Muusikoiden.net
04.12.2016

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hammaskoru ja käyrätorvi
1
inde
15.12.2009 16:42:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko jollakulla kokemusta hammaskorusta ja käyrätorvesta? Haluaisin ottaa hammaskorun mutta en ole uskaltanut kun en tiedä miten cornon soittamisen sitten kävisi. Sattuuko se huuleen tai vaikuttaako ansatsiin?

sax machine
18.12.2009 17:33:33

en usko että vaikuttaa. Fonisti olen tosin etten pysty varmaksi sanomaan.

inde
18.12.2009 22:22:32

sax machine: en usko että vaikuttaa. Fonisti olen tosin etten pysty varmaksi sanomaan.

nii miekin aattelin mutta en oo sit kuitenkaan ihan varma siitä. voi olla että sen vois ottaa sitten vaikka kesällä kun soittaa vähemmän, eikä oo niin tärkeitä juttuja..

El Condor
19.12.2009 12:03:37

sax machine: en usko että vaikuttaa. Fonisti olen tosin etten pysty varmaksi sanomaan.

Minä taas uskon että voi vaikuttaa aika paljonkin. Tietysti riippuu korun paikasta ja koosta mutta jos osuu just ikävästi rimmin alle niin varmasti vaikuttaa. Tämmöistä asiaa kysyisin ennemminkin omalta opettajalta kuin täältä, mutta siinä on tietysti se vaara, että saa ei-toivotun vastauksen.

Ite en missään tapauksessa laittaisi.

Pittää koittaa yrittää.
Cliffies
21.12.2009 13:56:26 (muokattu 21.12.2009 13:58:44)

El Condor: Minä taas uskon että voi vaikuttaa aika paljonkin. Tietysti riippuu korun paikasta ja koosta mutta jos osuu just ikävästi rimmin alle niin varmasti vaikuttaa. Tämmöistä asiaa kysyisin ennemminkin omalta opettajalta kuin täältä, mutta siinä on tietysti se vaara, että saa ei-toivotun vastauksen.

Ite en missään tapauksessa laittaisi.

Komppaan Condoria. En lähtisi suosittelemaan, ja jos se ihan pakko on laittaa niin suukappale mukaan lekurille ja koru mahdollisimman kauaksi rimmin ulkoreunasta. Jos suunnittelet alalle ryhtymistä niin en suosittelisi omalle oppilaalleni missään tapauksessa.

Kokemuksia voi ehkä kysyä vaskisoittajilta joilla on (ollut) hammasraudat. Ei ne ainakaan kovin mukavilta käsittääkseni tunnu ja hinkkaa ihoa rikki (?). Voi tietysti olla että koru on sen mallinen että se ei hankaa, mutta siltikin kehotan kyllä miettimään useamman kerran...

Mmmmm, unexplained bacon...
inde
21.12.2009 17:27:15

Miulla on yksi kaveri jolla on hammasraudat, aluksi se vaikutti soittoon, mutta alkoin pikkuhiljaa taas sujua. Eihän se kyllä ole entiselleen tullut. Kukaan tuttu soittaja ei osannut kertoa kannattaako ottaa, ei edes ammattilainen. Olen kyllä itsekin epäilevällä kannalla.

isojussi
31.12.2009 03:25:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli etuhampaassa puolen nuppineulanpään kokonen lohkeema. perkele, kun välillä teki kipeetä pasuunan ja rumpeetterin kanssa. Huuli resonoitti siihen vittumaisesti soittaapärryyttäessä Sitten hampilääkäritäti fiksas sen muovilla. Avot sitä ihanuutta.

Niin sen kokemuksen perusteella en tod suosittele.

Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti