Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aloittelijakysymys: sordinoista?
1
Temetius
22.02.2006 22:33:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaimentaako normaali sordino tarpeeksi trumpetin ääntä kerrostalo-oloissa?
 
Tietty digitaalinen aina paras, mutta hintakin on sen mukainen?
Joten, mitä mieltä olette?
 
I'm Batman
isojussi
23.02.2006 07:44:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On olemassa erityisiä harjoittelusordiinoita, mutta siitä, millainen niiden kanssa on treenata, ei mulla oo mitään käsitystä.
 
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
isojussi
23.02.2006 09:49:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esmes siis tommonen:
 
http://www.thomann.de/thoiw3_denis_wick_dw5526_prodinfo.html
 
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Cliffies
23.02.2006 16:57:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaimentaako normaali sordino tarpeeksi trumpetin ääntä kerrostalo-oloissa?
 
Tietty digitaalinen aina paras, mutta hintakin on sen mukainen?
Joten, mitä mieltä olette?

 
Kyllä sordiinollakin tulee varmaan sanomista jos useita tunteja soittaa. Silent Brassia en suosittele, huono ansatsin kannalta koska soittotuntuma on täysin eri lisääntyneen vastapaineen takia. Soundistakaan ei ole tietoa. Jotkut trumpetistit käyttää pelkkää silent-brass-sordinoa ilman konetta lämmittelyyn paikoissa joissa täytyy olla hissunkissun.
 
Erityiset harjoitussordiinot aiheuttaa yleensä sen että soittaja soittaa tuhnulla soundilla ja kohta on ansatsi levällään kuin *täydennä haluamallasi sanalla*.
Noissa Wickin sordinoissa on muistaakseni sellaisia malleja jotka auttaa soundin löytämiseen ja hyvän soittotavan hakuun, kunhan koittaa soittaa melko rätisevällä, hyvin resonoivalla soundilla. Kannattaa kysellä asiantuntijan mielipidettä esim. tuolta Isojussin mainitsemalta Thomannilta tai sitten Soitin-Laineelta tai Ammattitrumpetööriltä.
 
Paras vaihtoehto on silti ilman, kuulet soundin ja tutustut naapureihin... :)
 
Jussi-R
23.02.2006 22:46:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa olis linkki yhteen 'vertailuun http://www.dallasmusic.org/gearhead/Practice%20Mutes.html ja itsellä on pitempää kokemusta tuolta löytyvästä tötteröstä http://www.20-04.com/products/humes … -mannie-klein-sh-sh-practice.Noilla harjoitus-sordiinoilla on väärin käytettynä hyvät mahdollisuudet saada ns'lärvi sekaisin'Puhallusvastus ja soittotuntuma ei vastaa todellisuutta.Eikä omaa saundia kuule sellaisena kun se on livenä.Parasta olisi että olisi sopiva harjoitustila missä ei häiritse muita.Tarpeeksi suuri että mahtuu ääntä.Ei liikaa vaimenettu eikä myös kovin kaikuinen paikka.Mulla oli joskus mahdollisuus harjoitella työajan ulkopuolella työmaalla mutta koska se kävi mahdottomaksi,niin oli tutkittava muita ratkaisuja ongelmaan.Kokeilin tota Yamahan harjoitus-sordiinoa ja erilaisia harmon-sordiinoja erilaisilla virityksillä ja ilman.Näillä kokeiluilla sai aikaan ongelmia saundin ja hengityksen osalta ja niiden korjaaminen olikin oma juttunsa.No mulla on ollut vuosia käytössä tosta yhdestä linkistä löytyvä Mannie Klein practice-mute.Lisääntynyttä puhallusvastusta olen pienentänyt sillä että mulla on harjotteluun ton tötterön kanssa hieman viritetty suukappale jossa on reikää suurennettu.Lisäksi tuli rakennettua olohuoneen nurkkaan pieni äänieristetty harjoituskoppi.Noi ratkaisut on mulla ainakin toimineet ja mahdollistaneet päivittäisen harjoittelun kerrostalossa.On tullut joskus jammailtua säilyke-musan kanssa jopa puolille öin.Suurin ääni mikä tosta tsydeemistä kuuluu on sähköisen ilmanvaidon puhaltimen ääni.Että näin mulla.
 
Martso
27.02.2006 18:38:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silent Brassia en suosittele, huono ansatsin kannalta koska soittotuntuma on täysin eri lisääntyneen vastapaineen takia. Soundistakaan ei ole tietoa. Jotkut trumpetistit käyttää pelkkää silent-brass-sordinoa ilman konetta lämmittelyyn paikoissa joissa täytyy olla hissunkissun.
 
Käytän koneen kanssa siten, että volat niin täysille kun vaan ikinä voi: ei tule puskettua liikaa. Olen törkänny sen masiinan mikesriin + pc:n (band in a box/playalongit) ja metronomin ja sitte luurit mikseristä. Saa homman balanssiin.
 
isojussi
27.02.2006 18:45:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sviddu - toi martson tsydeemi vois olla mainio. Muuttuuko saundi paljon?
 
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Martso
27.02.2006 18:48:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sviddu - toi martson tsydeemi vois olla mainio. Muuttuuko saundi paljon?
 
No tietty jonku verran. Ei se kuitenkaan häiritte soittamista, koska tulee vedettyä paljaalteenki aika paljon. Pääasiahan on, että saa/pystyy treenaamaan.
 
isojussi
27.02.2006 18:51:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli ei oo mulle hyötyä, kun on erillisessä rakennuksessa treenikämppä kuiteskin.
 
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Martso
27.02.2006 18:52:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli ei oo mulle hyötyä, kun on erillisessä rakennuksessa treenikämppä kuiteskin.
 
No se on aina parempi. Tuossa "minun" tsydeemissä olis ehkä ainoa lisäbonus sulle hyvät mahdollisuudet taimissa soittamiseen ja sen treenaamiseen.
 
isojussi
27.02.2006 18:56:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl mä vedän kans bb:n ja taustojen kanssa - sequräkki + 2 x Edirol MA10
 
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Cliffies
28.02.2006 10:14:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytän koneen kanssa siten, että volat niin täysille kun vaan ikinä voi: ei tule puskettua liikaa. Olen törkänny sen masiinan mikesriin + pc:n (band in a box/playalongit) ja metronomin ja sitte luurit mikseristä. Saa homman balanssiin.
 
Mutta fyysinen vastapainehan ei siitä muutu mihinkään... Ja samalla tulee soittaneeksi täysin eri soittotekniikalla kuin ilman.
 
isojussi
28.02.2006 10:19:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta fyysinen vastapainehan ei siitä muutu mihinkään....
 
HAAAA - tää oli tärkee tieto. Eli siitä OLIS mulle hyötyä treenatessa: Kuulis oman saundinsa paremmin. Normaalilla mikki/kuulokkeet-esalla ääntä johtuu liikaa luitapitkin.
 
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Cliffies
28.02.2006 16:03:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HAAAA - tää oli tärkee tieto. Eli siitä OLIS mulle hyötyä treenatessa: Kuulis oman saundinsa paremmin. Normaalilla mikki/kuulokkeet-esalla ääntä johtuu liikaa luitapitkin.
 
Tarkoitin että se ylimääräinen liika vastapaine on edelleen siellä olemassa ja haittaamassa niin kauan kuin se törppö siellä päässä on, ja se että mukuttaa soittotekniikkaansa sordinon mukaan on mielestäni huono vaihtoehto. IMHO
 
isojussi
28.02.2006 22:33:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitin että se ylimääräinen liika vastapaine on edelleen siellä olemassa...
 
Ok andoständ.
 
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «