Muusikoiden.net
11.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Asiaa muovikielistä!
1
maijjA_
16.10.2010 12:02:23 (muokattu 16.10.2010 12:02:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitan siis klarinettiä ja oon harkinnu muovikieltä. Se olis tosi ''ystävällinen'' kaveri aina orkkaharjotuksissa, kun ainoana ykkösenä pitäis soida suht hyvin, eikä oo aikaa käydä pelleilee niitte ruokolehtien kans joka toinen kerta. Keikoilla sitte aidolla kielellä ja reenit muovisella. Ja kysymys kuuluu minkä vahvuinen pitäs suunnilleen olla kun ruokokielet on 2,5
ja muovikielen mallina olis mulle sitte Legere ( http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … dot/tuote_id/17943&kategoria_id=469 )
Tuollahan tietysti sanotaan että vahvuudet vastaa vandorenin V12 lehtiä, mutta en sit tiedä..
Ja siis kertokaa toki kokemuksia näist muovisistalärpäkkeistä :---)

music from me, music to you
lehtitur
01.12.2010 16:56:06

Hei Maijja, Klarinettiseuran jäsentiedotteessa 1/2010 on paljon asiaa muovilehdistä. Artikkelissa on haastateltu mm. Anna-Maija Korsimaata (HKOn äänen johtaja). Suosittelen yhteydenottoa Suomen Klarinettiseuraan ja sitä kautta saat varmaan lisätietoa. Itse käytän puupäreitä Vandorenin v12 ja suukappaleena Vandorenin 40 - hyvin toimii joskin viimeaikoina päreiden laatupoikkeamat ovat kasvaneet. Ostinkin kopallisen Rico Royal (3.0) ja kopassa oli 8 hyvää ja kaksi vähemmän hyvää. Eli suosittelen kyllä edelleen puupäreitä, muoviset kun hinnaltaan ovat kovin kalliita.

Armando Bugari
01.12.2010 19:04:25

lehtitur: Hei Maijja, Klarinettiseuran jäsentiedotteessa 1/2010 on paljon asiaa muovilehdistä. Artikkelissa on haastateltu mm. Anna-Maija Korsimaata (HKOn äänen johtaja). Suosittelen yhteydenottoa Suomen Klarinettiseuraan ja sitä kautta saat varmaan lisätietoa. Itse käytän puupäreitä Vandorenin v12 ja suukappaleena Vandorenin 40 - hyvin toimii joskin viimeaikoina päreiden laatupoikkeamat ovat kasvaneet. Ostinkin kopallisen Rico Royal (3.0) ja kopassa oli 8 hyvää ja kaksi vähemmän hyvää. Eli suosittelen kyllä edelleen puupäreitä, muoviset kun hinnaltaan ovat kovin kalliita.

Ystäväni ammattiklarinetisti (soittaa isossa orkesterissa) käyttää vain muovikieliä orkesterisoitossa. Sitten kun ESIINTYY yksin tai jossain kamaricombossa; niin puukielet.

Olga
05.01.2011 07:40:28

Olen soittanut legeren signaturella reilun vuoden, enkä vaihtaisi takaisin bambuihin. Legereltä kannattaa tosiaan valita signature ja vahvuus 1/4 bambulehteä jäykempi. Toki ovat kalliimpia, mutta muovisella soittaa huomattavasti pidempään (kuukausia, riippuen tietysti soiton määrästä) ja ovat useimmiten toimivia. Synteettisissäkin on eroja, joten jos ensimmäinen ei toimi toivotulla tavalla, niin kannattaa kokeilla vielä toista. Erot ovat lähinnä jäykkyydessä, itselleni ei ainakaan ole sattunut kohdalle yhtään suhisevaa tai täysin toimimatonta lehteä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti