Muusikoiden.net
08.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Foni: Läpän runkoontulevan pehmusteen vaihto
1
thek78
09.02.2012 13:00:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on alttofonin yhdestä läpän (oik. alhaalla) toisesta päästä lähtenyt pehmuste irti. (Siitä päästä joka osuu runkoon. )

Katselin, että tuon voisi itsekkin korjata (tai ainakin yrittää)

1. Onko korkki ok materiaali pehmusteeksi ? Joku muu, mikä? Ja mistä sitä vois ostaa pk-seudulta.
2. Jos korkki ok materiaali niin käykö esim. Sinellissä tai vastaavassa liikkeessä myytävä? Katselin, että sitä saisi jo valmiiksi eri paksuisina.
3. Millä kiinnitys tapahtuu. Jotain hyvää liimaa joka sopii korkille & metallille.

Sorry, en ehkä osaa näitä termejä.

Sax-pappa
09.02.2012 13:33:56

thek78: Mulla on alttofonin yhdestä läpän (oik. alhaalla) toisesta päästä lähtenyt pehmuste irti. (Siitä päästä joka osuu runkoon. )

Katselin, että tuon voisi itsekkin korjata (tai ainakin yrittää)

1. Onko korkki ok materiaali pehmusteeksi ? Joku muu, mikä? Ja mistä sitä vois ostaa pk-seudulta.
2. Jos korkki ok materiaali niin käykö esim. Sinellissä tai vastaavassa liikkeessä myytävä? Katselin, että sitä saisi jo valmiiksi eri paksuisina.
3. Millä kiinnitys tapahtuu. Jotain hyvää liimaa joka sopii korkille & metallille.

Sorry, en ehkä osaa näitä termejä.

Huopaahan nuo yleensä on tai sitten joissain paikoissa korkkia. Näkemättä ei pysty sanomaan mitä tuossa on ollut, mutta fonistasi varmaan löytyy vastaavia paikkoja joista voit materiaalin nähdä. Irronneita huovan- tai korkinpaloja joutuu silloin tällöin liimailemaan. Esim. kontaktiliimaa olen itse käyttänyt. Hätätilassa olen leikannut palasen huonekalujen jalkoihin tarkoitetusta huopapehmusteesta jossa on liimakin valmiina.

NeliX4
29.02.2012 12:22:16 (muokattu 29.02.2012 12:23:29)

Soitinlaineelta tai Millsbrookista saa korkkimattoa. Sinellin korkkimatto on varmasti samaa tavaraa. Huopakin on ihan ok. Sen saa vanhasta piposta.

Bostik A5 liima on hyvä liima tällaisten kiinni laittamiseen, kestää monta vuotta (toisin monet muut kontaktiliimat) ja on sopivan elastinen.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti