Muusikoiden.net
03.12.2016

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Klarinetti ja saksofonit keikkaoloissa
1
Jampuliini
03.03.2012 00:10:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvitsisin vihjeitä klarinetin ja saksofonien kanssa toimimiseen erilaisissa keikkaoloissa (välillä viileämpää, välillä lämpimämpää, joskus kesäillan kosteuttakin).

Lisä"rasitteena" vielä se, että puhaltimet ovat keikalla kakkosroolissa vasta laulamisen rinnalla - eli usein biisitolkulla odottelemassa telineessä.

Mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon, jotta soittimet pysyvät kunnossa ja mahdollisesti jopa vireessä?
Millaisia selviytymiskikkoja elämä on opettanut kokeneemmille?

jussin
06.03.2012 10:41:33

Suosittelen synteettisiä päreitä. Itse olen tyytyväinen merkkeihin Fibracell ja Legere.

Murgo
07.03.2012 05:44:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussin: Suosittelen synteettisiä päreitä. Itse olen tyytyväinen merkkeihin Fibracell ja Legere.

Joo, puisen pitäminen sopivan kosteana on hankalaa. Sen kerran kun olen fonin kanssa "esiintynyt" (firman joulujuhlassa) yritin tunkea kostean paperitollon suukappaleen suojukseen odotusajaksi sillä seurauksella että lehti kostui "toispuolisesti" ja vääntyi niin ettei soinut enää ollenkaan. :)

Onneksi oli yksi Rico Plasticover käsillä joten nopealla lehdenvaihdolla pääsin soittamaan ne joululaulut.

Legerestä myös täällä hyviä kokemuksia.

Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Sax-pappa
07.03.2012 08:46:09

jussin: Suosittelen synteettisiä päreitä. Itse olen tyytyväinen merkkeihin Fibracell ja Legere.

Barskassa siirryin Legeren synteetiseen lehteen ja kerralla eroon lehden kuivumisongelmista. Sointi ja soitettavuus on ihan OK.

Toinen ongelma keikoilla on sitten suuret lämpötilanvaihtelut. Illan kylmetessä kun otat pillin pitemmän tauon jälkeen käteen on se niin alavireinen, ettei tahdo säätövarat riittää.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti