Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ostamassa huilua ja täysin hukassa! APUA!
1 2
Klezberg
08.09.2011 13:04:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elkkutilkku: Joo... thomann cyberstorella näyttää olevan 30 päivän palautusoikeus ja hyvät tarjoukset: sama azumin pilli maksaa heillä alle tonnin kun taas "lähikaupassa" 1150e tms. kokemuksia kyseisestä kaupasta?
 
Jos ostat sieltä, kannattaa varautua tarkistuttamaan soitin heti jollakulla joka osaa, jotta pystyy palauttamaan sen jos siihen on syytä. Kivijalkakaupoissakin on hyllyillä huiluja jotka eivät ole säädöissä. Kokemusta on. Ja huilua ei pysty säätämään itse ellei ole erityisen kokenut. Korjaus voi taas olla 10 minuutin homma osaavalle korjaajalle.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
traappe
27.09.2011 15:20:52 (muokattu 27.09.2011 15:46:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elkkutilkku:
 
Tietty tajuan et näistä tuleekin maksaa jos laatua haluaa. Mutta. Kertokaas vielä sen hopean merkitys huilun eri osissa. Myös tuo e-mekanismi jäi hiukan epäselväksi. Voiko siitä olla myöhemmin haittaa?

 
Elikkäs. Tulee nyt vähän myöhään tää viesti, mutta ei voi mitään, vasta nyt satuin taas katsomaan tänne.
Jos mietit onko tonnin huilun hankita typerää, voit ajatella että lapsille ostetaan yleensä 200-500 € maksava huilu, kun he aloittavat soittamisen, eikä ole varmaa kuinka kauan opiskelua jatkuu. Konservatorioiden ja musiikkioppilaitosten opiskelijat ostavat yleensä hieman kalliimman, kun opiskelevat huilun soittoa ihan tavoitteellisesti. Silloin huilu maksaa n. 1500-6000 €. Siitä ylöspäin menevät huilut ovat yleensä ammattilaisille. Eli tonnin huilu ei ole snobbailua jos olet ajatellut soittaa sitä myös. Se on laadukas opiskelijapilli silloin. Taas jos aiot soittaa vain silloin tällöin, itseksesi, etkä aio käydä tunneilla, niin tuommonen 211 peruspilli käy varmasti (:
 
Huilua kannattaa ehdottomasti kokeilla itse ennen ostamista. Toki kun ostaa netistä, on hyvät mahdollisuudet, että tullee hyvä huilu.. mutta hyvät mahdollisuudet, että tulee huono. Et halua sijoittaa tonnia huiluun, jossa kuuluu ylimääräisiä sivuääniä tai muuta vastaavaan tai joka ei omaan käteen tunnu sopivalta. Eli jos pystyt, kokeile huilua ennen ostoa, tosin esimerkiksi Yamahan huilut ovat niin luotettavia, että jos 211 tuntuu hyvältä käteen, niin varmaan tuntuu myös muut Yamahan mallit, joissa vastaavanlainen koneisto.
 
E-mekanismissa koneistossa on pieni väkänen, joka sulkee yhden ylimääräisen läpän kolmiviivasita e:tä soittaessa. Helpottaa soittoa, helpompi saada ääni puhtaaksi. E-mekanismista sanotaan yhtä ja toista. Jotkut ammattihuilistit eivät pidä siitä, sanovat sen vaikeuttavan "taiteellista kikkailua" ylä-äänillä. Taasen huilistit, jotka ovat oppineet soittamaan e-mekanismilla, eivät huomaa sen vaikeuttavan soittoa mitenkään. Voit itse päättää, haluatko e-mekansimin, hirveän merkittävää eroa sillä ei mielestäni ole. Tässä on sivusto, jolta löytää tietoa hilun osista ja mekansismista yms. http://www.fluteworld.com/index.php?action=strona&wart=13#Riser
 
Hopea osat huilussa merkitsevät paljon. Minulle on sanottu, ettei hopeinen huulilevy vaikuta ääneen, mutta jos saat hopeisen suukappaleen, se on Mahtavaa. Olen itse vertaillut Yamahan 271 ja 371 joista 371:ssä on hopeinen suukappale, muuten ne ovat täsmälleen samanlaisia. Eron huomaa selvästi. Ääni on paljon täyteläisempi, ja pehmeämpi. Itse tällä hetkellä suunnitelen tuota 271 mutta jos saan rahaa, ostan 371, joka on hieman päälle 1000€ f-musiikissa. Kokohopeinen runko parantaa ääntä vielä enemmän, mutta yleensä silloin huilut ovat jo ammattilaisille suunnattuja.
 
Toivottavasti auttoi. Tosin olet ehkä jo ostanut huilun, mutta.. no tässä tätä nyt kuitenkin.
 
Klezberg
30.09.2011 21:33:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menin tässä Romanian reissulla ostamaan yhden poikkihuilun. Amati Kraslicen avoläppäinen peli oli kaupassa noin puolellatoistasataa eurolla ja tuntui soivan ihan kelvollisesti. Taitaa olla toistaiseksi onnistunein reissusta tuomani puhallin.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Klezberg
22.08.2012 13:07:27 (muokattu 22.08.2012 13:08:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musanäytteeni on muuttunut eikä sieltä, toisin kuin tuolla aikaisemmassa postauksessa lukee, välttämättä kuule huilua ollenkaan. Vanhaa postausta ei pääse enää korjaamaan.
 
Mutta täältä löytyy http://freygish.com/htoyryla/music/miemenenmethaan2011b2.mp3 .
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Mozarella
22.08.2012 17:54:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisään tähän samaan ketjuun, kun minullakin ongelmana, että ostamassa huilua ja vähän olen hukassa.. :)
Olen jo varannut kaupasta Roy Benson FL-202E huilun, hintaan 295€.
Myyjä ainakin kehui, että kovin on ollut suosittu oppilashuilu.
Itse olen täysin vasta-alkaja huilun kanssa ja uskoisin tuolla pääsevän alkuun, mutta ihmettelen vain, kun netistä en löydä oikein mitään tuosta huilusta.
Kysynkin siis, että onko kellään kokemuksia moisesta kapineesta ?
Kiitos jo etukäteen vastauksista..
 
Mozarella
23.08.2012 18:21:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lueskelin muita kommentteja huiluista ja tulin katumapäälle tuon roy bensonin kanssa.
Monet olivat sitä mieltä, että avoläpät parempi pidemmälle mennessä ja hopea on turvallisempi materiaali.
Tilasin woodwindisltä T. J. James 31PF-ROESLR Privilege huilun. :)
Saa tätäkin kommentoida, mutta tilausta en enää peru :D
 
Mozarella
04.09.2012 18:11:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikas hiljaista on ollut kommentointi mun huiluun :)
Nyt kuitenkin saan sillä jotenkuten 2 alinta oktaavia, mutta siinäkin alimmat ja ylimmät sävelet aika sattuman oikusta syntyvät.
kolmannen oktaavin+ äänet puuttuu kokonaan. en saa niitä edes satunnaisesti syttymään. Ehkä pitäisi hakeutua oppiin. ;)
 
katriina40
10.09.2012 22:06:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa, jos olet tyytyväinen huiluusi ja onnea ostokselle! Ylimpien äänien saamisessa tyydyttävän kuuloisiksi tarvitaan jo aika hyvää tekniikkaa, hengityksen ja syvien lihasten hallintaa, joka kehittyy pikku hiljaa jatkuvan oikein tapahtuvan harjoittelun tuloksena. Suosittelenkin lämpimästi ammattitaitoisen opettajan puoleen kääntymistä, jotta harjoittelusi johtaisi toivottuun suuntaan. Itsekseen pakertaessa ei välttämättä tiedosta, mihin kannattaa kiinnittää huomiota, jotta taidot kehittyisivät.
 
Mozarella
15.09.2012 19:27:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia.
Olenkin jo laittanut tuon opettaja hakuseen..
Eniten minua huolettaa iso rako etuhampaissa, mutta opettaja varmaan osaa kertoa kannattaako tuo korjauttaa, vai onnistuuko soitto raon kera. :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «