Muusikoiden.net
03.12.2016

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Huilun ja Trumpetin ansatsi
1
Heidari
08.10.2009 19:07:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen soittanu trumpettia nyt 8 vuotta ja ajattelin, että voisin ruveta soittamaan huilua. Mutta olen kuullut jostain, että huilun soittaminen pilaisi trumpetin ansatsin.

Onko asia näin?

isojussi
08.10.2009 20:04:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No aika höpöhöpöltä kuulostaa. Sevverta erilaiset ovat.

Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Armando Bugari
08.10.2009 22:01:39

Heidari: Olen soittanu trumpettia nyt 8 vuotta ja ajattelin, että voisin ruveta soittamaan huilua. Mutta olen kuullut jostain, että huilun soittaminen pilaisi trumpetin ansatsin.

Onko asia näin?

Ei pilaa. Verrytteli huulias välillä suutelemalla.

IJarro
09.10.2009 13:48:10

Vähän höpöltä kyl vaikuttaa, ku aina puhutaan, et menee pilalle ja sitä ja tätä. Voi olla, et homma on peruja siitä, et jos soittaa torvea 6h päivässä ja aloittaa huilun soiton, mistä aika? Onko se pois torvensoitolta?

Aluks hei, väliin hei, loppuun hei hei...
Pete V.
09.10.2009 15:07:07

Heidari: Olen soittanu trumpettia nyt 8 vuotta ja ajattelin, että voisin ruveta soittamaan huilua. Mutta olen kuullut jostain, että huilun soittaminen pilaisi trumpetin ansatsin.

Onko asia näin?

No, vaikea sanoa, asia lienee aika yksilöllinen, otetaan esimerkiksi Pentti Lasanen, soittaa kaikkia puita, huilua, klarinettia, saxeja jne., ja myös trumpettia, enimmäkseen ehkä kuitenkin á la Dixie.

Itselläni on ihan tarpeeksi vaikeata jo kun vaikka vaihtaa suukappaletta hiukan erilaiseen, puhumattakaan sitten paljon erilaiseen ...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti