10:01:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen jo pitkään ajatellut uuden soittimen aloittamista ja pikkuhiljaa himo alkaa käydä sietämättömäksi! En kumminkaan osaa päättää saksofonin ja klarinetin väliltä. Haluasin aluksi jotain tuntumaa näihin soittimiin ennen kuin teen päätökseni ja teen mitään hankintoja. En kuitenkaan usko, että se onnistuu missään musakaupan hälinässä. Ideoita?
 
Klezberg
16.03.2012 20:08:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eeropeero: Olen jo pitkään ajatellut uuden soittimen aloittamista ja pikkuhiljaa himo alkaa käydä sietämättömäksi! En kumminkaan osaa päättää saksofonin ja klarinetin väliltä. Haluasin aluksi jotain tuntumaa näihin soittimiin ennen kuin teen päätökseni ja teen mitään hankintoja. En kuitenkaan usko, että se onnistuu missään musakaupan hälinässä. Ideoita?
 
Itse aloitin näistä fonilla, mutta aika pian hommasin klarinetin myös, ja muutaman vuoden soitin pääasiallisesti sitä. Klara oli kiinnostanut jo alunperin, mutta pidin fonia helpompana aloittaa. Mutta fonin kanssa tuli pientä ongelmaa myös siitä että se on aika äänekäs.
 
Kannattaa miettiä kumpi kiinnostaa enemmän, noin niinkuin soundin ja ohjelmiston kannalta. Se on varmaan se tärkein. Foni ehkä taipuu useampaan musanlajiin kuin klarinetti.
 
Klara on pienempi, kevyempi ja aloitussoittimena halvempikin kuin foni. Klara on ehkä vaativampi soitettava. Fonin kanssa otin tunnin tai pari alkuun, klara on sitten ainoa soitin jossa olen ottanut pitempään tunteja, parisen vuotta.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «