Muusikoiden.net
06.12.2016

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yksityiseksi opettajaksi?
1
Iltsuh
24.10.2010 18:15:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen vähän vajaa 17 vuotias huilisti, joka on soittanut kohta 7 vuotta huilua. Minulla kävi sellainen mielessä, että tietääkö kukaan, että onko kannattavaa/mahdollista ryhtyä yksityiseksi huilunopettajaksi aloittelijoille näin nuorella iällä ja näin "vähän aikaa soittaneella"? Minua kiinnostaisi se, mutta en tiedä, viitsisikö laittaa lehteen ilmoitusta asiasta. Mitä siihen edes vaaditaan, että alkaisi opettamaan yksityisesti huilunsoittoa? Onko kenelläkään kokemusta tälläisestä, edes toisen instrumentin kanssa?

maijjA_
24.10.2010 21:58:58

Iltsuh: Olen vähän vajaa 17 vuotias huilisti, joka on soittanut kohta 7 vuotta huilua. Minulla kävi sellainen mielessä, että tietääkö kukaan, että onko kannattavaa/mahdollista ryhtyä yksityiseksi huilunopettajaksi aloittelijoille näin nuorella iällä ja näin "vähän aikaa soittaneella"? Minua kiinnostaisi se, mutta en tiedä, viitsisikö laittaa lehteen ilmoitusta asiasta. Mitä siihen edes vaaditaan, että alkaisi opettamaan yksityisesti huilunsoittoa? Onko kenelläkään kokemusta tälläisestä, edes toisen instrumentin kanssa?

Mulla ei mitään henk.kohtasia kokemuksia ole, mut ehkä voin pari veuvoa antaa.
Mun mielestä voit olla vain vaikka tuttujen opettaja ja ottaa heiltä pientä maksua opetuksestasi. Sillä kaikki yksityisetkinopettajat ovat valmistuneet soitonopettajiksi, tai muuten saaneet oikeuden opettaa.
Tässä tapauksessa voit kysellä tutuilta onko kiinnostusta, silloin heidän on itse hommattava huilu tietysti, koska sulla ei ole mahdollisuutta antaa huilua(?). Ja onkai niitä joita kiinnostaisi halvat huilutunnit, voit laittaa vaikka lehteen ilmotuksen. Ja mainita ettei ole silleen mitään koulutusta jne.
Jos kysyttävää niin kysy ihmeessä.
ps. Tämähän on sitten vain mun mielipide, en sitten muista tiiä(:

music from me, music to you
Käsipää
26.10.2010 18:15:11

maijjA_: Mulla ei mitään henk.kohtasia kokemuksia ole, mut ehkä voin pari veuvoa antaa.
Mun mielestä voit olla vain vaikka tuttujen opettaja ja ottaa heiltä pientä maksua opetuksestasi. Sillä kaikki yksityisetkinopettajat ovat valmistuneet soitonopettajiksi, tai muuten saaneet oikeuden opettaa.
Hmmm? Kyllähän soittotunteja saa sinänsä pitää kuka tahansa. On suht. yleistä, että musiikin opiskelijat pitävät yksityistunteja ihmisille.

maijjA_
30.10.2010 18:34:49

Käsipää: Hmmm? Kyllähän soittotunteja saa sinänsä pitää kuka tahansa. On suht. yleistä, että musiikin opiskelijat pitävät yksityistunteja ihmisille.

Okei, sitä mä vähän mietinkin. Kiitos kun korjasit(:

music from me, music to you
cokekola
02.11.2010 17:59:41 (muokattu 02.11.2010 20:46:27)

maijjA_: Mulla ei mitään henk.kohtasia kokemuksia ole, mut ehkä voin pari veuvoa antaa.

Kuten jo tulikin ilmi, näin ei valitettavasti ole, vaan periaatteessa kuka hyvänsä voi ryhtyä pitämään tunteja.

Jos tunteja antaa vähänkään laajemmalle joukolle kuin esim. yhdelle oppillaalle tai ilmoittelee julkisesti antavansa tunteja, tulee periaatteessa kyllä sovellettavaksi kuluttajansuojalainsäädäntö. Sen mukaan toimijalla on ammattitaitovelvoite, joten soittotuntien antajankin pitää sen mukaan olla riittävän ammattitaitoinen opettaakseen muita.

Yleinen tapahan on, että ammattimuusikot esimerkiksi antavat tunteja, vaikka heillä ei opettajankoulusta olisikaan, eikä muitakaan pedagogisia opintoja. Se on sitten tuurista kiinni, miten hyvä opettaja sellainen sattuu olemaan. Opettaminen kun on täysin eri ammattitaito kuin oman instrumentin hallinta. Hyvässä opettajassa nämä taidot yhdistyvät.

Huilunsoiton opiskelua ja muuta musiikkiakin sivuavaa: http://www.flautissimo.org
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti