Muusikoiden.net
09.12.2016

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko ansatsini täysin väärä? (trumpetti)
1
ssoppa
07.04.2010 20:06:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei.
Seitsemän vuotta olen trumpettia soitellut musiikkiopistossa. Minua on alkanut viime aikoina (=eka kertaa ehkä pari vuotta sitten) häiritsemään se, että suukappale asettuu huulille tavalla, jolla en ole kenenkään muun nähnyt tekevän niin. Eli kun soitan selkä ja niska suorassa, soittimeni osoittaa YLÖSPÄIN. Olen huomannut, että soittaessa alaleukani työntyy reilusti eteenpäin, ja tuloksena on se, että soittoasentoni on mikä on.
Jos asetan soittimen huulille "kuten muut", eli vaakatasoon tai sen alle niin en saa kunnon ääntä torvestani ulos. Soittimen on pakko osoittaa kohti taivasta jos haluan että ääni kuulostaa joltakin.
Mulle on kai kehittynyt alusta pitäen tällainen outo ansatsi.. Opettajani ei ole maininnut siitä mitään vaikka mun mielestä se on todella outo. Ope ei näin muutenkaan käytännössä osallistu tunneille, ei muuta kuin istuu ja käskee soittaa ja hei sitten ja nähdään taas. Osittain tuosta syystä harkitsen tuntien lopettamista.
Mitä mieltä porukka on, olenko tuhlannut elämästäni 7 vuotta väärin soittamiseen?

Baryton-B
07.04.2010 22:13:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ssoppa: ... se, että suukappale asettuu huulille tavalla, jolla en ole kenenkään muun nähnyt tekevän niin. Eli kun soitan selkä ja niska suorassa, soittimeni osoittaa YLÖSPÄIN. Olen huomannut, että soittaessa alaleukani työntyy reilusti eteenpäin, ja tuloksena on se, että soittoasentoni on mikä on.

Jos selaat YouTubea pari päivää niin löydät montakin trumpetistia joka soittaa noin. Mutta...normaalistihan alahampaat ovat taaempana kuin ylähampaat. Jotkut neuvoo, että silloin pitäisi alaleukaa työntää eteenpäin tavoitteena saada tasainen hampaiden tuki suukappaletta vasten. Paine huulia vasten jakautuu tasaisemmin. Noin ei kuitenkaan kaikki tee ja siitä johtunee, että soitin kallistuu alaspäin

Olet kirjoittanut tänne vuosi sitten...
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=46&t=176640&o=0&#p8666244
... ja jos tilanne on vielä sama, niin kyllä sinä ansatsiremontin tarvitset asiantuntijan ohjauksessa. Eli ensimmäiseksi opettaja vaihtoon. Opettajia jotka osaa neuvoa ansatsin vaihdon on kylläkin hyvin vähän olemassa...olisi lottovoitto löytää sellainen. Joku asian kokenut voisi tietää mistä löytyisi. Paljon löytää tietoa netistäkin vaikkapa hakusanalla "Trumpet Embouchure".

kopave
10.04.2010 02:21:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistähän päin Suomea olet?

"Se parhaiten nauraa, jolla on paras lääkitys"
isojussi
13.05.2010 04:22:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ssoppa: Hei...olenko tuhlannut elämästäni 7 vuotta väärin soittamiseen?

Ei voi tietää, ennenkuin näkee, onko sulla esim voimakas alapurenta. Jos, niin et.

Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti