Muusikoiden.net
08.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Viritysmittari
1
JMVx
25.02.2011 18:09:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys.

Olen tässä katsellut viritysmittareita, ja nyt toivoisinkin ihmisten kertovan omakohtaisia kokemuksia eri laitteista.

Olen siis itse huilisti, mutta laittetta käyttäisi kyllä useampikin muukin puhallinsoittaja. Ajattelin hankkia ihan laatuvehkeen, ja hinnalle en siis anna kovin suurta osaa harkinnassani. Hyvät ominaisuudet painavat nyt.

isojussi
27.02.2011 20:47:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo - paree ostaa kerralla kunnollinen.

Kato, et on kromaattinen...tietenki.

Joko semmonen, missä on klipsillinen piezomikki joko ittessään tai mukana.

Plussaa, jos on metronomi samassa.

Virtalähteenä AA tai AAA - koon patterit on kätevimmät.

Selkee näyttö huonossaki valossa.

Mitä isompi ja painavampi, sen helpommin putoo ja menee särki.

Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
JMVx
28.02.2011 16:44:14

isojussi: Joko semmonen, missä on klipsillinen piezomikki joko ittessään tai mukana.

Ei muuten huono idea.

Korg Wi-Tune? http://www.thomann.de/fi/korg_wr01_ … id=cd57a1d24683976d50f8f140b7cd611c

Oisko jollakulla kertoa kokemuksia tästä tai muista laitteista?

Baryton-B
12.03.2011 23:34:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korg Wi-Tune? http://www.thomann.de/fi/korg_wr01_ … id=cd57a1d24683976d50f8f140b7cd611c
Oisko jollakulla kertoa kokemuksia tästä tai muista laitteista?

Luulisin, että tuohon hintaan pitää olla hyvä, mulla ei kokemusta. Taitaa tulla päälle vielä rahtikuluja 20 euroa, eli kysele jos Suomesta jostain löytyisi sama tai yhtä hyvä.

Minulla on aika vanha "Seiko TOLV Quartz Music Tuner". Myös viisarinäyttöinen ja mielestäni hyvä.

lmfmis
30.03.2011 09:18:44

Baryton-B:
Minulla on aika vanha "Seiko TOLV Quartz Music Tuner". Myös viisarinäyttöinen ja mielestäni hyvä.

Piste viisareille!

Viisari on nopea, havainnollinen ja helppo lukea. Yksikään "digiviisari" ei sitä ole. Ostakaa vielä kun saa..

Sitten kakkosmittarina on kuitenkin tällainen:

http://honestlywhatevergoes.wordpress.com/category/anime/#!/entry/650

Pietzo mahdollistaa virittämisen meluisassa tilassa, mikä on joskus ainoa tapa.

Kevyenä voi pitää kellossa kiinni koko keikan ja ihmetellä miten kierosti vire heittää vaikka korva sanoo toisin :-)

Se pidempi varsi napsahti heti poikki, mutta lyhyemmällä on menty.

Baryton-B
30.03.2011 15:20:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lmfmis: Sitten kakkosmittarina on kuitenkin tällainen:
http://honestlywhatevergoes.wordpress.com/category/anime/#!/entry/650
Pietzo mahdollistaa virittämisen meluisassa tilassa, mikä on joskus ainoa tapa.
Kevyenä voi pitää kellossa kiinni koko keikan ja ihmetellä miten kierosti vire heittää vaikka korva sanoo toisin :-)
Se pidempi varsi napsahti heti poikki, mutta lyhyemmällä on menty.

Jos vaskilla halutaan soittaa luonnollista sävelsarjaa, niin mittari näyttää väärin. Ne virittävät yleensä tasavireisesti (piano, haitari jne.), jotka ovat periaatteessa 'epävireisiä' soittimia. Ne on pakko virittää tasavireiseksi, jotta eri sävellajit soivat yhtä paljon/vähän 'pielessä'.

Mutta jos vaskisoitin soittaa tanssiorkesterissa, jossa tasavireiset soittimet dominoi, niin trumpetistinkin pitää soittaa tasavireisesti, eli huulillahan ääni passataan kohdalle.

Menin vähän aineesta sivuun, soppy. Taisit tarkoittaa kokonaisvireen muuttumista?

lmfmis
03.04.2011 22:42:57

Baryton-B:

Menin vähän aineesta sivuun, soppy. Taisit tarkoittaa kokonaisvireen muuttumista?

Kyllä komppaan tuota mitä kuvailit. Eli siinä vaiheessa kun pilli on vireessä bändin kanssa ja kaikki soi hyvin...silloin kellossa kiinni oleva virimittari on miltei koko ajan eri mieltä.

Korvalla mennään :-)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti