Muusikoiden.net
04.12.2016

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uuden klarinetin hankinnasta.
1
hitzi1
27.10.2009 17:48:21 (muokattu 27.10.2009 17:59:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heips!

Olen tässä viimeaikoina pohtinut uuden klarinetin hankintaa. Soitin kymmenisen vuotta aktiivisesti, mutta nyt on ollut parin vuoden tauko kun en ole pilliin juuri koskenut. Olisi kuitenkin taas kova hinku päästä soittamaan ihan kunnolla, ja tällä kertaa sellaisella soittimella jonka kanssa keskittyminen voisi enemmän jäädä soittotekniikan hiomiseen, eikä tuskaiseen kikkailuun että siitä saisi edes kunnon, kauniin äänen ulos.

En kuitenkaan enää osaa sanoa millainen pillin pitäisi olla. Haluaisinkin teiltä mielipiteitä eri merkeistä ja niiden hyvistä puolista. Kokemukseni klarineteista on varsin suppea, vain oppilasmallinen Yamaha sekä muinaismuistoinen Artley.

Suurimmaksi osaksi olen itse vielä muoviklarinetin puolella, ehkä ihan vaan tuon soittotauon takia. Ymmärrän toki etten voi tuosta noin vain palata siihen mihin aikoinaan jäin, joten opettelu lähtee taas melko alkutekijöistä liikkeelle, ainakin tekniikan osalta. Toisaalta olisi kai järkevää satsata saman tien hyvään soittimeen kun kokemusta jo on ja puupilleissä sointi tietysti parempi.

Vanhalle opettajalleni en ehkä uskalla enää soittaa, joten toimikaa te hänen korvikkeenaan!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti