Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Trumpetin ostamisesta
1
lennartt1
17.01.2012 22:15:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon soittanu omaa Yamahan torvea noin 5 vuotta ja sen jälkeen lainatorvea USA:n Selmeriä.. aattelin ostaa uuden. Olisin ollut ostamassa tuota Selmeriä mutta Soitin laineella sanoivat, ettei se ole laadukas.
Hintaluokka vois olla noin 1500 €.. halvempikin ei haittais. Mitä ehotuksia ja mielipiteitä uuesta torvesta? :)
 
lmfmis
25.01.2012 09:59:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lennartt1: Oon soittanu omaa Yamahan torvea noin 5 vuotta ja sen jälkeen lainatorvea USA:n Selmeriä.. aattelin ostaa uuden. Olisin ollut ostamassa tuota Selmeriä mutta Soitin laineella sanoivat, ettei se ole laadukas.
Hintaluokka vois olla noin 1500 €.. halvempikin ei haittais. Mitä ehotuksia ja mielipiteitä uuesta torvesta? :)

 
Aika outo tuo Kommentti ...
 
Kannattaa myös käydä trumpettikillan sivuilla shoppaamassa - löytyy käytettyjä pro torvia tuohon budjettiin paljonkin. Oli pari yamahaakin.
 
http://www.trumpettikilta.fi/?p1=tori&p2=
 
El Condor
25.01.2012 19:42:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lennartt1: Oon soittanu omaa Yamahan torvea noin 5 vuotta ja sen jälkeen lainatorvea USA:n Selmeriä.. aattelin ostaa uuden. Olisin ollut ostamassa tuota Selmeriä mutta Soitin laineella sanoivat, ettei se ole laadukas.
Hintaluokka vois olla noin 1500 €.. halvempikin ei haittais. Mitä ehotuksia ja mielipiteitä uuesta torvesta? :)

 
Niin no, eihän noilla jenkkilässä Selmer-nimellä tehdyillä trumpeteilla ihan oikeastikaan kuuhun mennä, vaan kyllä nuo Selmer Bundyt, Selmer Signetit ja muut vastaavat ovat parhaimmillaankin olleet "vain" kohtuullisia oppilastorvia. Useimmilla näillä leveyksillä kierrossa olevilla alkaa olla ikääkin, eikä sellaisista kannata kovin monta saturaista pulittaa. Ranskan Selmerit (Chorus, Concept ja vanhemmasta päästä vaikka K-modified) taas sitten ovat oikeasti hyviä torvia, mutta se onkin sitten taas ihan toinen valmistaja, ja noita Ranskan pelejähän ei kai enää tehdäkään.
 
Eri juttu tietysti on sitten taas se, että jenkkiläinen Conn-Selmer -yhtiö omistaa mm. Vincent Bach - ja Conn-tuotemerkit, millä nimillä tehdään ammattitasoisiakin soittimia. Tuhannen euron molemmin puolin liikkuu säännöllisesti hyväkuntoisia käytettyjä Bachin Stradivariuksia, ja tuohon 1500 euroon ei kauhean monta satalappusta tarvisi laittaa lisää että saisi uudenkin Stradin (tai Yamahan Xenon tai vaikka Courtoisin).
 
Jos tuo 1500 on tiukka, niin silläkin saa uusista soittimista esim. Jupiterin XO-sarjan pro-torven (itellä on, oon erittäin tyytyväinen, en myy), B&S:n Challenger II -sarjaa (itellä on, oon erittäin tyytyväinen, en myy) tai vaikka Yammun 6335:n (itellä oli, myin, vähän harmittaa).
 
Hyviä torvia, uusia ja käytettyjä on nykyään varmaan enemmän kuin koskaan ennen. Jos nyt olet viisikin vuotta soittanut ja harrastus tuntuu kiinnostavan niin kannattaa varmaan kokeilla mahdollisimman monta erilaista. Jos seuraavalla torvella on tarkoitus soittaa seuraavat 5 tai 10 tai 15 vuotta niin kannattaa funtsia tarkkaan ja ottaa sellainen mikä itsestä tuntuu hyvältä.
 
Pittää koittaa yrittää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «