Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Trevor James Signature Custom RAW -tenorisaksofoni
1 2 3 4
Xille
22.02.2012 00:45:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Mä olin 48 kun aloitin fonin, ensin hommasin alton ja sitten tenorin, molemmat kelvollisia pelejä. Sitten klarinetin, poikkihuilun ja sen surullisenkuuluisan sopraanofonin. Kaikkia noita on jotenkin oppinut soittamaan, mutta mulla on se vika että tulee enemmän harrastettua erilaisia soittimia, sen sijaan että opettelisin yhden todella kunnolla.
 
Kyllä mä komppaan tuota sinun ajatusta. Ja foni kannattaa hankkia jo nyt, siinä kuitenkin joutuu kehittämään suunseudun lihaksia, mutta kyllä se vielä onnistuu. Ja itsekin mielelläni hankin vähän paremman soittimen, lukuunottamatta niitä tapauksia missä olen liikkeellä pelkästä kokeilunhalusta.

 
Mukava kuulla, että minulla on vielä jotain toivoa oppia fonin soittamista.
 
Vielä kun osaisin päättää minkä fonin valitsisin...
 
Sax-pappa
22.02.2012 08:52:20 (muokattu 22.02.2012 09:42:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Xille: Mukava kuulla, että minulla on vielä jotain toivoa oppia fonin soittamista.
 
Vielä kun osaisin päättää minkä fonin valitsisin...

 
Rohkeasti vain päätöksentekoon! Jos olet kotimaisesta liikkeestä ostamassa sen hintaluokan fonia mistä olet keskustellut, ei harrastuksen onnistuminen jää ainakaan soittimesta kiinni valitsitpa minkä noista vaihtoehdoista tahansa.
 
E:typo
 
Xille
22.02.2012 10:29:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Rohkeasti vain päätöksentekoon! Jos olet kotimaisesta liikkeestä ostamassa sen hintaluokan fonia mistä olet keskustellut, ei harrastuksen onnistuminen jää ainakaan soittimesta kiinni valitsitpa minkä noista vaihtoehdoista tahansa.
 
E:typo

 
Kiitos kannustuksesta! Siltä se nyt näyttää, että ostan fonini kotimaisesta liikkeestä.
 
Sirgtr
22.02.2012 10:42:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Xille: Mukava kuulla, että minulla on vielä jotain toivoa oppia fonin soittamista.
 
Vielä kun osaisin päättää minkä fonin valitsisin...

 
Ettei tarvitsisi jälkikäteen katua fonin valintaa niin mielestäni pitäisi kyllä kuunnella hinnaltaan kysymykseen tulevia foneja ennen ostopäätöstä. Kun et itse soita niin kannattaisi etsiä fonin sointon opettaja ensi töikseen ja mennä tämän kanssa soitinkauppaan ja kuunnella minkälaisen soundin opettaja saa kustakin fonista omalla suukappale/lehti-yhdistelmällä. Opettajia voi tiedustella musiikkiopistoista/konservatorioista, big bändeistä tai soittokunnista yms. Tampereella näyttää toimivan Pirkanmaan Musiikkiopisto, jossa on mm pop/jazz-linja. Suukappaleen valintaan ei alkuvaiheessa kannata kiinnittää huomiota, sen aika on myöhemmin. Opettaja osaa kyllä suositelle aloittelijalle sopivia kamoja.
Siis: aseta hintaraamit, valitse tunnetuista merkeistä (Yamaha, Yanagisawa, Keilwerth, Selmer (ref 34 tai 56), Jupiter, ehkä niitä on muitakin) kysymykseen tulevat pillit , mene opettajan kanssa kauppaan ja kuuntele soundia, ota pilli käteen ja tunnustele miltä näppäimet tuntuvat ja osta mieluisin. Satavarmasti törmäät myöhemmin kavereihin, jotka väittävät kokeilleensa jotain "very good" merkkistä fonia josta saa ihan fantastisen soundin tai ainakin tietävät kaverin tai kaverin kaverin jolla on "excellent" merkkinen foni vieläkin paremmalla soudilla. Tuollaisia puheita ei kannata jälkikäteen edes kuunnella.
Sitten vaan soittotunneille, aluksi ehkä parin viikon välein ja myöhemmin kerran kuukaudessa ja armotonta, suunnitelmallista ja kurinalaista harjoittelua niin hyvä tulee.
 
Barpas
22.02.2012 11:00:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sirgtr: Ettei tarvitsisi jälkikäteen katua fonin valintaa niin mielestäni pitäisi kyllä kuunnella hinnaltaan kysymykseen tulevia foneja ennen ostopäätöstä. Kun et itse soita niin kannattaisi etsiä fonin sointon opettaja ensi töikseen ja mennä tämän kanssa soitinkauppaan ja kuunnella minkälaisen soundin opettaja saa kustakin fonista omalla suukappale/lehti-yhdistelmällä. Opettajia voi tiedustella musiikkiopistoista/konservatorioista, big bändeistä tai soittokunnista yms. Tampereella näyttää toimivan Pirkanmaan Musiikkiopisto, jossa on mm pop/jazz-linja. Suukappaleen valintaan ei alkuvaiheessa kannata kiinnittää huomiota, sen aika on myöhemmin. Opettaja osaa kyllä suositelle aloittelijalle sopivia kamoja.
Siis: aseta hintaraamit, valitse tunnetuista merkeistä (Yamaha, Yanagisawa, Keilwerth, Selmer (ref 34 tai 56), Jupiter, ehkä niitä on muitakin) kysymykseen tulevat pillit , mene opettajan kanssa kauppaan ja kuuntele soundia, ota pilli käteen ja tunnustele miltä näppäimet tuntuvat ja osta mieluisin. Satavarmasti törmäät myöhemmin kavereihin, jotka väittävät kokeilleensa jotain "very good" merkkistä fonia josta saa ihan fantastisen soundin tai ainakin tietävät kaverin tai kaverin kaverin jolla on "excellent" merkkinen foni vieläkin paremmalla soudilla. Tuollaisia puheita ei kannata jälkikäteen edes kuunnella.
Sitten vaan soittotunneille, aluksi ehkä parin viikon välein ja myöhemmin kerran kuukaudessa ja armotonta, suunnitelmallista ja kurinalaista harjoittelua niin hyvä tulee.

 
Laitoin+ Tampereen musiikissakin on jonkin verran foneja myynnissä.Käyppä kattomassa myös siellä tarjontaa.Joskus myös on saanut opetusta.En tiedä mikä on tilanne nykyään.Kerta viikos olis mun mielestä sopiva käydä tunneilla.
 
Xille
22.02.2012 14:30:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sirgtr: Ettei tarvitsisi jälkikäteen katua fonin valintaa niin mielestäni pitäisi kyllä kuunnella hinnaltaan kysymykseen tulevia foneja ennen ostopäätöstä. Kun et itse soita niin kannattaisi etsiä fonin sointon opettaja ensi töikseen ja mennä tämän kanssa soitinkauppaan ja kuunnella minkälaisen soundin opettaja saa kustakin fonista omalla suukappale/lehti-yhdistelmällä. Opettajia voi tiedustella musiikkiopistoista/konservatorioista, big bändeistä tai soittokunnista yms. Tampereella näyttää toimivan Pirkanmaan Musiikkiopisto, jossa on mm pop/jazz-linja. Suukappaleen valintaan ei alkuvaiheessa kannata kiinnittää huomiota, sen aika on myöhemmin. Opettaja osaa kyllä suositelle aloittelijalle sopivia kamoja.
Siis: aseta hintaraamit, valitse tunnetuista merkeistä (Yamaha, Yanagisawa, Keilwerth, Selmer (ref 34 tai 56), Jupiter, ehkä niitä on muitakin) kysymykseen tulevat pillit , mene opettajan kanssa kauppaan ja kuuntele soundia, ota pilli käteen ja tunnustele miltä näppäimet tuntuvat ja osta mieluisin. Satavarmasti törmäät myöhemmin kavereihin, jotka väittävät kokeilleensa jotain "very good" merkkistä fonia josta saa ihan fantastisen soundin tai ainakin tietävät kaverin tai kaverin kaverin jolla on "excellent" merkkinen foni vieläkin paremmalla soudilla. Tuollaisia puheita ei kannata jälkikäteen edes kuunnella.
Sitten vaan soittotunneille, aluksi ehkä parin viikon välein ja myöhemmin kerran kuukaudessa ja armotonta, suunnitelmallista ja kurinalaista harjoittelua niin hyvä tulee.

 
Oikein järkevän kuuloista tekstiä. Haasteena on löytää sopiva soitonopettaja ja saada hänet järkevällä korvauksella lähtemään Hesaan kanssani.
 
Olen tullut itsekin tuohon johtopäätökseen, että minun kannattaa ostaa jokin tunnettu merkki, juuri noista mitä olet luetellut. Eli tästä kuitenkin voisin päätellä, ettei mielestäsi minun kannattaisi ostaa Trevor Jamesin SC RAW:a vaan mieluummin vaikka Yanagisawa.
 
Soittotunnelle aion mennä heti kun löydän opettajan Tampereen seudulta. Uskoisin olevani aika sitkeä ja kurinalainen harjoittelija, joten eiköhän minusta vielä tule jonkinlainen töräyttelijä.
 
Sirgtr
22.02.2012 15:59:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Xille: Oikein järkevän kuuloista tekstiä. Haasteena on löytää sopiva soitonopettaja ja saada hänet järkevällä korvauksella lähtemään Hesaan kanssani.
 
Olen tullut itsekin tuohon johtopäätökseen, että minun kannattaa ostaa jokin tunnettu merkki, juuri noista mitä olet luetellut. Eli tästä kuitenkin voisin päätellä, ettei mielestäsi minun kannattaisi ostaa Trevor Jamesin SC RAW:a vaan mieluummin vaikka Yanagisawa.
 
Soittotunnelle aion mennä heti kun löydän opettajan Tampereen seudulta. Uskoisin olevani aika sitkeä ja kurinalainen harjoittelija, joten eiköhän minusta vielä tule jonkinlainen töräyttelijä.

 
Jos olet tulossa Helsinkiin ostoksille niin varmaan joku soittotaitoinen löytyy tältäkin seudulta, musiikkiopistoista ja Pop-Jazz-konservatoriosta kannattaa kysellä. Ei tule turhia matkakuluja. Täkäläisistä liikkeistä Soitin Laine lienee tunnetuin, toinen paikka on F-musiikki Kaisaniemi ja kolmas Millbrook Musiikki. Selmerin ref numerot meni väärin päin, ovat 36 ja 54. Olen ajatellut Trevor Jamesia ainoastaan tunnettavuuden ja jälleenmyynnin kannalta, muuten en osaa sanoa TJ:sta, varmaan myös sitä kannattaa kokeilla. Jos sattuu käymään niin, että haluat fonista joskus eroon tai vaihtaa vielä parempaan niin tunnetun merkin kaupittelu on ilmeisesti helpompaa. Mutta jos TJ foni osoittautuu yhtä hyväksi ja jopa paremmaksi tunnetuimpiin merkkeihin verrattuna ja hintaero on suuri niin mikä ettei.
 
Xille
22.02.2012 17:58:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sirgtr: Jos olet tulossa Helsinkiin ostoksille niin varmaan joku soittotaitoinen löytyy tältäkin seudulta, musiikkiopistoista ja Pop-Jazz-konservatoriosta kannattaa kysellä. Ei tule turhia matkakuluja. Täkäläisistä liikkeistä Soitin Laine lienee tunnetuin, toinen paikka on F-musiikki Kaisaniemi ja kolmas Millbrook Musiikki. Selmerin ref numerot meni väärin päin, ovat 36 ja 54. Olen ajatellut Trevor Jamesia ainoastaan tunnettavuuden ja jälleenmyynnin kannalta, muuten en osaa sanoa TJ:sta, varmaan myös sitä kannattaa kokeilla. Jos sattuu käymään niin, että haluat fonista joskus eroon tai vaihtaa vielä parempaan niin tunnetun merkin kaupittelu on ilmeisesti helpompaa. Mutta jos TJ foni osoittautuu yhtä hyväksi ja jopa paremmaksi tunnetuimpiin merkkeihin verrattuna ja hintaero on suuri niin mikä ettei.
 
Sinne Helsinkiin olen tulossa ostoksille ja täytynee kysellä jos joku soittotaitoinen tulisi avukseni.
 
TJ:n ja Yanagisawa T992:n hintaero on noin 700 euroa. Iso raha, etenkin jos TJ on yhtä hyvä. Olen kuunnellut T992:lla soitettuja kappaleita netistä ja suukappaleesta riippumatta ne ovat kuulostaneet korvaani todella hyvältä. TJ:tä on aika vähän kuunneltavissa, joten siitä en ole saanut kunnollista käsitystä. Tuota pronssista T992 kehutaan joka puolella, joten se lienisi turvallinen ostos vaikka onkin kallis. Lisäksi kuvien perusteella T992 on kauniimpi kuin TJ SC RAW.
 
V1lleK
23.02.2012 00:47:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Xille: Sinne Helsinkiin olen tulossa ostoksille ja täytynee kysellä jos joku soittotaitoinen tulisi avukseni.
 
TJ:n ja Yanagisawa T992:n hintaero on noin 700 euroa. Iso raha, etenkin jos TJ on yhtä hyvä. Olen kuunnellut T992:lla soitettuja kappaleita netistä ja suukappaleesta riippumatta ne ovat kuulostaneet korvaani todella hyvältä. TJ:tä on aika vähän kuunneltavissa, joten siitä en ole saanut kunnollista käsitystä. Tuota pronssista T992 kehutaan joka puolella, joten se lienisi turvallinen ostos vaikka onkin kallis. Lisäksi kuvien perusteella T992 on kauniimpi kuin TJ SC RAW.

 
Kyllä tuo TJ kannattaa pitää harkinnassa.
 
Stephen Howardilta löytyy mielenkiintoinen arvostely tuosta soittimesta:
http://www.shwoodwind.co.uk/Reviews/Saxes/Tenor/tj_sc_raw_tenor.htm
 
Kuten herra Howard sanoo: "It's not just a good horn, it's a great horn - and for the price you'd have to be utterly, utterly insane not to try one before buying anything else."
 
You can play a shoestring if you're sincere ~ John Coltrane (1926-1967)
V1lleK
23.02.2012 00:53:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja onhan tuolla myös arvostelu Yanagisawan 991 tenorista, joka on käytännössä sama kuin 992 mutta messinkirungolla.
 
http://www.shwoodwind.co.uk/Reviews … axes/Tenor/Yanagisawa_991_tenor.htm
 
"If you want something with a similar feel to the 991 but with ( hopefully! ) a slightly different tone, try the 992 - it's exactly the same horn but with a bronze body."
 
Tuo lopun kuvaus saa tosin hieman mietteliääksi, että noinkohan tuolla materiaalilla on käytännössä kovin suurta merkitystä...? Kalliimpihan tuo pronssinen joka tapauksessa on jos ei paljon muuta.
 
You can play a shoestring if you're sincere ~ John Coltrane (1926-1967)
Xille
23.02.2012 10:28:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

V1lleK: Kyllä tuo TJ kannattaa pitää harkinnassa.
 
Stephen Howardilta löytyy mielenkiintoinen arvostely tuosta soittimesta:
http://www.shwoodwind.co.uk/Reviews/Saxes/Tenor/tj_sc_raw_tenor.htm
 
Kuten herra Howard sanoo: ""

 
Olen lukenut tuon S. Howardin arvostelun moneen kertaan ja se onkin herättänyt mielenkiintoni tuota TJ SC RAW:a kohtaan. Tuosta fonista on vaan aika vähän ravosteluita ja mielipiteitä löydettävissä, toisin kuin Yanagisawa T992:sta, jota netissä kilpaa kehutaan. Onko nuo herra Howardin arvostelut puolueettomia ja kannattaako niihin kuinka uskoa?
 
Olen edelleen avoin eri vaihtoehdoille ja mitään en ole vielä lyönyt lukkoon.
 
Klezberg
23.02.2012 10:39:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minähän olen tuohon jo kokemukseni kertonut. Ostin Howardin kehuman fonin jonka piti olla paljon kallimman mallin veroinen, tai ainakin lähes veroinen.
 
Arvelisin siihen suuntaan, että näissä haastajamerkeissä voi olla laadussa vaihtelua, toisin kuin näissä vakiintuneimmissä merkeissä. Howard on voinut testata oikeasti todella hyvän kappaleen, mutta mikä takaa että sinä saat yhtä hyvän?
 
Toki Soitin-Laineelta ostaminen on tässä suhteessa turvallisempaa kuin ulkomailta tilaaminen. Jos soittimessa on vikaa, sen saa hoidettua.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Klezberg
23.02.2012 10:41:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs jos katsot täältä m.netin wanted-palstan soitonopettajista helsinkiläisen foninopettajan, niitä on siellä kyllä. Otat yhteyttä ja pyydät tätä tulemaan mukaasi kauppaan. Jotkut tulevat kotiinkin opettamaan, miksei sitten kauppaan. Se voi jonkun kympin maksaa, mutta hyvinkin kannattaa sijoittaa.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Xille
23.02.2012 10:42:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

V1lleK: Ja onhan tuolla myös arvostelu Yanagisawan 991 tenorista, joka on käytännössä sama kuin 992 mutta messinkirungolla.
 
http://www.shwoodwind.co.uk/Reviews … axes/Tenor/Yanagisawa_991_tenor.htm
 
"."
 
Tuo lopun kuvaus saa tosin hieman mietteliääksi, että noinkohan tuolla materiaalilla on käytännössä kovin suurta merkitystä...? Kalliimpihan tuo pronssinen joka tapauksessa on jos ei paljon muuta.

 
Näin itsekin olen ymmärtänyt, että T992 on täysin samanlainen kuin T991 mutta materiaaliltaan pronssinen.
 
Useissa löytämissäni lähteissä on mainittu, että kuinka lämpöisempi ja tummempi T992 soundi on verrattuna T991:teen mutta ymmärtääkseni T991:tä pidetään erottuvampisointisena. Tätä mieltä on myös Soitin Laineen erittäin asiantuntevan oloinen myyjä. Ilmeisesti siis materiaalilla on jonkin verran merkitystä.
 
Xille
23.02.2012 10:56:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Minähän olen tuohon jo kokemukseni kertonut. Ostin Howardin kehuman fonin jonka piti olla paljon kallimman mallin veroinen, tai ainakin lähes veroinen.
 
Arvelisin siihen suuntaan, että näissä haastajamerkeissä voi olla laadussa vaihtelua, toisin kuin näissä vakiintuneimmissä merkeissä. Howard on voinut testata oikeasti todella hyvän kappaleen, mutta mikä takaa että sinä saat yhtä hyvän?
 
Toki Soitin-Laineelta ostaminen on tässä suhteessa turvallisempaa kuin ulkomailta tilaaminen. Jos soittimessa on vikaa, sen saa hoidettua.

 
Niin olet kertonut ja se hiukan mielessäni kyseenalaistaa herra Horvardin kirjoituksia.
 
Toki kyseessä voi olla mainitsemasi laatuvaihtelu mutta jos tällainen laatuepäilys jostain merkistä on, niin eikö silloin minun olisi viisasta ostaa jokin tunnettu laatusoitin.
 
Klezberg
23.02.2012 12:55:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Xille: Niin olet kertonut ja se hiukan mielessäni kyseenalaistaa herra Horvardin kirjoituksia.
 
Toki kyseessä voi olla mainitsemasi laatuvaihtelu mutta jos tällainen laatuepäilys jostain merkistä on, niin eikö silloin minun olisi viisasta ostaa jokin tunnettu laatusoitin.

 
No niin minä tekisin. Tuossa hintaluokassa ehkä kiinnostaisi Yanagisawa eniten, mutta enhän ole semmoisella soittanut. Altto on Yamaha ja tenori on Jupiter. Mutta jos hommaat foninopettajan mukaan kauppaan, niin tuskin menee hankinta pieleen.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Sirgtr
24.02.2012 08:49:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt menee jo vähän ohi aiheen mutta kun sattui youtubesta silmiin ja korviin aika miellyttävän kuuloinen fonisoundi piisissä Angel Eyes niin laitan linkin tähän tiedoksi.
http://www.youtube.com/watch?v=jyPUoHqVzLk
Videon lähettäjä crazydaisydoo on tehnyt useita videoita, mm Misty on myös mukavaa pappajazzia jos sellainen tyyliylipäänsä miellyttää. Foni on Selmer ref 36 ja suukappale Jody Jazz HR 7* ainakin Angel Eyessä. Äänityksessä on käytetty kahta mikkiä Shure M57 ja Rode kondensaattorimikkiä, tällä on varmaan myönteinen vaikutus soundiin. Suurin vaikutus soundiin on kuitenkin varmaan itse soittajalla, kuten tässäkin keskustelussa on useaan otteeseen todettu.
 
Xille
24.02.2012 13:21:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sirgtr: Nyt menee jo vähän ohi aiheen mutta kun sattui youtubesta silmiin ja korviin aika miellyttävän kuuloinen fonisoundi piisissä Angel Eyes niin laitan linkin tähän tiedoksi.
http://www.youtube.com/watch?v=jyPUoHqVzLk
Videon lähettäjä crazydaisydoo on tehnyt useita videoita, mm Misty on myös mukavaa pappajazzia jos sellainen tyyliylipäänsä miellyttää. Foni on Selmer ref 36 ja suukappale Jody Jazz HR 7* ainakin Angel Eyessä. Äänityksessä on käytetty kahta mikkiä Shure M57 ja Rode kondensaattorimikkiä, tällä on varmaan myönteinen vaikutus soundiin. Suurin vaikutus soundiin on kuitenkin varmaan itse soittajalla, kuten tässäkin keskustelussa on useaan otteeseen todettu.

 
Kiitos linkistä!!!
 
Aivan mieletön soundi, juuri tällaisesta pidän. Nyt ainakin tiedän yhden suukappaleen, mikä mahdollistaa minua miellyttävän soundin syntymisen. Se on sitten enää miehestä kiinni.
 
Ilmeisesti minun kuitenkin kannattaa opetella ensin pienempi aukkoisella suukappaleella, esim. Otto Link 5*:llä?
 
Klezberg
24.02.2012 13:28:32 (muokattu 24.02.2012 13:31:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Xille: Kiitos linkistä!!!
 
Aivan mieletön soundi, juuri tällaisesta pidän. Nyt ainakin tiedän yhden suukappaleen, mikä mahdollistaa minua miellyttävän soundin syntymisen. Se on sitten enää miehestä kiinni.
 
Ilmeisesti minun kuitenkin kannattaa opetella ensin pienempi aukkoisella suukappaleella, esim. Otto Link 5*:llä?

 
Hyvät suukappaleet on sen verran hintavia että ei ehkä kannata hankkia kuukauden parin tarpeisiin. Aloitat kuitenkin löysällä lehdelläkin ensin. Jokin perusmalli oppilaskäyttöön, niinkuin se Yamahan 4C. Vuoden päästä on paremmat edellytykset alkaa valita suukappaleita.
 
Mutta jos haluat heti alkuun Otto Linkin, niin hommaa sitten tuommoisen harjoitussuukappaleen kaveriksi semmoinen Otto Link, jossa on normaalin kokoinen aukko. Siitä tulee samalla harjoitusvastusta. Oli mullakin altossa Yammun 4C:n parina Meyerin suukappale, kutonen muistaakseni.
 
Edit: Muut voi kanssa kommentoida, mutta minun käsitys on että liian pieniaukkoisella suukappaleella ei sitten tee mitään, ellei halua alkaa soittaa hyvin jäykällä lehdellä, mikä taas tuskin sopii tähän.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Xille
24.02.2012 13:42:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Hyvät suukappaleet on sen verran hintavia että ei ehkä kannata hankkia kuukauden parin tarpeisiin. Aloitat kuitenkin löysällä lehdelläkin ensin. Jokin perusmalli oppilaskäyttöön, niinkuin se Yamahan 4C. Vuoden päästä on paremmat edellytykset alkaa valita suukappaleita.
 
Mutta jos haluat heti alkuun Otto Linkin, niin hommaa sitten tuommoisen harjoitussuukappaleen kaveriksi semmoinen Otto Link, jossa on normaalin kokoinen aukko. Siitä tulee samalla harjoitusvastusta. Oli mullakin altossa Yammun 4C:n parina Meyerin suukappale, kutonen muistaakseni.
 
Edit: Muut voi kanssa kommentoida, mutta minun käsitys on että liian pieniaukkoisella suukappaleella ei sitten tee mitään, ellei halua alkaa soittaa hyvin jäykällä lehdellä, mikä taas tuskin sopii tähän.

 
Hyvä ajatus ostaa rinnalle halpa harjoitussuukappale. Tuo Otto Link 5* on minulla vaihtoehtona siksi, kun Soitin Laineen myyjä suositteli sitä minulle. En tiedä juurikaan mitään tuosta Otto Linkin suukappaleesta, mitä nyt netistä olen jotain infoa siitä löytänyt.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «