Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Didgeridoo-oo-ooo!!
1
JukkaKoo
22.02.2012 11:47:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ciao! Tulin eilen tilanneeksi tuollaisen edullisen didgeridoon T-kaupasta muun kitarasälän kylkeen. Onkohan täällä muita ketkä ovat aiheesta kiinnostuneita tai jo sujuvia "didgeridooaajia"? :D
 
Olen pidempään halunnut tuollaisen putken ostaa ja nyt se on tulossa. Naapureille terveisiä!
 
Eli mielellään kuulisin kommentteja itse soittimesta ja ehkä soittovinkkejä jne. Googlailun perusteella noita ei taida olla Suomessa kovinkaan paljoa myynnissä musaliikkeissä. Ostin tuollaisen myös frendille niin kesällä voi puistossa ottaa brenkkua ja puhallella bambuputkeen. :D
 
tavaton
23.02.2012 13:16:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tein vastaavan ostoksen joitain vuosia sitten. Innoissani puhaltelin pari päivää, mutta sain sen verran ihoa rikki huulten ympäriltä, että lahjoitin tuon muutaman euron maksaneen torven koristeeksi sukulaisille.
 
En mää tästäkään mitään oikeesti ymmärrä.
JukkaKoo
23.02.2012 14:52:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tavaton: Tein vastaavan ostoksen joitain vuosia sitten. Innoissani puhaltelin pari päivää, mutta sain sen verran ihoa rikki huulten ympäriltä, että lahjoitin tuon muutaman euron maksaneen torven koristeeksi sukulaisille.
 
:D Sulla ei varmaankaan ollut siinä mehiläisvahasta tms muotoiltua suukappaletta kiinni? Tilasin sitä vahaakin T-kaupasta niin ehkä sillä jaksa pöristellä useammankin päivän ennen kiertoon laittamista.. :D Eihän tuokaan Meinl:n bambuputki paljoa maksanut mutta arvosteluissa sai hyvät pisteet niin pakko oli lisätä ostoskoriin. :)
 
topra
07.03.2012 00:15:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi. Mulla on ollut didge vuodesta 98 mutta silloin tällöin vain törätellyt. Mut nyt viime aikoina olen innostunut ihan täysillä!!! Opin kiertoilma hengityksen tosi tärkeä oppia) mikä oli aika haastavaa ainakin mulle, y tubesta loytyi hyviä oppeja (circular breathing).Ja myös eri saundeja ja rytmejäkin lähtee.
Joo naapurit diggaa varmasti:)
Ei kun y tubeen ja kovaa treeniä vaan, didge on hieno hieno soitin!!
 
Nii ja mulla on bambua mun putki, mut kyllä on pakko investoida parempaan!
 
JukkaKoo
12.03.2012 17:02:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

topra: Moi. Mulla on ollut didge vuodesta 98 mutta silloin tällöin vain törätellyt. Mut nyt viime aikoina olen innostunut ihan täysillä!!! Opin kiertoilma hengityksen tosi tärkeä oppia) mikä oli aika haastavaa ainakin mulle, y tubesta loytyi hyviä oppeja (circular breathing).Ja myös eri saundeja ja rytmejäkin lähtee.
Joo naapurit diggaa varmasti:)
Ei kun y tubeen ja kovaa treeniä vaan, didge on hieno hieno soitin!!
 
Nii ja mulla on bambua mun putki, mut kyllä on pakko investoida parempaan!

 
Itsekin olen varsin innoissani tuosta soittimesta, pitää yrittää tasapainotella kitaran opettelun ja tuon välillä. :) Kiertoilmahengitys alkaa pikkuhiljaa sujua, vähän vielä pitää saada taukoja lyhyemmäksi. Tosin pari pvää vasta kunnolla ihmetellyt tuota putkea.
 
Ja tätä dvd:tä suosittelen, kävin kirjastosta hakemassa lainaan. Ainakin tällaiselle noobille ihan loistava puolitoistatuntinen:
 
How to play the didgeridoo : beginner to advanced in easy stages... / presented by Jonny Cope
 
Tossa on lähdetty alkeista ja neuvottu miten eri ääniä muodostetaan, niitä on ihan kiva valikoima opetettu yksityiskohtaisesti tolla dvd:llä. Ja ne on jäsennelty ihan fiksusti joten helppo pysyä kärryillä.
 
Tänään lisää treeniä. :D
 
topra
14.03.2012 00:39:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kun löysit ton dvd:n! Siitä on varmasti paljon apua. Oikein hyviä treenejä ja mukavaa kevättä.
 
silimanni@hotmail.com
19.06.2014 06:58:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.didgeridoofinland.fi monenlaista asiaa didgestä. itse olen saanut parhaat didgeni valmistamalla ne itse suomalaisesta puusta
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «