Muusikoiden.net
06.12.2016

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Huilu
1
J x
23.07.2008 12:26:12 (muokattu 23.07.2008 14:28:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On jo pidempään pitänyt myydä turha huilu pois tai vaihtaa rutkasti edullisempaan perusmalliin. Huilu on vaimon ja ollut lähes soittamattomana n. 10 vuotta. Mitä perushuoltoa itse ennen myyntiä voi tehdä, varmaankin ainakin puhdistus? Millä välineillä ja aineilla? Kannattaako suurempaa remonttia tehdä vai myydä tuollaisenaan ja antaa uuden omistajan tehdä mitä tekee? Kaikki äänet tulee ihan hyvin eikä tunnu suurempia läppävikoja olevan.

Kun myyntivaiheeseen pääsee, niin miten osaisi hintaa arvioida? Huilu on Miyazawa, mallia en tiedä eikä vaimokaan muista, n. 15 vuotta sitten ostettaessa oli "kalliimman puoleinen". Valmistajan nettisivujen mallistosta ei äkkiseltään tuollaista löytynyt, onkohan jossain parempaa tietokantaa tai kuvagalleriaa huiluista? Soitin ja kotelo ehjiä ja naarmuttomia. Missä kannattaa myydä, täällä torilla vai onko parempia paikkoja?

Edit: malli on Miyazawa MS-95SR, jotain tietoakin netistä löytyi: Miyazawa MS-95SR is comparable to the 201/202 model. The flute has a B-foot, open holes, in-line G key, a solid silver headjoint, and a silver plated body.

Kuvakin löytyi:
http://i17.ebayimg.com/06/i/000/f9/6f/a236_1.JPG

ZaGaali
25.07.2008 18:32:16

Jos huilussa ei ole mitään teknistä vikaa niin älä tee mitään vaan pistä vaan suoraan myyntiin.. Puhdistusta en suosittele muuta kuin pölyjen putsausta, sillä yleensä kaikki kiillotus ja puhditusaineet vaan pahentaa tilannetta. Sillä lakkaus voi kärsiä ja hapettumisen riski suurenee.. Vaikka hapettumisella ei ole väliä, mutta se on kauneuspoliittinen juttu. Ei asiakas varmaan tykkäisi kun ostasi kirkkaan hienon huilun ja parin vkon kuluessa se olisi täysin tummunut.. :)

Itse huilusta en osaa sanoa mitään. En ole huilisti.

Jos ei muuten, niin sitten fiiliksellä..
ap78
25.07.2008 18:45:53 (muokattu 25.07.2008 18:47:07)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kannata tehdö mitään jos on hyvä peruskunto. Asiansa tunteva ostaja kyllä tietää mitä remonttia tehdä soittimelle.

Tuosta saattaa saada sellaisen 500 euroa jos pelkästään suukappale on hopeaa.
Jammun vastaava "moderni"malli myydään uutena hieman alta tonnin.

Tuo ei ole ulosvedetty eikä e-mekanismilla ja ikääkin on joten ne laskee hintaa..

Tyhmähän ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa:)
Eli aloita korkeammalla hinnalla.

En myis jos aiot ostaa kuitenkin huilun tilalle.

J x
25.07.2008 23:19:34

Kiitos vastauksista, hyvä kun selvisi tuo lakkajuttu, ei siis pidä aineilla puhdistella.

Johonkin halpishuiluun olisi voinut vaihtaa sen takia, koska vaimo ei enää soittele ja ainoa käyttäjä huilulla olen ollut minä. Huilulla olen aloittelija eikä ole tarkoituskaan alkaa soittoa harrastamaan, satunnaiseen luritteluun ei ole väliä onko hopeinen suukappale ja vaikka pillissä lukisi "made in China".

Googlettamalla löysin vastaavaa kaupiteltavan 800 euroon, mutta oli hinta 500 tai 800 niin eipä tuolla myynnillä tai vaihdolla niin kiire ole. Olkoon vielä kaapissa, ajttelin että jos tuolle olisi ollut helppo löytää ostaja johonkin tonnin hintaan niin olisi voinut vähän nähdä vaivaa ja alkaa kaupittelemaan :P

ap78
26.07.2008 04:48:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo,uusia saa alta tonnin niin vanhoja sit ei enää sillä osteta ellei sattuis olemaan joku ihmeellinen keräilyharvinaisuus ja tuo ei ole..

Eli kannattaa itse nauttia sen hyvyydestä ja laittaa vaikka vähän rahaa pieneen perushuoltoon. Sitten vaan aloittamaan uusi soittoharrastus :)

pekkaee
02.03.2010 20:44:05

Minulla olisi myynnissä Yamaha 311 -mallinen huilu, hopeinen suukappale, noin neljä vuotta vanha yksilö. Jos kiinnostaa, ota yhteyttä! p. 050 4143541.

Data is not information. Information is not knowledge. Knowledge is not wisedom. Wisedom is not intelligence. Music is. (alunperin FZ:n ajatus)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti