Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Saksofonin ostaminen
1 2
pertsa888
15.01.2009 20:15:56 (muokattu 15.01.2009 20:21:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei kaikki. minun tarkoituksena olisi ostaa mahdollisimman pienellä budjetilla (about 1000 euroa) mahdollisimman hyvä saksofoni (Ei mitään lelua). Ja kun luen kaikkea informaatiota saksofoneista niin menen aivan sekaisin kun en vielä tiedä niistä yhtikäs mitään
 
esimerkiksi mitä eroa on G1-kaulalla ja -62E-kaulalla ja mikä on paras (onko vielä muita?), minkä valmistajan saksofoni kannattaa ostaa ja mitä muita asioita kannattaa huomioda saksofonia ostaessa
 
ainiin ja puhun siis Altto-saksofonista ;-)
 
Klezberg
15.01.2009 21:58:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei kaikki. minun tarkoituksena olisi ostaa mahdollisimman pienellä budjetilla (about 1000 euroa) mahdollisimman hyvä saksofoni (Ei mitään lelua). Ja kun luen kaikkea informaatiota saksofoneista niin menen aivan sekaisin kun en vielä tiedä niistä yhtikäs mitään
 
Tuossa hintaluokassa vaihtoehtoja ovat lähinnä Yamahan oppilasmalli YAS-275 ja Jupiterin 500- ja 700-sarjat. Buffetillakin näkyy olevan oppilasmalleja mutta niistä ei ole kokemuksia.
 
(Itselläni on Yamahan altto YAS-475 ja Jupiterin 700-sarjaa vastaava tenori).
 
Rohkeat ja soittimien rassaamisesta ja kokeilusta kiinnostuneet ovat hankkineet netistä halpisfoneja, siinä voi saada halvalla hyvänkin, mutta selvä riski on olemassa, eikä ongelmien tullessa voi tuosta vaan viedä soitinta kauppaan huoltoon.
 
esimerkiksi mitä eroa on G1-kaulalla ja -62E-kaulalla ja mikä on paras (onko vielä muita?)
 
Kolme saksofonia olen ostanut enkä ole tuommoisiin törmännyt. Ainakin aloittelijoille sopivissa foneissa tulee kyllä kaula mukana. Kannattaa ensin opetella soittamaan ja sitten voi tarvittaessa katsoa pitääkö välinepuolta jotenkin hioa.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
ZaGaali
16.01.2009 06:30:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei kaikki. minun tarkoituksena olisi ostaa mahdollisimman pienellä budjetilla (about 1000 euroa) mahdollisimman hyvä saksofoni (Ei mitään lelua). Ja kun luen kaikkea informaatiota saksofoneista niin menen aivan sekaisin kun en vielä tiedä niistä yhtikäs mitään
 
Terve.
 
Yhdyn Klezbergiin. Jupiterin oppilasmallit tällä hetkellä ovat kovaa huutoa ja erittäin hyviä pillejä. Yamahaa en enää uskalla suositella, sillä se on jäänyt kehityksessä huomattavasti jälkeen Jupiterista. Ja Buffetista en uskalla sanoa mitään, mutta sen oppilasmallia en ole edes nähnyt kenelläkään käytössä..
 
Mutta Jupiter ainakin on sellainen mitä kannattaa toden teolla harkita. Halvimmalla saat pillin maahantuojalta eli Soitin Laineelta ja siellä on paras ja myyjät osaavat asiansa.
 
Sieltä kannattaa mennä kyselemään ja kokeilemaan. Varmasti pääsisit eteenpäin asiassa.
 
Ja vähän linkkiä.
 
Soitin Laine
http://www.soitinlaine.fi/
Jupiter 500 Series
http://www.soitinlaine.fi/index.php … id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1
Jupiter 700 series
http://www.soitinlaine.fi/index.php … id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1
 
Tuota 700 seriesiä suosittelen lämpimästi, mutta se on näköjään tilapäisesti loppu. Kannattaa vaikka soittaa sinne ja kysellä koska sitä tulee maahan ja sitten lähteä joko Turkuun tai Helsinkiin kokeilemaan.. Ja tottatoki sieltä muitakin merkkejä löytyy.
 
Jos ei muuten, niin sitten fiiliksellä..
pertsa888
16.01.2009 06:51:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joss nyt lähtisin ostamaan thomannilta itselleni jotain saksofonia, niin minkä ostaisin?
 
http://www.thomann.de/fi/alttosaksofonit.html
 
ZaGaali
16.01.2009 15:17:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


joss nyt lähtisin ostamaan thomannilta itselleni jotain saksofonia, niin minkä ostaisin?

http://www.thomann.de/fi/alttosaksofonit.html

 
Thomann on hyvä ja luotettava kauppa, mutta itse en uskalla tilata saksofonia "silmät kiinni". Itse haluan aina kokeilla ensin pilliä ennen ostoa. Minusta thomann on hyvä kauppa siilloin, kun tietää mitä oikeasti saa ja ei tuotteessa ole laadullisia eroja.
Mutta ei huono vaihtoehto tuokaan.
 
Jos ei muuten, niin sitten fiiliksellä..
Frye
16.01.2009 16:47:15 (muokattu 16.01.2009 16:56:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen nyt ostanut 6 tenorifonia ja yhen alton (alphasax) internetin syövereistä. Ja jokainen noista on ollut vähintäänkin hintaansa vastaavassa kunnossa. Thomannilta en ole soittimia (vielä) ostanut, mutta aika riskitön kauppa tuo on verrattuna esim eBay:n syövereihin, kun heillä kuitenkin on palautusoikeus. Kannattaa pitää brittiläiset verkkokaupat myös mielessä. Siellä ei ole hinnat muuttuneet suhteessa punnan kurssiin, joten aika hyviä "tarjouksia" silläkin suunnalla on tällä hetkellä. Toki postikulut ovat pikkasen saksan maalta lähetettävää tavaraa isommat.
 
Verkkoasioinnissa vaan pitää pitää jalat maassa. Kartoittaa millainen riski soittimen tai muun ostettavan tuotteen kanssa on, ja laskea tuo pois hinnasta minkä tuotteesta on valmis maksamaan. Jos vielä näyttää siltä, että diili on hyvä niin miksei...
 
Mutta riskianalyysiä en ala kenenkään puolesta tekemään. Verkosta jos ostaa, niin itse pitää ratkaisut tehdä. Ja tämä vaatii jonkun verta taustatyötä. En suinkaan ole kannustamassa ketän lähtemään "soitellen sotaan." Kunhan tuon ilmi tämänkin vaihtoehdon.
 
Käytettyjen kanssa tilanne on vieläkin kinkkisempi kun esim thomannin tai muiden vastaavien liikkeiden uusien pillien kanssa. Mutta ei mitenkään mahdoton. Omat pillini olen kaikki ostanut käytettyinä. Poislukien tyttären Alphasax.
 
Muoks:
 
Sen verran lisään, että jos ei itsellä ole kokemusta tuotetta testata, kannattaa tällainen koesoitto järkätä jonkun kokeneemman kanssa heti kun soitin saapuu. Tällöin palautukset yms on helpompi hoitaa, jos käy niin että tuote on viallinen.
 
Samuli Järvinen
Klezberg
16.01.2009 17:32:27 (muokattu 16.01.2009 17:39:30)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen nyt ostanut 6 tenorifonia ja yhen alton (alphasax) internetin syövereistä. Ja jokainen noista on ollut vähintäänkin hintaansa vastaavassa kunnossa. Thomannilta en ole soittimia (vielä) ostanut, mutta aika riskitön kauppa tuo on verrattuna esim eBay:n syövereihin, kun heillä kuitenkin on palautusoikeus.
 
Joskus tässä taannoin Thomannin hinnat eivät olleet tuon hintaluokan puhaltimissa mitenkään erityisen edullisia. Moni on kyllä hankkinut sieltä niitä parin-kolmensadan soittimia, ja useimmiten ne ovat olleet hintansa arvoisia.
 
Mutta riski on olemassa ja sille pitää tosiaan kunkin miettiä rahallinen arvo. Miten saat fonin testattua heti jotta tiedät pitääkö palauttaa? Mitä teet jos fonista kuukauden käytön jälkeen tipahtaa korkinpala, tai on epäilys että läppä vuotaa? Lähetätkö takaisin korjattavaksi vai vietkö omalla kustannuksellasi täkäläiselle korjaajalle.
 
Eli jokaisen on kyllä itse punnittava riskit suhteessa hintaeroon. Itse en todennäköisesti lähtisi tonnin puhallinta hankkimaan netistä jos sen saa täältäkin. Puhaltimet ovat hankalampia kuin esim. sähkökitarat joita pystyy itse aika pitkälle säätämään.
 
EDIT: Pikavilkaisulla näyttää että Thomannin YAS-275 on satasen halvempi kuin F-musiikissa, mutta JAS-769 satasen kalliimpi kuin Soitin-Laineella, tosin tuo Thomannin myymä taitaa olla jotenkin erikoismalli.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Frye
16.01.2009 17:44:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli jokaisen on kyllä itse punnittava riskit suhteessa hintaeroon. Itse en todennäköisesti lähtisi tonnin puhallinta hankkimaan netistä jos sen saa täältäkin. Puhaltimet ovat hankalampia kuin esim. sähkökitarat joita pystyy itse aika pitkälle säätämään.
 
Jep, tosin jos taas otetaan Jupiterin uudet mallit ja Yamahan tuohon hintaluokkaan mahtuvat mallit, niin ilmeisen tasalaatuisia ovat. Tuo riski läpän irtoamiseen on yhtä suuri paikallisesta liikkeestä ostetun ja interentistä ostetun kanssa, (siis jos pysytään tunnetuissa laatumerkeissä) Mutta paikallisen liikkeen kanssa tuollaisen puutteen korjaus on helpompaa.
 
Mä olen tällaiset riskit ottanut itselleni. Läppiä on tullut muutama vaihdettua, sekä yhteen pilliin tehty täysremppa (Ostin harjoituskappaleen edullisesti.) Mutta kuten sanottu tämän olen huomioinut jo hankintaa tehdessä.
 
Nyt olis mielenkiintoista saada varmuus tällaiseen asiaan:
Joskus aikanaan kameroiden kanssa pelatessani törmäsin väittämään, että maahantuoja joutuisi hoitamaan takuukorjaukset myös muualta euroopasta ostetuille tuotteille, mikäli tällaiselle tarvetta esiintyy. Tämä on siis puhtaasti mutua, muta jos joku osaa tähän sanoa jotakin varmaa tietoa, niin saattaisi myös osaltaan "keventää" tuota netistä ostamisen taakkaa...
 
Samuli Järvinen
Klezberg
16.01.2009 18:05:43 (muokattu 16.01.2009 18:15:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, tosin jos taas otetaan Jupiterin uudet mallit ja Yamahan tuohon hintaluokkaan mahtuvat mallit, niin ilmeisen tasalaatuisia ovat. Tuo riski läpän irtoamiseen on yhtä suuri paikallisesta liikkeestä ostetun ja interentistä ostetun kanssa, (siis jos pysytään tunnetuissa laatumerkeissä) Mutta paikallisen liikkeen kanssa tuollaisen puutteen korjaus on helpompaa.
 
Mä olen tällaiset riskit ottanut itselleni. Läppiä on tullut muutama vaihdettua, sekä yhteen pilliin tehty täysremppa (Ostin harjoituskappaleen edullisesti.) Mutta kuten sanottu tämän olen huomioinut jo hankintaa tehdessä.

 
Tuo korkin (ei läpän) irtoaminen on esimerkki joka on mulle sattunut. Viidensadan sopraanofoni Englannista hankittuna, oktaavimekanismissa korkinpaloja irtoamassa. En viitsi tuon takia ruveta lähettämään takaisinkaan, mutta en ole vienyt korjattavaksikaan. Sopraanossa paikat on vielä niin ahtaat, että korjaus vaatinee jonkin verran koneiston purkamista.
 
Ei ole tarkoitus peloitella, vaan netistä hankkiessa pitää vaan varautua myös siihen että ongelmia voi olla (kuten myös lähikaupasta ostetun kanssa).
 
Ja harvasta aloittelijasta on itse korvaamaan foniaan. Murgo on poikkeus, mutta hänellä on muuten mekaniikka hallussa.
 
EDIT: Tuo mahdollisuus että takuu voisi olla voimassa Suomessakin on mielenkiintoinen. Mutta onko Yamahalla ja Jupiterilla täällä maahantuojaa vai pelkästään jälleenmyyjiä?
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Frye
16.01.2009 20:18:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: Tuo mahdollisuus että takuu voisi olla voimassa Suomessakin on mielenkiintoinen. Mutta onko Yamahalla ja Jupiterilla täällä maahantuojaa vai pelkästään jälleenmyyjiä?
 
Mutua taas: Mun mielestä Yamahaa tuo maahan F-Musiikki, Ainakin joitakin soittimia, mutta en näe mitään syytä miksei toisi myös puhaltimia. Voin toki taas olla väärässä.
 
En sitten tiedä olenko minä sen kokeneempi fonin soittaja kun Murgo =) mutta ei tuo foni kovin monen palan palapeli ole. Jos yksittäinen korkki pitää laittaa paikalleen ei vielä vireen tms kanssa ole mitään isompaa säätämistä, varsinkin jos alkuperäinen korkki on ehjä ja tallella. Lähinnä pura, liimaa kontaktiliimalla ja kokoa harjoitus. Sit jos tarttee tehdä uus korkki, niin on hieman mutkikkaampaa.
 
Toki se korkin puuttuminen vaikuttaa sopivalla kohdalla vireeseen ihan yhtä paljon kun väärän paksuinen korkki.
 
Samuli Järvinen
Klezberg
16.01.2009 21:00:17 (muokattu 16.01.2009 21:03:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutua taas: Mun mielestä Yamahaa tuo maahan F-Musiikki, Ainakin joitakin soittimia, mutta en näe mitään syytä miksei toisi myös puhaltimia. Voin toki taas olla väärässä.
 
Joskus ainakin selvisi, etteivät maahantuokaan Fenderiä, vaikka ovat nimenomaan Fender-liike. Tai siis kaipa niiden on ne itse myymänsä maahan tuotava, mutta se on kai eri asia. Mutta hämärällä alueella liikun minäkin.
 
En sitten tiedä olenko minä sen kokeneempi fonin soittaja kun Murgo =) mutta ei tuo foni kovin monen palan palapeli ole.
 
Kyse onkin siitä onko valmis ja kannattaako heti ensimmäisen soittimen saatuaan alkaa sitä rassaamaan. Hyvin harvan kannattaa.
 
Enkä itsekään ole tuohon oikein halukas. Joskus voisi kokeilla, mutta sitten ihan jollain sopivalla romulla.
 
Jos yksittäinen korkki pitää laittaa paikalleen ei vielä vireen tms kanssa ole mitään isompaa säätämistä, varsinkin jos alkuperäinen korkki on ehjä ja tallella. Lähinnä pura, liimaa kontaktiliimalla ja kokoa harjoitus. Sit jos tarttee tehdä uus korkki, niin on hieman mutkikkaampaa.
 
Tuossa sopraanossa se korkki oli kaikkien niiden yläosan pitkien tankojen alla, ja ne olivat hyvin lähekkäin, joten ainakin näytti siltä että hyvin paljon pitää purkaa. Vastaava paikka baritonissa taisi olla ihan purkamatta saavutettavissa.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
pertsa888
16.01.2009 22:02:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen nyt kiinnostunut erittäin paljon Yamaha YAS-475:sta, sillä mitä olen netistä lukenut, niin se on kuulemma käyttäkelpoinen soitin. ja F-musiikin hinnoissa hinta on 1495 Eueoa kun Thomannilla on vain sellaisenaan 1159 euroa, että onko thomanilla joku kätketty jippo tuossa (puuttuukko jotain?)
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_yas475_altsaxophon.htm
 
Kysyisin muutenkin että onko tua YAS-475 sopiva aloittelijalle?
 
Klezberg
16.01.2009 22:11:48 (muokattu 16.01.2009 22:14:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen nyt kiinnostunut erittäin paljon Yamaha YAS-475:sta, sillä mitä olen netistä lukenut, niin se on kuulemma käyttäkelpoinen soitin. ja F-musiikin hinnoissa hinta on 1495 Eueoa kun Thomannilla on vain sellaisenaan 1159 euroa, että onko thomanilla joku kätketty jippo tuossa (puuttuukko jotain?)
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_yas475_altsaxophon.htm
 
Kysyisin muutenkin että onko tua YAS-475 sopiva aloittelijalle?

 
Sillä itse ainakin aloitin, eikä sen kanssa ole ollut varsinaisia ongelmia (yksi ruuvi kyllä löystyi heti alkujaan, kiristin sen ja vasta myöhemmin tajusin että siinä oli saattanut mennä säädöt pieleen, mutta enpä ole mitään huomannut joten ilmeisesti oli kohdallaan).
 
Sitä en pysty sanomaan mitä Thomannin paketissa on. Normaalisti tuon mukana tulee kova kotelo, 4C-suukappale (sopii nimenomaan aloittelijalle), jonkinlainen kaulahihna, korkkirasvaa ja olikohan vielä jokin puhdistusliina.
 
En kyllä sinänsä tiedä miksi tuo olisi aloittelijalle parempi kuin YAS-275. Sitä ihmetteli opettajakin kun menin sen kanssa tunnille.
 
Tuolla hinnalla voisi katsoa myös Jupiterin 900-sarjaa Soitin-Laineelta (http://www.soitinlaine.fi/index.php … id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1).
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Murgo
17.01.2009 07:20:48 (muokattu 17.01.2009 07:21:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


En sitten tiedä olenko minä sen kokeneempi fonin soittaja kun Murgo =) mutta ei tuo foni kovin monen palan palapeli ole. Jos yksittäinen korkki pitää laittaa paikalleen ei vielä vireen tms kanssa ole mitään isompaa säätämistä, varsinkin jos alkuperäinen korkki on ehjä ja tallella. Lähinnä pura, liimaa kontaktiliimalla ja kokoa harjoitus. Sit jos tarttee tehdä uus korkki, niin on hieman mutkikkaampaa.
 
Toki se korkin puuttuminen vaikuttaa sopivalla kohdalla vireeseen ihan yhtä paljon kun väärän paksuinen korkki.

 
Joo, soittajanahan minä olen ihan täysi vasta-alkaja, ei vielä ole vuottakaan kulunut kun ensimmäisen kerran foniin tartuin. Samoin soittimien korjaus on minulle suhteellisen uusi asia, mutta toisaalta kaikenlaisia koneita ja laitteita olen korjaillut koko ikäni, joten osaan päätellä miten jonkin mekanismin kuuluu toimia mikäli tiedän mitä sen pitäisi tehdä :) Eli jos tiedän että tiettyjen läppien tulee sulkeutua yhtäaikaa niin pystyn päättelemään että minkä korkin paksuus asiaan vaikuttaa ja miten se vaikuttaa mahdollisesti muihin asioihin.
 
Muuten jotenkin vain epäilyttää että ne yksilöerot joiden takia monet ovat sitä mieltä ettei fonia (tai kitaraa jne.) pidä ostaa kokeilematta ovat lähinnä juuri eroja siinä miten hyvin tehtaalla on viimeistely ja säätö onnistunut, vaikea uskoa että ainakaan laatuvalmistajilla olisi itse osien mitoituksessa tms. niin suuria eroja että ne vaikuttaisivat ääneen tai soitettavuuteen, sensijaan monilla tehtailla lienee useampia henkilöitä jotka loppusäätöjä tekevät ja heilläkin saattaa olla hyvä tai huono päivä, kiire tms. jolloin eroja voi olla siinä että miten "viimeisen päälle" kaikki säädöt on jaksettu "hieroa" kohdalleen.
 
Lisäksi uudessa soittimessa vielä tapahtuu helposti "elämistä" kuljetuksen ja varastoinnin aikana, joten aika yleinenkin käsitys on että uusi laatusoitinkin vaatii aina säätöjen tarkistuksen ennen käyttöönottoa. Tässä sitten tietysti tulee mukaan myyjän palvelutaso, parashan olisi jos myyjäliikkeestä löytyisi asiantunteva henkilö tekemään se viimeinen tarkistus ja "viilaus" ennen kuin asiakas saa instrumentin käteensä.
 
Eli laatusoittimen kohdalla netistä tilaamisen "riski" lienee lähinnä siinä että saattaa olla tarpeellista tehdä pientä säätöä ennenkuin laite toimii parhaalla mahdollisella tavalla. Tietysti halppiksissa on sitten olemassa jopa mahdollisuus saada ihan "oikea" susikappale, mutta sitävartenhan niissä on yleensä palautusoikeus.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Klezberg
17.01.2009 08:59:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuten jotenkin vain epäilyttää että ne yksilöerot joiden takia monet ovat sitä mieltä ettei fonia (tai kitaraa jne.) pidä ostaa kokeilematta ovat lähinnä juuri eroja siinä miten hyvin tehtaalla on viimeistely ja säätö onnistunut, vaikea uskoa että ainakaan laatuvalmistajilla olisi itse osien mitoituksessa tms. niin suuria eroja että ne vaikuttaisivat ääneen tai soitettavuuteen, sensijaan monilla tehtailla lienee useampia henkilöitä jotka loppusäätöjä tekevät ja heilläkin saattaa olla hyvä tai huono päivä, kiire tms. jolloin eroja voi olla siinä että miten "viimeisen päälle" kaikki säädöt on jaksettu "hieroa" kohdalleen.
 
Foneissa tuo voi pitää paikkansakin. Puisissa soittimissa lienee oikeasti kappalekohtaisia eroja. Buffetin klarineteista kuulee väitteitä että eri hintaluokkien mallien välillä hyvä halvempi yksilö voi on parempi kuin huono kalliimpi malli.
 
Lisäksi uudessa soittimessa vielä tapahtuu helposti "elämistä" kuljetuksen ja varastoinnin aikana, joten aika yleinenkin käsitys on että uusi laatusoitinkin vaatii aina säätöjen tarkistuksen ennen käyttöönottoa. Tässä sitten tietysti tulee mukaan myyjän palvelutaso, parashan olisi jos myyjäliikkeestä löytyisi asiantunteva henkilö tekemään se viimeinen tarkistus ja "viilaus" ennen kuin asiakas saa instrumentin käteensä.
 
Eli laatusoittimen kohdalla netistä tilaamisen "riski" lienee lähinnä siinä että saattaa olla tarpeellista tehdä pientä säätöä ennenkuin laite toimii parhaalla mahdollisella tavalla.

 
Tässäpä se sitten onkin. Kuinka mielekkäältä tuntuu lähettää se soitin ulkomaille takaisin että säätäkää uudestaan, sen sijaan että veisi myyjäliikkeen huoltoon jossa voi vielä keskustella ongelmasta. Mutta toki netistä voi hankkia kalliinkin soittimen jos uskoo tasalaatuisuuteen ja on varautunut maksamaan lisää kuntoonlaittamisesta täällä.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Paddle
19.01.2009 02:05:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen nyt kiinnostunut erittäin paljon Yamaha YAS-475:sta, sillä mitä olen netistä lukenut, niin se on kuulemma käyttäkelpoinen soitin. ja F-musiikin hinnoissa hinta on 1495 Eueoa kun Thomannilla on vain sellaisenaan 1159 euroa, että onko thomanilla joku kätketty jippo tuossa (puuttuukko jotain?)
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_yas475_altsaxophon.htm
 
Kysyisin muutenkin että onko tua YAS-475 sopiva aloittelijalle?

 
Vinkkivinkki - tilasin itse omani juuri vasta brittilästä:
 
http://www.normans.co.uk/Items/yas4 … =Yamaha%20YAS475%20Alto%20Saxophone
 
Tuo 791 puntaa tekee noin 887 euroa - siihen lisäksi vielä postituskulut 29 puntaa + joku postivakuus - 930€ meni. Tietenkin on otettava huomioon että näillä brittiläisillä ei ole läheskään yhtä paljoa kokemusta muidenkielisten asiakaspalvelusta (thomannillahan on pari kolme suomenkielistä työntekijääkin), mutta lontoon kielellä olen pärjännyt ihan hyvin näitten kanssa asioiden. Itse foni ei ole saapunut vielä - lähetettiin 16. päivä.
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=46&t=173530
 
http://www.dropline.net/cats/
Fonisti97
31.05.2009 11:53:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite oon soitellu alttofonia syksystä. Minkä merkkinen ois hyvä?
 
Frye
31.05.2009 13:19:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fonisti97: Ite oon soitellu alttofonia syksystä. Minkä merkkinen ois hyvä?
 
Nojaa, tämä nyt on ihan makuasia. Sitten kun perusasiat on hanskassa, niin ei kun soitinkauppaan ja koittamaan siellä mahdollisimman montaa pilliä. Se mikä tuntuu/kuulosta ittestä parhaalle on varmaan ihan hyvä. Jos mahdollista kannattaa tälle reissulle ottaa joku kokeneempi mukaan arvioimaan pillin mekaaninen laatu.
 
Mä alotin soittamisen 700 sarjan Jupiterilla, tästä erinäisten kokeilujen jälkeen päädyin hankalaan valintaan Yamahan YTS-62 ja Yanagisawan T900 mallin välille. Soittelin noita rinnan jonkun aikaa (n. 3kk), ja päädyin lopulta tuohon Yanagisawaan. Tolla on nyt tullut soiteltua reilu puoli vuotta, ja tänä aikana olen koittanut muitakin pillejä, mutta toistaiseksi ei ole tullut tarvetta vaihtaa. Tuo pilli kun sopii meikäläisen kouraan ja korvaan hyvin.
 
Samuli Järvinen
Japekil
22.06.2009 15:50:02 (muokattu 22.06.2009 15:51:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään kokemusta Cannon Ball - saksofoneista? Soittamisen helppous suhteellisen kokemattomalle soittajalle vs. saundi?
 
Olli-Pekka
23.06.2009 09:16:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Testasin yhdelle oppilaalle just tuollaisen reilun parin tonnin pillin. Vertailtuani Yanagisawat ja jopa Selmerin serie kakkoset ja kolmoset niin Cannonball oli puhtaudessa ainoa hyvä. Hirveitä ongelmia varsinkin Selmerin nykymalleissa. Cannonballiin päädyttiin kun soundas muutenkin hyvältä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «