Aihe: Trevor James Signature Custom RAW -tenorisaksofoni | |
---|
|
Xille: Hyvä ajatus ostaa rinnalle halpa harjoitussuukappale. Tuo Otto Link 5* on minulla vaihtoehtona siksi, kun Soitin Laineen myyjä suositteli sitä minulle. En tiedä juurikaan mitään tuosta Otto Linkin suukappaleesta, mitä nyt netistä olen jotain infoa siitä löytänyt. Kaivoin tässä itse tenorin kaapista, en muista koska olen sitä viimeksi soittanut. Tuntuu se menevän edelleen. Mulla on siinä Meyerin 7, Laineella silloin neuvoivat että kun altossa oli 6 niin tenoriin pykälää isompi. Pitäisi katsoa vertailutaulukoista miten nuo Otto Linkin koot menevät. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
|
http://www.bill-lewington.com/charts/tnrsax.htm No niin, nuo Otto Linkin koot menevätkin niin että 5* on vain vähän pienempi aukko kuin Meyerin 7. Taitaa olla ihan hyvä tuo. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
|
Xille: Hyvä ajatus ostaa rinnalle halpa harjoitussuukappale. Tuo Otto Link 5* on minulla vaihtoehtona siksi, kun Soitin Laineen myyjä suositteli sitä minulle. En tiedä juurikaan mitään tuosta Otto Linkin suukappaleesta, mitä nyt netistä olen jotain infoa siitä löytänyt. Suosittelen ensimmäiseksi suukappaleeksi jotain yleisesti aloittelijalle hyväksi todettua bakeliittisuukappaletta. Minulla on hyviä kokemuksia Selmerin Soloist C* suukappaleesta ainakin altolle ja baritonille. Tärkeintä olisi alussa, että kapula on helpposoittoinen koko soittimen äänialueella. Se "oikea soundi" tulee sitten joskus kun on tullakseen kun ansatsi on kehittynyt ja soitin on muutenkin hyvin hallinnassa. Näissä asioissa riittää alussa haastetta. Sitten voi aloittaa loputtoman kamarumban :-) |
|
Xille: Kiitos linkistä!!! Aivan mieletön soundi, juuri tällaisesta pidän. Nyt ainakin tiedän yhden suukappaleen, mikä mahdollistaa minua miellyttävän soundin syntymisen. Se on sitten enää miehestä kiinni. Ilmeisesti minun kuitenkin kannattaa opetella ensin pienempi aukkoisella suukappaleella, esim. Otto Link 5*:llä? Otto Linkin suukappaleita on sekä metallisia että mustia, ennen noiden mustien suukappaleiden materiaalista käytettiin nimeä HR=hard rubber, nykyään Linkin tyyppimerkinnöissä käytetään näköjään pelkkää RUBBER termiä. Luulisin, että mustat Otto Linkit ovat olemukseltaan samantyyppisiä kuin Yamahan 4C tai 5C ja Meyerin vastaavan kokoluokan suukappaleet. Varmaan aloittelijalle kaikki sopivia, eivätkä kamalan kalliita. Metalliset ovat kalliimpia, ainakin Linkit. |
|
Keskustelua saxontheweb-foorumilla: Trevor James Signature Custom RAW tenor http://forum.saxontheweb.net/showth … t=Trevor+James+Signature+Custom+RAW You can play a shoestring if you're sincere ~ John Coltrane (1926-1967) |
|
V1lleK: Keskustelua saxontheweb-foorumilla: Trevor James Signature Custom RAW tenor http://forum.saxontheweb.net/showth … t=Trevor+James+Signature+Custom+RAW Asian sivusta... tuollakin käytetään termiä "projection", josta täällä oli taannoin keskustelua eikä kukaan osannut sitä selittää. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
|
Klezberg: http://www.bill-lewington.com/charts/tnrsax.htm No niin, nuo Otto Linkin koot menevätkin niin että 5* on vain vähän pienempi aukko kuin Meyerin 7. Taitaa olla ihan hyvä tuo. Kiitos linkistä, tuo on selkeä taulukko. |
|
Sax-pappa: Suosittelen ensimmäiseksi suukappaleeksi jotain yleisesti aloittelijalle hyväksi todettua bakeliittisuukappaletta. Minulla on hyviä kokemuksia Selmerin Soloist C* suukappaleesta ainakin altolle ja baritonille. Tärkeintä olisi alussa, että kapula on helpposoittoinen koko soittimen äänialueella. Se "oikea soundi" tulee sitten joskus kun on tullakseen kun ansatsi on kehittynyt ja soitin on muutenkin hyvin hallinnassa. Näissä asioissa riittää alussa haastetta. Sitten voi aloittaa loputtoman kamarumban :-) Näin varmaan on järkevä toimia ja yritänkin löytää helpposoittoisen suukappaleen sekä sitten myöhemmin päivittää sen parempaan. |
|
No niin, nyt se foni on sitten ostettu. Päätös oli lopulta aika selkeä kun pääsin kuuntelemaan ammattisoittajan soittamana eri foneja samalla suukappaleella. Sanoisin, että olipa hyvä kun pääsin kuulemaan noita foneja ennen ostopäätöstäni. Päädyin siis tuohon otsikon tenorifoniin Trevor James Signature Custom RAW:iin. Oikeastaan tuon kanssa kilpaili vain Yanagisawa T992, jossa myös oli hieno ääni mutta makuuni liian erotteleva (kirkas?). TJ:n soundi oli korvaani kertakaikkisen mahtava. TJ:n ulkonäkökin miellyttää minua kovasti vaikka niin myös lakkaamattoman T992:n. Soundi ratkaisi, ei ulkonäkö eikä raha. Nyt on fonin soitonopettaja etsinnässä ja toivottavasti löytäisin sellaisen pian täältä Tampereen lähiseudulta. Kiitos teille kaikille, jotka osaltanne autoitte minua tässä päätöksen teossa, teistä on ollut paljon apua. |
|
Xille: No niin, nyt se foni on sitten ostettu. Päätös oli lopulta aika selkeä kun pääsin kuuntelemaan ammattisoittajan soittamana eri foneja samalla suukappaleella. Sanoisin, että olipa hyvä kun pääsin kuulemaan noita foneja ennen ostopäätöstäni. Päädyin siis tuohon otsikon tenorifoniin Trevor James Signature Custom RAW:iin. Oikeastaan tuon kanssa kilpaili vain Yanagisawa T992, jossa myös oli hieno ääni mutta makuuni liian erotteleva (kirkas?). TJ:n soundi oli korvaani kertakaikkisen mahtava. TJ:n ulkonäkökin miellyttää minua kovasti vaikka niin myös lakkaamattoman T992:n. Soundi ratkaisi, ei ulkonäkö eikä raha. Nyt on fonin soitonopettaja etsinnässä ja toivottavasti löytäisin sellaisen pian täältä Tampereen lähiseudulta. Kiitos teille kaikille, jotka osaltanne autoitte minua tässä päätöksen teossa, teistä on ollut paljon apua. Hieno homma! Nyt sulla on sitten työtä saada siitä itse yhtä hyvä soundi. Oikeastaan olen ihan tyytyväinen että mulla ei aloittaessa ollut soundillisia odotuksia, ja olin silloin ihan tyytyväinen siitä äänestä minkä irti sain. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
|
Xille: No niin, nyt se foni on sitten ostettu. Päätös oli lopulta aika selkeä kun pääsin kuuntelemaan ammattisoittajan soittamana eri foneja samalla suukappaleella. Sanoisin, että olipa hyvä kun pääsin kuulemaan noita foneja ennen ostopäätöstäni. Päädyin siis tuohon otsikon tenorifoniin Trevor James Signature Custom RAW:iin. Oikeastaan tuon kanssa kilpaili vain Yanagisawa T992, jossa myös oli hieno ääni mutta makuuni liian erotteleva (kirkas?). TJ:n soundi oli korvaani kertakaikkisen mahtava. TJ:n ulkonäkökin miellyttää minua kovasti vaikka niin myös lakkaamattoman T992:n. Soundi ratkaisi, ei ulkonäkö eikä raha. Nyt on fonin soitonopettaja etsinnässä ja toivottavasti löytäisin sellaisen pian täältä Tampereen lähiseudulta. Kiitos teille kaikille, jotka osaltanne autoitte minua tässä päätöksen teossa, teistä on ollut paljon apua. Onneks olkoon vaan uudelle fonistille. |
|
Onnea minunkin puolestani! Toivottasti löydät hyvän opettajan. |
|
Onnea vaan soittoharrastukselle, tenorisaksofoni on hieno soitin. Ei pitäisi olla motivaation ainakaan soittimesta kiinni ;) Sitten vaan soitonopettajan kanssa opettelemaan. You can play a shoestring if you're sincere ~ John Coltrane (1926-1967) |
|
Toivottavasti löydän pian fonin soitonopettajan. Laitoin sähköpostilla kyselyn Tampereen Konservatorioon eräälle fonin soitonopettajalle ja toivon, että saisin häneltä apuja open löytämiseksi. Paikallisesta musiikkiliikkeestäkin jo kyselin mutta ilman tulosta. Tällä foorumillakin ilmeisesti voi hakea soitonopettajaa... |
|
Xille: Toivottavasti löydän pian fonin soitonopettajan. Laitoin sähköpostilla kyselyn Tampereen Konservatorioon eräälle fonin soitonopettajalle ja toivon, että saisin häneltä apuja open löytämiseksi. Paikallisesta musiikkiliikkeestäkin jo kyselin mutta ilman tulosta. Tällä foorumillakin ilmeisesti voi hakea soitonopettajaa... Soitonopettajat ilmoittelevat täällä tuosta vasemmasta sivupalkista löytyvällä Wanted-alueella. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
|
Klezberg: Soitonopettajat ilmoittelevat täällä tuosta vasemmasta sivupalkista löytyvällä Wanted-alueella. Kiitos. Laitoin tuonne oman hakuilmoituksen (kun tajusin, että voin hakeakin siellä opea...). |
|
Niin siinä sitten kävi, että Trevorissani on pieni valmistusvika ja jouduin vaihtamaan sen uuteen foniin. Onneksi Soitin Laineen puolesta reklamaatioasia hoidettiin hienosti ja asiakasta ajatellen. Otin sitten sen, mikä oli kilpailevana vaihtoehtona ostaessani TJ SC RAW:n, eli pronssisen Yanagisawa T992:n lakkaamattomana. Kovin suurta tuntumaa tuohon Yanaan ei vielä ole, mutta mekaanisesti se tuntuu jämäkämmältä ja paremmalta tuntumaltaan kuin tuo TJ. |
|
Xille: Niin siinä sitten kävi, että Trevorissani on pieni valmistusvika ja jouduin vaihtamaan sen uuteen foniin. Onneksi Soitin Laineen puolesta reklamaatioasia hoidettiin hienosti ja asiakasta ajatellen. Otin sitten sen, mikä oli kilpailevana vaihtoehtona ostaessani TJ SC RAW:n, eli pronssisen Yanagisawa T992:n lakkaamattomana. Kovin suurta tuntumaa tuohon Yanaan ei vielä ole, mutta mekaanisesti se tuntuu jämäkämmältä ja paremmalta tuntumaltaan kuin tuo TJ. Harmi,että kävi noin.Ei sitten koesoittajakaan huomannu vikaa testatessa,vaik ammattilaiset saa soitettua kyl melkein mimmosilla pilleil vaan. |
|
Taisi siinä valintatilanteessa korostua tuo soundijuttu eikä fonin kunnon tarkastus? No, niinhän se taisi olla tässä keskustelussakin ainakin loppupuolella. Eikä niitä vikoja aina pysty samantien huomaamaankaan. Mutta tämmöisessä tilanteessa on yleensä helpotus kun voi hoitaa asian henkilökohtaisesti liikkeen kanssa. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
|
Barpas: Harmi,että kävi noin.Ei sitten koesoittajakaan huomannu vikaa testatessa,vaik ammattilaiset saa soitettua kyl melkein mimmosilla pilleil vaan. Näinhän se taitaa olla, että osaaja soittaa hienosti lähes millä pillillä vaan. |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|